با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و جادویشان آشنا شوید...!

به گزارش چاپار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- به صورت کلی حفظ سلامت و پاکیزگی محیط های صنعتی بسیار حائز اهمیت است، چرا که موجب می گردد تا کارایی کارکنان، اندازه سلامت عمومی، پاکیزگی محیط و به صورت کلی راندمان کاری افزایش قابل توجهی پیدا کند. برای این بتوان یک محیط صنعتی را در مدت زمان کوتاهی با هزینه پایینی پاکیزه کرد، استفاده از انواع تجهیزات نظافت صنعتی برترین راه چاره محسوب می گردد. اما اصلا خود این تجهیزات چه مواردی را شامل می شوند؟ چرا باید از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده کرد؟ تجهیزات نظافت صنعتی با تجهیزات معمول نظافت چه تفاوتی دارند؟ و بسیاری دیگر از این دست موارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و جادویشان آشنا شوید...!

تجهیزات نظافت صنعتی چیست؟

اگر برای شما نیز سوال شده است که نظافت صنعتی چیست؟ باید خدمتتان عرض نماییم که به پاکسازی محیط و اماکن صنعتی مثل انبارهای بزرگ و کوچک، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و تفریحی، کارخانه های بزرگ و کوچک، اماکن اداری و به صورت کلی هر محلی که اندازه کارکنان زیادی دارد و رفت و آمد بالایی انجام می گیرد، نظافت صنعتی گفته می گردد.

برای انجام نظافت این گونه محل ها، استفاده از بعضی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی بسیار مهم و لازم است. به مجموعه دستگاه هایی که در پاکسازی مراکز صنعتی استفاده به کار گرفته می شوند، تجهیزات نظافت صنعتی نام دارند.

از آنجایی که پاکسازی یک محیط صنعتی کار سختی است و نیروی انسانی زیادی به کار گرفته می گردد، دستگاه هایی مختلفی طراحی و فراوری می شوند تا سرعت و راندمان عمل تمیزکاری را بالا ببرند. از این رو تجهیزات نظافت صنعتی انواع بسیار گسترده ای را شامل می شوند که کاربرد، ویژگی ها، کارایی ها و بعلاوه خصوصیاتشان با هم تفاوت ها و شباهت هایی دارد.

چه دستگاه هایی در جمع تجهیزات نظافت صنعتی قرار می گیرند؟

انجام عملیات پاکسازی محیط های مختلف صنعتی فرایند طولانی دارد و اگر از نیروی انسانی در این امر استفاده گردد:

  1. هزینه های عملیات پاکسازی افزایش چشم گیری پیدا خواهد نمود
  2. به نیروی کار زیادی احتیاج خواهد شد
  3. سرعت انجام عملیات پاکسازی کند خواهد بود
  4. کیفیت تمیزکاری همواره در یک سطح ایده آل قرار نخواهد داشت

به همین جهت، استفاده از بعضی دستگاه ها و تجهیزات، لازم و ضروری دیده می گردد. دستگاه هایی مثل:

  • اسکرابر صنعتی
  • واترجت صنعتی
  • جاروبرقی صنعتی
  • سوییپر صنعتی
  • واکس زن کفش
  • دستگاه پولیشر صنعتی
  • تی شوی صنعتی
  • دستگاه بخار شور صنعتی و کارواشی
  • ترالی نظافتی و حمل
  • و ... .

هر کدام از این دستگاه ها در بخشی به خصوصی مثل از بین بردن روغن، لکه ها، زنگ بری و سایر آلودگی های مضر از سطح قطعات، فلزات، محصولات و سطوح کف کاربرد دارند.

نظافت صنعتی چه مزایایی دارد؟

همان طور که گفتیم، عملیات پاکسازی یک محیط صنعتی، کار سخت و زمان بری است؛ به همین جهت استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در این حوزه لازم و لازم است. این تجهیزات مزایای زیادی نیز با خود به همراه دارند که بعضی از آن ها عبارتند از:

1- افزایش سرعت نظافت و کوتاه شدن زمان شستشو و پاکسازی

2- کاهش هزینه ها به علت استفاده کمتر از مواد شوینده و نیروی کار

3- یاری به محیط زیست با کاهش مصرف مواد شوینده، آب و ...

4- کیفت بالای تمیزکاری و حفظ کیفیت در یک سطح استاندارد در طول زمان

با این که تجهیزات نظافت صنعتی چه هستند، انواع شان کدام است و چه مزایایی دارند، آشنا شدید. حال قصد داریم به معرفی یکی از این تجهیزات نظافت صنعتی به نام دستگاه واکس زن کفش بپردازیم.

دستگاه واکس زن چیست؟

همان طور که از نام این دستگاه می توانید حدس بزنید، دستگاهی است که به واکس زدن کفش می پردازد، بدون این که شما مدت زمان زیادی صرف واکس زدن کنید. این ماشین در اماکن اداری و رسمی (جایی که نظافت کفش اهمیت بسیار بالایی دارد) به کار گرفته می گردد. مثل: مجتمع های مسکونی بزرگ، اداره جات دولتی و خصوصی، محیط های آموزشی و ... .

دستگاه واکس زن کفش انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • دستگاه واکس کفش خانگی:

این نوع دستگاه واکس زن کفش در دو مدل برقی و شارژی فراوری می گردد و به علت این که ابعاد کوچک، قیمت پایین تر و بعلاوه کارایی متوسطی دارند، به عنوان دستگاه واکس زن خانگی محسوب می شوند.

دستگاه واکس زن خانگی از برق شهری یا همان خانگی تغذیه می نماید. مدل خانگی دستگاه واکس زن، حاوی دو برس گردان است که اولی با گردگیری کفش گرد و غبار آن را پاک می نماید. برس دوم برای پخش کردن واکس بر روی کفش کاربرد دارد.

  • دستگاه واکس زن کفش اداری:

این دستگاه ها هم دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. دستگاه های واکس زن اداری حداقل 2 برس گردان و مخزنی برای نگهداری از پولیشرها و مایع واکس دارند. داشتن تایمر قابل تنظیم و سیستم کاهنده صدای موتور از مزیت های این نوع دستگاه واکس زن محسوب می شوند.

  • دستگاه واکس زن نیمه اتوماتیک:

این نوع از دستگاه های واکس زن به صورت پدالی یا فشاری عمل واکس زنی را انجام می دهند. طرز کار این دستگاه به گونه ای است که با فشار دادن پا روی قسمت پدال دستگاه عملیات واکس زنی آغاز می گردد.

  • دستگاه واکس زن اتوماتیک:

این نوع واکس زن برقی، دارای 4 برس برای عملیات گردگیری، واکس زنی و پرداخت نهایی هستند. دستگاه واکس زن اتوماتیک دو مخزن مجزا برای عمل واکس زنی دارد. دو مخزن دستگاه واکس زن را می توان با مایع واکس در رنگ های متفاوت پر کرد.

تجهیزات نظافت صنعتی با تجهیزات نظافت معمول چه تفاوتی دارند؟

پیچیدگی امور نظافتی و سطح بالای مهارت و پاکسازی محیط به عنوان 2 تفاوت اصلی این دستگاه ها با دستگاه های معمول به شمار می فرایند. خدمات نظافتی بطور ساده شامل تمیز کردن کف، جمع کردن زباله ها و تمیز کردن سطوح مختلف است. در بخش نظافت صنعتی، این امور به مراتب سنگین تر و بیشتر هستند، از این رو دستگاه های معمول برای انجام عملیات پاکسازی نباید مورد استفاده قرار بگیرند، چون هم موجب تلف شدن انرژی و هم سرمایه خواهند شد و رضایت شما را نیز جلب نخواهند کرد.

به انتهای مقاله آشنایی با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و مزایایی که دارند رسیدیم. همان طور که ملاحظه کردید، برای انجام نظافت این گونه محل ها، استفاده از بعضی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی بسیار مهم و لازم است. به مجموعه دستگاه هایی که در پاکسازی مراکز صنعتی استفاده به کار گرفته می شوند، تجهیزات نظافت صنعتی نامیده می شوند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که در بالا به صورت خلاصه تنها به کاربردها و انواع دستگاه واکس زن کفش پرداختیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23887

به "با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و جادویشان آشنا شوید...!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع تجهیزات نظافت صنعتی و جادویشان آشنا شوید...!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید