بلاک؛ نخستین توالت سیفون دار دنیا از جنس تراشه های چوب

به گزارش چاپار بلاگ، کامپوزیت چوب به عنوان یک ماده پایدار معرفی شده زیرا وودیو مدعی است طی روند فراوری آن در مقایسه با سرامیک 99 درصد گازهای گلخانه ای کمتری فراوری می گردد.

بلاک؛ نخستین توالت سیفون دار دنیا از جنس تراشه های چوب

خبرنگاران - شرکت طراحی وودیو (Woodio) مستقر در فنلاند، توالتی را طراحی نموده است که به طور کامل از کامپوزیت چوب ساخته شده است.

کامپوزیت چوب به عنوان یک ماده پایدار معرفی شده زیرا وودیو مدعی است طی روند فراوری آن در مقایسه با سرامیک 99 درصد گازهای گلخانه ای کمتری فراوری می گردد. توالت چوبی شرکت وودیو به نام بلاک (Block) شناخته می گردد و با استفاده از کامپوزیتی ساخته شده که پترو لاهتینن، بنیانگذار وودیو، خودش آن را توسعه داده است.

بلاک؛ توالتی از جنس تراشه های چوب

از نظر حجم، چوب سهمی 80 درصدی در این ماده دارد و برای فراوری آن از چوب صنوبر محلی تامین شده و تراشه های چوب صنعت چوب و جنگل فنلاند استفاده می گردد. این کامپوزیت چوب با مخلوط کردن ترکیبی از پلی استر و رزین های زیست پلاستیک که کامپوزیت را ضد آب و عملا نشکن می سازد، شکل می گیرد. به گفته شرکت وودیو، فرایند فراوری این کامپوزیت چوب به گرما احتیاجی ندارد و انرژی مورد احتیاج برای ساخت آن در مقایسه با توالت های سنتی سرامیکی یا چینی بسیار کمتر است.

به گفته پترو لاهتینن، خود سرامیک مسئله ای ندارد، بلکه این فرایند فراوری آن است که موجب آثار زیست محیطی می گردد. به طور معمول، سرامیک های صنعتی در دمای 1500 درجه سلسیوس برای 12 ساعت حرارت می بینند. این گرما به طور معمول با سوزاندن گاز فراوری می گردد که بدیهیست انتشار مقدار قابل توجهی دی اکسید کربن را در پی دارد.

اگرچه شرکت وودیو مدعی است که مقدار انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فراوری این کامپوزیت چوب در مقایسه با سرامیک 99 درصد کمتر است، اما این ادعا شامل هیچ گونه انتشار مرتبط با روند تامین یا دفع مواد نمی گردد، که خود این موارد تاثیر چشمگیری بر ردپای کامل گازهای گلخانه ای یک محصول دارند.

بلاک به عنوان نخستین توالت سیفون دار دنیا از جنس تراشه های چوب معرفی شده و پس از اتمام استفاده یا در انتها چرخه عمر خود می توان آن را برای تامین انرژی سوزاند. این کار از ورود آن به محل دفن زباله و روند طولانی تخریب جلوگیری می نماید.

این ماده کامپوزیت به وسیله لاهتینن در سال 2017 ساخته شد و از آن موقع برای ساخت انواع وسایل حمام - از وان تا روشویی - استفاده شده است. بلاک کوشش شرکت وودیو برای ساخت نخستین توالت سیفون دار در دنیا از این کامپوزیت چوب است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 33368

به "بلاک؛ نخستین توالت سیفون دار دنیا از جنس تراشه های چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاک؛ نخستین توالت سیفون دار دنیا از جنس تراشه های چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید