ارتش تونس سفارت ترکیه را محاصره کرد

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران: ارتش تونس در پی دعوت گروه های سیاسی به برگزاری تظاهرات در برابر سفارت ترکیه در این کشور در اطراف ساختمان سفارت مستقر شد.

ارتش تونس سفارت ترکیه را محاصره کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه؛ در پی دعوت فعالین تونسی برای تظاهرات در برابر سفارت ترکیه و اعلام همبستگی با معترضین این کشور، دولت تونس از ارتش درخواست کرد در اطراف سفارت ترکیه مستقر شود.

این در حالی است که هم اکنون رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در تونس به سر می برد.

پس از اینکه ائتلاف چپگرای جبهه مردمی امروز (پنج شنبه) دعوت به برگزاری تظاهرات کرد، خودروهای زرهی و پلیس ضدشورش در اطراف سفارت مستقر شدند.

برخی گروه های طرفدار بشار اسد نیز دعوت به تجمع در برابر سفارت ترکیه کرده بودند.

پلیس برای متفرق کردن جمعیت اندکی که در زمان سخنرانی اردوغان در اتاق بازرگانی تونس در مقابل ساختمان تجمع کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی در ترکیه حداقل 4 نفر کشته و بیش از 1000 نفر زخمی شده اند. مقامات اعلام کرده اند که بیش از 2 هزار نفر نیز دستگیر شده اند.

خشونت بیش از اندازه پلیس ترکیه در سرکوب معترضین نقدها زیادی را در داخل و خارج از این کشور پدید آورده است. سازمان های حقوق بشری بین المللی بارها از دولت ترکیه درخواست کرده اند که رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی در قبال معترضین را متوقف سازند.

تا به امروز در جریان اعتراضات سه نفر کشته شده اند: اتهم ساری سولوک، فعال اهل آنکارا؛ عبدالله جومرت، عضو شاخه جوانان حزب جمهوری خواه خلق در انتاکیه؛ و محمد آیوالی تاش، یکی از معترضین میدان تقسیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4686

به "ارتش تونس سفارت ترکیه را محاصره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش تونس سفارت ترکیه را محاصره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید