بهترین روش های کشدار شدن حلیم چیست؟

به گزارش چاپار بلاگ، کشدار شدن حلیم، فوت و فن خاصی دارد که آشپزهای حرفه ای به کار می بندند. حلیم در انواع مختلفی چون حلیم گندم، حلیم شیر و حلیم بادمجان تهیه می گردد. نوع گوشت، نحوه له کردن گوشت و نوع حلیم تاثیر زیادی در کشدار کردن حلیم دارد.

بهترین روش های کشدار شدن حلیم چیست؟

خبرنگاران | سرویس آشپزی - برای کشدار شدن حلیم خانگیمثل حلیم بیرون چه باید کرد؟ یکی از ویژگی های یک حلیم با کیفیت، کشدار بودن آن است. این قضیه برای همه انواع حلیم صادق است. در ادامه با اصول کشدار کردن حلیم آشنا می شوید.

راز کشدار شدن حلیم خانگی

کشدار شدن حلیم به عواملی بستگی دارد؛ بعضی از این عوامل به مواد اولیه و بعضی به روش تهیه مربوط می گردد. این عوامل عبارتند از:

  • کشدار شدن حلیم خانگی تا حد زیادی به نوع گوشت مورد استفاده در آن بستگی دارد. بهترین گوشت برای پخت حلیم، گوشت قرمز با استخوان است. گردن، سرسینه یا دنده گوسفندی مناسب ترین گوشت برای طبخ حلیم است و دنده از این جهت ارجحیت دارد که پس از پختن و کوبیده شدن، کش می آید؛ بنابراین گوشت حلیم را نباید خرد کرد تا رشته های آن کوتاه نگردد و پس از کوبیدن، بیشتر کش آید.
  • یکی دیگر از عواملی که باعث کشدار شدن حلیم می گردد، نحوه له کردن گوشت آن است. به هیچ وجه نباید از روش چرخ کردن یا میکس کردن در غذاساز برای له کردن گوشت حلیم استفاده کرد. گوشت مورد استفاده برای حلیم را پس از پختن باید از استخوان جدا نموده و سپس با گوشت کوب بکوبید تا مانند کلافه به هم پیچیده ای گردد که جدا کردن آن از هم، به راحتی امکان پذیر نباشد.
  • در خصوص حلیم گندم، باید گندم پخته و کاملا له شده را میکس کنید و از صافی درشت عبور دهید تا پوسته آن گرفته گردد. سپس گندم صاف شده را کم کم به گوشت کوبیده اضافه کنید و با گوشت کوب بکوبید تا گوشت از هم باز شده و با گندم کاملا یکدست گردد.
  • برای کشدار شدن حلیم بادمجان، نیز گوشت را پس از پختن بکوبید. برنج، لوبیا، عدس، بادمجان یا هر نوع ماده غذایی دیگری که در پخت آن استفاده نموده اید را نیز جداگانه بکوبید. سپس کم کم به گوشت کوبیده اضافه کنید و به کوبیدن ادامه دهید تا گوشت از هم باز شده و با سایر مواد کاملا یکدست گردد. همچنین بادمجان را به صورت حلقه ای برش نزنید، برش زدن بادمجان به صورت طولی باعث کشدار شدن حلیم بادمجان می گردد. افزایش مقدار بادمجان نیز در کش آمدن حلیم بادمجان موثر است.
  • به طور کلی مهم ترین عاملی که باعث کشدار شدن حلیم می گردد، کوبیدن مواد حلیم با گوشت کوب است. هرچه مواد بیشتر کوبیده شوند بیشتر کش می آیند.
  • برای کشدار شدن حلیم، نسبت گوشت به سایر مواد را 1 به 2 در نظر بگیرید. مثلا برای تهیه حلیم گندم، به ازای 1 کیلوگرم گندم، 500 گرم گوشت بهره ببرید. اگر مقدار گوشت نسبت به سایر مواد خیلی کم باشد، حلیم کشدار و باکیفیتی حاصل نمی گردد.

حلیم، عطر و طعم فوق العاده ای دارد که بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند و دوست دارند این غذا را در سفره خود داشته باشند. اگرچه حلیم را می توان با مواد اولیه ساده ای درست کرد، ولی پختن آن بسیار زمان بر و طاقت فرساست؛ بنابراین برای طبخ حلیم باکیفیت و مرغوب باید صبر و حوصله به خرج داد، شاید دلیل انتخاب چنین نامی برای این غذا همین باشد.

در این مقاله سعی کردیم همه عواملی که در کشدار شدن حلیم موثر هستند را از زبان آشپز های حرفه ای بیان کنیم. اگر شما نیز در این زمینه تجربه ای دارید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه در قسمت ارسال نظر با دیگر مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13455

به "بهترین روش های کشدار شدن حلیم چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین روش های کشدار شدن حلیم چیست؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش های کشدار شدن حلیم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید