60 درصد احتیاج بیمارستان های کشور به مواد ضدعفونی کننده در گلستان فراوری می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: مواد ضدعفونی کننده فراوری شده در پارک علم و فناوری گلستان، حدود 60 درصد مصرف بیمارستان ها و 30 درصد مصرف کل کشور را تامین می نماید.

60 درصد احتیاج بیمارستان های کشور به مواد ضدعفونی کننده در گلستان فراوری می گردد

مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد اقدامات شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک برای مقابله با بیماری کرونا گفت: شرکت های مستقر در پارک توانسته اند حدود 60 درصد احتیاج بیمارستان های کل کشور را به مواد ضدعفونی نماینده تامین نمایند.

غفاری با بیان اینکه میانگین روزانه فراوری موادضدعفونی نماینده در شرکت های مستقر در پارک به 40 هزار لیتر می رسد، گفت: این شرکت ها همچنین 30 د رصد احتیاج کل کشور به این مواد را فراوری می نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان نمود: در روز های اوج فراوری موادضدعفونی نماینده، میزان فراوریات شرکت های مستقر در پارک به بیش از 50 هزار لیتر در روز نیز می رسید.

وی به ساخت دستگاه های دستگاه های اتوماتیک و قابل حمل ضدعفونی نماینده دست در محل این پارک اشاره نمود و گفت: به همت محققان فعال در پارک علم و فناوری گلستان، دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی نماینده دست و دستگاه الکتریکال و قابل حمل مه پاش گرم با قابلیت ضدعفونی فضایی به مساحت 3 هزار متر مکعب تنها با یک لیتر ماده ضدعفونی نماینده فراوری شد.

غفاری همچنین به فراوری دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص برای بیماران شیمیایی و حاد تنفسی در این پارک اشاره نمود و گفت: این دارو برای مصرف به بیمارستان های بقیه الله الاعظم (عج) و مسیح دانشوری ارسال شده است.

وی همچنین به طراحی سیستم ره گیری کنترل بیماران کرونایی، طراحی سیستم ضدعفونی آنلاین و راه اندازی خط فراوری ماسک های N 95 به عنوان دیگر فعالیت های این پارک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4724

به "60 درصد احتیاج بیمارستان های کشور به مواد ضدعفونی کننده در گلستان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد احتیاج بیمارستان های کشور به مواد ضدعفونی کننده در گلستان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید