آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی کرمان برگزار گردید

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حوزه میراث فرهنگی در کرمان وجه پررنگ تری نسبت به سایر حوزه ها دارد و صیانت از آن کار ساده ای نیست.

آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی کرمان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، مسعود اسکندری در آیین معارفه فریدون فعالی سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه باید با تعامل و صبر و حوصله با دستگاه ها و افراد انجام وظیفه کرد، اضافه کرد: باید در حوزه میراث فرهنگی قانون رعایت گردد و کارشناسان این حوزه مانند قضات دادگستری مستقل باشند.

او با بیان اینکه باید طرح ها و پروژه ها مراحل قانونی را طی نمایند، اظهار کرد: نظر کارشناسی مدیران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بدون جانب گیری ارائه می گردد.

مدیرکل امور استان ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به قدمت صنایع دستی در استان کرمان، توضیح داد: در این استان دست ساخته هایی ارزشمندی وجود دارد که باید این امانت را حفظ کرد و به نسل های آینده انتقال داد.

اسکندری با تاکید بر اینکه کرمان دارای جاذبه های بسیار قوی در حوزه های تاریخی و گردشگری است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی توسعه ظرفیت های این بخش ها را با همکاری بخش خصوصی بر عهده دارد.

او با تقدیر از خدمات مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اعلام کرد: بدون شک سازمان میراث فرهنگی کشور از تجربیات ایشان در مسئولیت های دیگری بهره خواهد برد.

اسکندری در خاتمه اعلام نمود: سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم از مدیران باسابقه، باتجربه و فعال است که سابقه مدیریت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های گلستان، فارس و خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد که امیدواریم بتواند در انجام ماموریت ها و وظایفش در استان کرمان نیز همچون گذشته خوش بدرخشد.

محمود صادقی حسن آبادی در آئین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: همه باید در چارچوب قانون عمل نمایند و به غیر از این، چارچوب دیگری در سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه همه کارهای مرتبط با سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مطابق یا قوانین و مقررات جاری کشور دنبال گردد، اظهار کرد: در اجرای رسالت های سه گانه این سازمان و صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی چارچوبی به جز قانون نمی شناسیم.

مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه کمبود بودجه مهم ترین چالش سازمان میراث فرهنگی است، توضیح داد: بدون شک، در حال حاضر کشور در وضعیت جنگ اقتصادی واقع شده است.

صادقی حسن آبادی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در واگذاری تصدی گری های مرتبط با صنعت گردشگری به بخش خصوصی صورت گرفته است،گفت: تسریع در واگذاری های موضوع ماده 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت از جمله این موارد است.

او در ادامه با اشاره به خدمات مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اضافه کرد: از اقدامات ارزنده ایشان در طول 14 ماه خدمت صادقانه تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم در سایر مسئولیت ها پیروز و پیروز باشند.

مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید نمود: مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مدیران با اخلاق سازمان میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند که با حلم و بردباری با مسایل و مسائل برخورد می نمایند.

صادقی حسن آبادی اظهار کرد: خوشبختانه در مدت زمانی کوتاه مسئولیت غلامرضا فرخی در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان شاهد اقدامات خوبی در حوزه های مختلف از جمله مرمت آثار تاریخی، واگذاری و تغییرکاربری اماکن تاریخی و فرهنگی و ایجاد زمینه برای حضور سرمایه گذاران در صنعت گردشگری این استان بوده ایم.

او با اشاره به اینکه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز از مدیران با سابقه، متخصص و کارآمد سازمان میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند، تاکید نمود: فریدون فعالی دارای کارنامه کاری بسیار مطلوبی در ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های گلستان، فارس و خراسان رضوی است که به اصرار سازمان میراث فرهنگی کشور در استان کرمان نیز قبول مسئولیت نموده است.

صادقی حسن آبادی در خاتمه خواستار افزایش سرمایه اجتماعی و همبستگی سازمانی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان شد و اعلام نمود: باید روحیه کوشش و پشتکار تقویت گردد تا بتوان در سایه همدلی و تعامل در انجام وظایف سازمانی پیروز عمل کرد.

تعامل سازنده با بخش خصوصی در اولویت است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی در اولویت است، گفت: باید توسعه صنعت رو به رشد گردشگری را جدی گرفت و فراتر از حرف به آن عمل کرد.

فریدون فعالی اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از الزامات است و به دنبال توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان با مشارکت و تعامل سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و از آنها برای به ثمر رسیدن پروژه ها حمایت می کنیم.

او با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمانی فرابخشی است و باید در سایه نظم، تعامل و همکاری و با بهره گیری از مباحث کارشناسی فعالیت کند، اضافه کرد: داشتن زمانبندی در اجرای طرحها و پروژه های سازمانی، بسیار تاثیرگذار است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

فعالی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی سه وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود برعهده دارد، گفت: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم ترین اولویت های این سازمان، برای توسعه صنعت گردشگری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: لازمه توسعه گردشگری انجام مأموریت های تاثیرگذار در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که پیروزیت در این ماموریت ها منوط به کوشش و برنامه ریزی مناسب است.

فعالی با بیان اینکه تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه استان کرمان نیازمند همدلی و هم افزایی بین بخشی است، اضافه کرد: باید توسعه این صنعت رو به رشد را جدی گرفت و فراتر از حرف به آن عمل کرد.

او با تاکید بر تسریع در عملیاتی کردن طرحها و پروژه های صنعت گردشگری استان کرمان، اعلام نمود: از امروز توفیق خدمتگزاری به مردم خطه کریمان را پیدا نموده ام که امیدوارم با همکاری فعالان بخش خصوصی، دوستداران میراث فرهنگی و کارشناسان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بتوانم در رشد و رونق حوزه های مرتبط سهمی داشته باشم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 133

به "آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی کرمان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی کرمان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید