آزادکار المپیکی ایران همچنان برای آینده برنامه دارد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مصاف انتخابی درون اردویی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد در حالی برگزار گشت که مرتضی قیاسی به عنوان مدعی بااخلاق و زحمتکش این میدان توانست با اقتدار از سد امیرمحمد یزدانی بگذرد. پیش از این مصاف انتخابی که برای مشخص شدن ملی پوش المپیکی در خانه کشتی و با نظارت متولیان فدراسیون و کادر فنی برگزار گشت، بسیاری از اهالی کشتی از یزدانی به عنوان برنده دیدار یاد می کردند. اما نتیجه چیز دیگری بود و قیاسی توانست در عین شایستگی و لیاقت، یک پیروزی مقتدرانه و شیرین را کسب کند.

آزادکار المپیکی ایران همچنان برای آینده برنامه دارد

قیاسی به عنوان یکی از آزادکاران پرتلاش استان لرستان سال ها برای رسیدن به چنین روزی تلاش کرد و حالا می تواند به عنوان یکی از اعضای کاروان ایران در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان یعنی المپیک حضور یابد. البته پیروزی در مصاف انتخابی و کسب دوبنده تیم ملی هنوز نتوانسته عطش این آزادکار مدعی را برطرف کند و او همچنان برای رسیدن به هدفش در المپیک نقشه دارد.

به همین دلیل مرتضی قیاسی با توجه به حضورش در ترکیب تیم ملی اعزامی به المپیک اعلام کرد: بعد از کسب عنوان قهرمانی آسیا به من گفتند که باید برای حضور در المپیک با یزدانی یک کشتی انتخابی بگیرم. خوشبختانه تمرینات منسجمی هم داشتم و حضور در 11 مرحله اردوهای تیم ملی باعث شده بود تا به شرایط ایده آل برسم و بتوانم مقابل حریفم به برتری برسم.

البته قیاسی همانطور که ادعا می کرد برای تک تک لحظات مصاف انتخابی برنامه ریزی کرده بود. این آزادکار لرستانی پیش از این هم دو بار با یزدانی کشتی گرفته بود که هر بار با اختلاف ناچیز شکست خورد، اما در این مصاف انتخابی هر چه داشت رو کرد و شکست سنگینی را به یزدانی تحمیل کرد. او در حالیکه 10 بر 5 از یزدانی پیش بود باز هم دست از مدیریت هوشمندانه کشتی و کسب امتیاز برنداشت و در یک آن حریف را روی پل برد و با ضربه فنی کار او را تمام کرد.

قیاسی بعد از این پیروزی اعلام کرد: هنوز کارم برای رسیدن به اهدافم تمام نشده و فعلاً گام اول را با موفقیت پشت سر گذاشتم. به خوبی می دانم که المپیک چه میدان بزرگ و سرنوشت سازی است، به همین دلیل با تمام وجود تلاش می کنم تا با دست پر از المپیک بازگردم.

آزادکار المپیکی وزن 65 کیلوگرم ایران با وجود انگیزه و روحیه بالای مبارزه در المپیک، رقبای بسیار باتجربه و توانمندی را پیش رو دارد. مدعیانی همچون گادجی مراد رشیداف روس، دولت نیازبیکوف قزاق، باجرانگ هندی، تاکاتو اتوگورو ژاپنی و حاجی علی اف آذربایجانی که هر کدام برای المپیک نقشه دارند و رحمی به رقبای خود نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از برگزاری رقابتهای انتخابی وزن 65 کیلوگرم و معین شدن ملی پوش المپیکی این وزن، همچنان در سه وزن دیگر به جمع بندی نرسیده است. بدین ترتیب یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم با حضور در لهستان از آخرین فیلتر انتخابی کادر فنی گذر خواهند کرد. رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان طی روزهای 18 تا 19 خردادماه در شهر ورشو برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16184

به "آزادکار المپیکی ایران همچنان برای آینده برنامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادکار المپیکی ایران همچنان برای آینده برنامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید