انبارلویی: تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد

به گزارش چاپار بلاگ، یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد و همه سود بعضی شرکت های دولتی به خزانه عمومی واریز نمی گردد.

انبارلویی: تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد

محمد کاظم انبارلویی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه طرح مدیریت تعارض منافع فوق العاده مهم بوده و نقش مهمی در ثبات مالی کشور دارد، اظهار کرد: گاهی تعارض منافع میان یک شرکت خصوصی با دولت است و گاهی تعارض منافع در خود دولت است. در اینجا منظور از دولت، عایدی عمومی و خزانه کل کشور است. تعارض منافع در دولت منجر به کاهش عایدی عمومی دولت و کسری بودجه می گردد و همین کسری بودجه آسیب های زیادی برای حکمرانی دارد.

وی ادامه داد: ما اقتصاد دولتی داریم، اما بعضی شرکت های دولتی عایدی خود را به خزانه واریز نمی نمایند و به همین علت دولت کسری بودجه می آورد و مجبور می گردد یا اوراق قرضه منتشر کند یا اسکناس بدون پشتوانه، و این اقدام هم به کاهش ارزش پول ملی می انجامد. این جهت در 40 سال گذشته طی شده و هر سال با انتشار اوراق قرضه یا اسکناس بدون پشتوانه، تورم و گرانی افزایش یافته است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه کاهش ارزش پول ملی باعث فقیرشدن اقشار ضعیف و ثروتمند شدن اقشار بالای جامعه می گردد، گفت: فراوری ناخالص ملی کشور در سطح بیست کشور اول دنیاست، اما دولت هر سال کسری بودجه دارد. در حال حاضر تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد و همه سود بعضی شرکت های دولتی به خزانه عمومی واریز نمی گردد. بودجه بعضی شرکت های دولتی حتی از دولت بیشتر است اما همه سود این شرکت ها به خزانه واریز نمی گردد. این مسائل در 40 سال گذشته حل نشده است و امیدوارم دولت و مجلس بتوانند این مسائل را حل نمایند. باید در این طرح به تعارض در درون دولت هم پرداخته گردد.

انبارلویی در انتها با اشاره به نقش تعارض منافع در شکل گیری فساد، گفت: ایجاد فساد از تبعات تعارض منافع میان دولت و شرکت های دولتی است. چرا باید حقوق پرداختی بعضی شرکت های دولتی ده برابر آموزش و پرورش باشد؟ در واقع تعادل و توازنی در پرداخت حقوق میان بخش های مختلف دولت وجود ندارد و چون در این زمینه هم تا به امروز قانونی نداشته ایم، زمینه بروز فساد فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20680

به "انبارلویی: تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبارلویی: تعارض منافع در درون دولت و علیه دولت وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید