آنالیز مفاد 9 و 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی چهلمین جلسه (فوق العاده) شورای اسلامی کلانشهر تبریز روز پنجشنبه، 23 دی ماه، به صورت علنی در عمارت ساعت تبریز برگزار گردید.

آنالیز مفاد 9 و 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز

رسول برگی رییس شورای اسلامی کلانشهرشهر تبریز در ابتدای این جلسه در مورد لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مفاد تعرفه عوارض محلی اظهار کرد: بخشی از مفاد تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری به صورت دقیق و کامل مورد آنالیز اعضای شورا نهاده شده است.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته بخشی از مفاد تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری به صورت دقیق و کامل مورد آنالیز اعضای شورا نهاده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: پس از تصویب مفاد دفترچه تعرفه عوارض محلی این مهم از سوی شهرداری به مردم نیز اطلاع رسانی می گردد.

برگی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم با تصویب تعرفه عوارض محلی گام های مثبتی در راستای ایجاد عدالت شهری برداریم.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است که باید برای اداره شهر به سمت عایدی پایدار حرکت کند.

سید کاظم زعفرانچیلر گفت: در آستانه فصل نو اخذ وجه از سوی شهروندان هستیم که باید در این راستا منافع مردم را هم در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است که باید برای اداره شهر به سمت عایدی پایدار حرکت کند و فقط به تعرفه عوارض محلی فکر نکند.

زعفرانچیلر متذکر شد: شهرداری نباید به اموال مردم نگرش حسدورزانه داشته باشد و منافع خود را از جیب شهروندان تامین کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: طی سال گذشته شاهد افزایش سرسام آور تعرفه عوارض محلی به ویژه در بخش پروانه های ساختمانی بودیم که این موضوع نباید یک باره اتفاق می افتاد.

فریدون بابایی اقدم اعلام کرد: میانگین صدور پروانه در شهر ما کاهش یافته که اگر افزایش تعرفه تداوم داشته باشد طبیعی است که شاهد کاهش صدور پروانه های ساختمانی خواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شهرداری تحلیلی از شرایط ساخت و ساز در سطح شهر تبریز به اعضای شورای شهر ارائه دهد.

وی تاکید نمود: توجهی برای ساخت و ساز در سطح شهر نداریم و باید نسبت به شرایط شهر تصمیم گیری کنید.

وی یادآور شد: با هرگونه افزایش در ماده 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز مبنی بر عوارض پروانه های ساختمانی در کاربری های مختلف مخالف هستم.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و نماینده شهرداری نیستیم، اظهار کرد: باید در تعرفه عوارض محلی منافع مردم در نظر گرفته گردد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: در پی افزایش تعرفه های محلی در سال گذشته صدور پروانه های ساختمانی در تبریز کاهش یافته که باید در مورد افزایش آن تصمیماتی اتخاذ کنیم.

علیرضا نوای باغبان اعلام کرد: منطقه ای در تبریز وجود دارد که دفترچه تعرفه عوارض محلی را کنار گذاشته و از شهروندان برای صدور مجوز هزینه هایی سر خود اخذ می نماید که قانونی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید نظارت های خود را در راستای اخذ تعرفه عوارض محلی از شهروندان بیشتر کنیم تا مردم طبق تعرفه های تصویب شده نسبت به پرداخت عوارض اقدام نمایند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: از شهرداری تقاضا داریم در جلسات آنالیز تعرفه عوارض محلی، نرخ سال های گذشته را هم به ما ارائه دهند تا اطلاع جامع و کاملی از تعرفه افزایش ها داشته باشیم.

یاسین بجانی یادآور شد: ما نماینده مردم هستیم و برای سرنوشت آنها تصمیم می گیریم؛ بنابراین در تصویب تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز با توجه به شرایط مالی کنونی، منافع شهروندان را مدنظر قرار دهیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: رویکرد شهرداری و شورای شهر تامین رفاه و آسایش برای شهروندان است.

غلامرضا احمدی اعلام کرد: ما در تعرفه عوارض محلی برای یک شهر تصمیم می گیریم و باید ضمن لحاظ همه جوانب، منافع عموم مردم را در نظر بگیریم.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: باید در شرایط مالی کنونی در تصمیماتی که اتخاذ می کنیم، تورم حاکم بر جامعه را در نظر داشته باشیم.

مفاد 9 و 10 عوارض محلی سال 1401 شهرداری در چهلمین جلسه علنی فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز مورد آنالیز اعضای حاضر در جلسه نهاده شد

ماده 9 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز مبنی بر عوارض ارزش اضافه شده، حق رضایت مالکانه، حق الاجاره سرقفلی و بهای خدمات تغییر نام قراردادهای املاک واگذارشده به وسیله شهرداری که پیش از این مقرر شده بود اصلاحیه حقوقی در این راستا ارائه گردد، پس از آنالیز با اعمال تغییراتی به تصویب اعضای حاضر در این جلسه رسید.

بعلاوه ماده 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز مبنی بر عوارض بر پروانه های ساختمانی در کاربری های مختلف تا بند 10 این ماده مورد آنالیز اعضای شورای شهر تبریز نهاده شده و مابقی به منظور آنالیز کامل به جلسه آینده موکول شد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیزدر این جلسه اظهار کرد: هر چه تعرفه عوارض محلی در مورد باغ های مسکونی افزایش داده گردد، مردم نسبت به ساخت و ساز باغ های مسکونی رغبت نشان نمی دهند.

احد صادقی تاکید نمود: ما برای اینکه مردم را به احیای فضای سبز در باغ های مسکونی تشویق کنیم باید در مورد تعرفه عوارض محلی تنو نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23220

به "آنالیز مفاد 9 و 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مفاد 9 و 10 تعرفه عوارض محلی سال 1401 شهرداری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید