آمریکا ذخیره 3 ماه آینده داروی رمدسیویر را خرید

به گزارش چاپار بلاگ، آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی رمدسیویر (Remdesivir) را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می گردد خریداری نموده است.

آمریکا ذخیره 3 ماه آینده داروی رمدسیویر را خرید

آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی رمدسیویر (Remdesivir) را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می گردد خریداری نموده است.

این اقدام ایالات متحده در عمل کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای دنیا را در کوتاه مدت از دسترسی به این دارو محروم خواهد نمود. خریداری کل ذخیره رمدسیویر برای سه ماه آینده در عین حال این نگرانی را نیز پدید آورده است که مهمترین اقتصاد دنیا در صورت فراوری واکسن بیماری کووید 19 ممکن است دست به اقدامی مشابه بزند.

داروی رمدسیویر اولین دارویی است که مجوز تجویز آن برای بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا صادر شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است این داروی شرکت گیلئاد فرایند بهبود مبتلایان به کووید 19 را تسریع می نماید.

آمریکا تا به امروز بیش از 500 هزار دوز داروی رمدسیویر را که کل فراوری گیلئاد برای ماه ژوئیه (تیر،مرداد) است خریداری نموده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین 90 درصد از دوزهای این دارو برای ماه های اوت و سپتامبر (مرداد،شهریور،مهر) را پیش خرید نموده است.

داروی رمدسیویر در ابتدا برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس ابولا فراوری شده بود اما به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا مشخص شد که از این دارو می توان برای مقابله با تکثیر انواع ویروس کرونا در بدن بیماران استفاده کرد.

آمریکا روز اول مه (12 اردیبهشت) به شکل اضطراری مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را برای بیماران مبتلا به کووید 19 صادر کرد.

شرکت گیلئاد پیش از این اعلام نموده بود که با پنج شرکت فراوری کننده داروهای ژنریک (عمومی) برای فراوری رمدسیویر به توافق دست یافته است. این توافق امیدهایی برای امکان فراوری و فروش رمدسیویر در 127 کشور دنیا پدید آورده بود.

درخواست ها برای دسترسی به رمدسیویر با توجه به عدم کشف واکسن بیماری کووید 19 افزایش یافته است. این بیماری تا به امروز جان حدود 130 هزار نفر را در ایالات متحده گرفته است.،یورونیوز

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6916

به "آمریکا ذخیره 3 ماه آینده داروی رمدسیویر را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ذخیره 3 ماه آینده داروی رمدسیویر را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید