تداوم سرخ پوشی بورس تهران

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران: در معاملات روز سه شنبه 29 مهر 1399، فرایند نزولی بورس ادامه یافت و شاخص کل در کم ترین رقم در طی 81 روز گذشته و شاخص هم وزن در کم ترین رقم طی 86 روز گذشته قرار گرفت.

تداوم سرخ پوشی بورس تهران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، در پیش گشایش، 73 درصد نمادها صف فروش داشتند که ارزش تقریبی آن ها 11 هزار میلیارد تومان بود و در 5 دقیقه ابتدایی معاملات، شاخص کل 12 هزار واحد ریزش کرد تا سهام داران خیلی زود از ماهیت نزولی بورس امروز باخبر شوند. فرایند نزولی شاخص های بازار ادامه یافت تا در نهایت تمام اعداد تابلوی بورس پایتخت قرمزرنگ شوند. شاخص کل تا عدد یک میلیون و 419 هزار واحد پایین آمد، رقمی که آخرین بار در تاریخ 4 تیرماه در آن قرار گرفته بود.

ادامه فرایند نزولی

در انتها معاملات سه شنبه،هر سه نماگر بازار سرمایه نزولی بودند، شاخص کل بورس تهران با ریزش 42 هزار و 970 واحدی در رقم یک میلیون و 419 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با ریزش 5 هزار و 693 واحدی، 394 هزار و 957 واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز با افت 266 واحدی به 17 هزار و 8 واحد رسید.

فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فملی (ملی صنایع مس ایران)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، شتران (پالایش نفت تهران) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) نمادهای قرمزرنگ بازار سه شنبه بودند که بیشترین اثر را بر شاخص داشتند.

همچنین امروز 395 نماد کاهش قیمت داشتند که 83 درصد شرکت های بازار سرمایه را تشکیل می دهند. از کل این 395 نماد، 271 نماد بورسی و 124 نماد فرابورسی هستند.

بیشترین حجم معاملات و بیشترین ارزش معاملات

بیشترین حجم معاملات بازار به نماد خودرو (ایران خودرو) اختصاص داشت، در معاملات بازار امروز تعداد 639 میلیون و 433 هزار و 941 سهم این شرکت معامله شد. پس از خودرو، وبصادر (بانک صادرات)، وپارس (بانک پارسیان)، ثبهساز (بهساز کاشانه تهران) و وسپهر (سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) در رتبه های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار هم به نماد وسپهر (سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) تعلق داشت که رقم آن معادل هزار و 209 میلیارد تومان بود. پس از وسپهر، خودرو (ایران خودرو)، وبصادر (بانک صادرات)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و وملل (اعتباری ملل) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

صف های بازار

ارزش صف های فروش بازار سه شنبه 5 هزار و 76 میلیارد تومان بود که هرچند از رقم 7 هزار و 500 میلیارد تومانی روز گذشته کمتر است اما همچنان نسبت به ارزش صف های خرید فاصله معناداری دارد. ارزش صف های خرید بازار سه شنبه 348 میلیارد تومان بود.

خروج پول حقیقی از بورس

در معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه، برای چهارمین روز پیاپی شاهد خروج پول های حقیقی از بورس بودیم. رقم تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در معاملات امروز 576 میلیارد تومان بود. بیشترین خروج پول حقیقی بورس سه شنبه به نمادهای فخوز (فولاد خوزستان)، وبصادر (بانک صادرات)، خودرو (ایران خودرو)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) اختصاص داشت.

صنایع سرخ

صنعت استخراج نفت و گاز و خدمات جانبی بیشترین کاهش ارزش را در معاملات روز سه شنبه داشت و به طور متوسط 4.99 درصد از ارزش شرکت های این صنعت کاسته شد، حفاری شمال از جمله شرکت های این گروه است که امروز با افت ارزش همراه بود. صنعت مخابرات دیگر صنعتی است که بیشترین افت ارزش را داشت و به طور متوسط 4.8 درصد از ارزش شرکت های این گروه کاسته شد. شرکت های گروه فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای که شامل شرکت های پالایشی می شود نیز به طور متوسط 4.59 درصد از ارزش خود را از دست دادند. رتبه چهارم افت قیمت نیز به گروه فلزات اساسی اختصاص داشت که به طور متوسط 4.34 درصد از ارزش خود را از دست دادند. فولاد (فولاد مبارکه) و فملی (ملی صنایع مس ایران) بیشترین کاهش را در میان شرکت های این گروه داشتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10367

به "تداوم سرخ پوشی بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سرخ پوشی بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید