72ساعت بی خوابی این شکلی است!

به گزارش چاپار بلاگ، چقدر می توانید بدون خوابیدن، بیدار بمانید؟ می دانید کم خوابیدن از نظر روحی و روانی چه اتفاقاتی در بدن تان رقم می زند؟ بیایید ببینیم کم خواب بودن در طول 72ساعت با بدن انسان چه کار می نماید.

72ساعت بی خوابی این شکلی است!

در 24 ساعت | اختلال در هماهنگی و حافظه

براساس تحقیقات پژوهشگران، عواقب محروم بودن از خواب در 24 ساعت با اختلال شناختی فردی با محتوای الکل خون 0.1 درصد قابل مقایسه است. شما در این زمان واکنش کاهش یافته، گفتار نامفهوم و تفکر کند دارید. توجه کاهش می یابد، شنوایی مختل می گردد و خطر مرگ بر اثر تصادف مرگبار افزایش می یابد.

در 36ساعت|حافظه مه آلود و فشارخون بالا

در طول یک شب خواب سالم، فشار خون حدود 10 تا 20 درصد کاهش می یابد. اما اگر خواب به طور مزمن قطع گردد یا اصلاً اتفاق نیفتد، فشار خون بالا می ماند و برای افرادی که فشارخون بالا دارند، خطرناک است. احتمالاً احساس تنبلی و تاخیر در زمان واکنش، حافظه مه آلود و ناتوانی در تمرکز و یادگیری اطلاعات تازه و پردازش نشانه های اجتماعی خواهید داشت.

در 48 ساعت| ریزخوابی و خاموشی مغز

بدن آغاز به شکل دادن خواب های کوچک می نماید؛ همان استراحت های 3 تا 15 ثانیه ای که طی آن مغز شما خاموش می گردد. چشمان شما بسته نمی شوند و ممکن است از آن چه در حال رخ دادن است مطلع نباشید. بعضی از افراد حتی ممکن است با توهم روبرو شوند و چیز هایی را ببینند که واقعا وجود ندارند یا صدا هایی بشنوند.

در 72ساعت| آماده شدن فکر برای هذیان و پارانویا

مغز در حال مبارزه با تمایل به خاموش شدن است و شرایط احساسی واقعا شکننده ای را ایجاد می نماید. خواب های کوتاه هم از نظر طول و دفعات افزایش می یابند. پس از گذشت 72 ساعت بی خوابی، فکر برای تماشا و شنیدن هرگونه توهم، هذیان و پارانویا آماده است.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34499

به "72ساعت بی خوابی این شکلی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72ساعت بی خوابی این شکلی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید