برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای اجرای تورهای گردشگری اینفو

به گزارش چاپار بلاگ، برگزاری تورهای آشناسازی فعالان رسانه ای و گردشگری کشورهای همسایه با ظرفیت های گردشگری استان آذربایجان غربی، در فهرست اقدامات امسال اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی قرار می گیرد.

برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای اجرای تورهای گردشگری اینفو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلسه ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، نمایندگان و کارشناسان تعدادی از نهادها و ادارات ذیربط و همچنین نمایندگان انجمن راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان در این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه مباحث و گفتگوهای سازنده ای مطرح شد و همه حاضران بر تعامل و همکاری در برگزاری تورهای اینفو تاکید داشتند، در این جلسه مقرر شد در چند روز آینده ضمن انجام هماهنگی های بیشتر با سایر نهادها و دستگاه های مسئول، چارچوب کلی نحوه همکاری و اجرای آن آماده گردد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان در این نشست گفت: آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن ظرفیت های قابل توجه گردشگری تاریخی، فرهنگی، تجارت و سلامت، بازار هدف بسیار جذابی برای مردم کشورهای هم جوار استان آذربایجان، ترکیه، عراق و ارمنستان) می تواند محسوب گردد؛ هرچند که در چند سال اخیر تعداد گردشگران ورودی از این کشورها به استان روند رو به رشدی داشته است ولی به دلیل نبود سازوکار معرفی و تبلیغاتی مناسب و گسترده، هنوز بسیاری از شهروندان این کشورها با این استان و ظرفیت ها و استعدادهایش نا آشنا هستند.

او توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی تبلور و توسعه صنعت گردشگری، بازاریابی و تبلیغات است لذا این اداره کل در نظر دارد تا در ماه های پیش رو، با همکاری نهادهای ذیربط و بخش خصوصی، زمینه اجرای تورهای آشناسازی (اینفو) برای گروههای رسانه ای، خبرنگاران و فعالان گردشگری کشورهای همجوار فراهم سازد.

جباری اضافه نمود: هدف از برگزاری این تورها، معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری استان در زمینه های متخلف اعم از تاریخی، فرهنگی، طبیعی، سلامت و درمان و ... برای مسئولان گردشگری و تورلیدرهای این کشورهاست تا بر اساس دریافت داده ها و شناخت واقعی از این استان بسته های متنوع سفر به این استان را به مشتریان خود پیشنهاد دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 117

به "برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای اجرای تورهای گردشگری اینفو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای اجرای تورهای گردشگری اینفو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید