4 هزار دانشجو و هیئت علمی به عضویت فراگیر کتابخانه ها درآمدند

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، طرح غدیر راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای دسترسی مستقیم به منابع کتابخانه های زیرپوشش، طراحی و اجرا نموده است. هم اکنون 285 کتابخانه تحت پوشش 90 مؤسسه عضو طرح غدیر هستند.

4 هزار دانشجو و هیئت علمی به عضویت فراگیر کتابخانه ها درآمدند

عضویت فراگیر کتابخانه ها از مهرماه سال 1395 در چارچوب دستور کار دور دوم طرح غدیر با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بازنگری شد و به اجرا درآمد.

بر پایه این طرح، افراد زیرپوشش که متقاضی استفاده از منابع موجود در این کتابخانه ها هستند، می توانند از محلی که به عنوان مبدأ برای آنها معین شده است یک کارت عضویت و چند کارت امانت دریافت نمایند و به عضویت طرح درآیند. اعضای طرح با استفاده از کارت نخست می توانند به کتابخانه های زیرپوشش طرح مراجعه و از همه خدمات آنها در محل استفاده نمایند و با سپردن هر کارت امانت یک کتاب امانت دادنی را به امانت گیرند.

هم چنین، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، در صورتی که کتابخانه های وابسته به دانشکده / پژوهشکده محل کار یا تحصیل آنان در عرضه خدمات به اعضای دیگر طرح همکاری نمایند، می توانند به عضویت طرح غدیر درآیند.

اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند، برای درخواست عضویت، با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت پرسنلی برای اعضای هیئت علمی و کارت دانشجویی برای دانشجویان) به محلی که به عنوان مبدأ برای آنها معین شده است، مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 62

به "4 هزار دانشجو و هیئت علمی به عضویت فراگیر کتابخانه ها درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 هزار دانشجو و هیئت علمی به عضویت فراگیر کتابخانه ها درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید