با این روش خشکی معده را در خانه درمان کنید

به گزارش چاپار بلاگ، تهران (پانا) - معده ورودی اصلی مواد به بدن و از اهمیت بالایی برخوردار است، که حفظ سلامت آن لازم است.

با این روش خشکی معده را در خانه درمان کنید

به گزارش صدا و سیما، اگر معده دچار خشکی گردد همین خشکی به دهان تسری پیدا می نماید و شخص مدام تشنه است و عطش دارد، هر چه آب می خورد عطشش فروکش نمی نماید و اتفاقاً تمایل به مصرف خوردنی های خشک و خشکبار دارند که شرایط او را بد و بدتر می نماید.

باز هم اولین قدم در درمان خشکی معده پرهیز از شرایطی است که خشکی را افزایش می دهد مانند آفتاب زیاد، استرس و مصرف خوراکی هایی مانند نمک، ادویه های تند مانند فلفل، سرکه، سرخ کردنی ها، پسته، فندق، و مانند آن ها است.

مشکل این افراد با مصرف با آب حل نمی گردد. باید خوردنی هایی مصرف نمایند که مزاج رطوبتی داشته باشند به طوری که رطوبت در معده باقی بماند. مثلاً مصرف شیر، دوغ، و ماست به این افراد توصیه می گردد.

خوردنی ها و نوشیدنی هایی مثل انار، شربت انار، ماءالشعیر که به صورت خانگی و سنتی تهیه می گردد به بدن رطوبت می دهد. روغن هایی مثل بنفشه و روغن بادام شیرین رطوبت خوبی دارند و می-توانند به صورت موضعی روی منطقه معده ماساژ داده شوند و در موارد شدید توصیه به خوردن این روغن ها نیز می گردد.

به طور مثال افراد با معده خشک می توانند یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه خوراکی را هر 8 ساعت یا دوازده ساعت یک بار بخورند و این روغن به معده نفوذ می نماید و رطوبت آن را بالا می برد و احساس عطش شدید را از بین می برد. استحمام با روغن اقتصادی و مرطوبت نماینده نیز برای این افراد بسیار توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 24502

به "با این روش خشکی معده را در خانه درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش خشکی معده را در خانه درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید