34درصد زوج های جوان در صف وام ازدواج

به گزارش چاپار بلاگ، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سختگیری بانک ها برای پرداخت وام ازدواج، یکی از موانع پیش روی جوانان متقاضی ازدواج است.

34درصد زوج های جوان در صف وام ازدواج

به گزارش خبرنگاران از یزد، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از سختگیری بانک ها برای پرداخت وام ازدواج به عنوان یکی از موانع پیش روی جوانان یاد کرد و گفت: این سختگیری ها سبب شده تا سالانه 34 درصد زوج های متقاضی وام پیروز به دریافت وام نشوند.

یامین پور ادامه داد: 12میلیون و 800هزار جوان مجرد در کشور وجود دارد. گرچه مبلغ وام ازدواج پایین است، اما کمک بسیار خوبی برای تشکیل خانواده به شمار می آید. اضافه شدن 34درصد متقاضیان وام به مجموعه مجرد ها کار را برای ازدواج جوانان سخت تر می کند.

او ازدواج و جوانی جمعیت را دو مساله مهم پیش روی کشور مطرح نمود و گفت: برای هموار کردن راستا ازدواج جوانان نیازمند همکاری بانک ها در پرداخت به موقع تسهیلات هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان از راه اندازی صندوق اندوخته جوانان در این وزارتخانه خبر داد و افزود: 16سال از مصوبه ایجاد این صندوق در مجلس می گذرد، اما تا به امروز اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته و امیدواریم این صندوق را که پشتوانه خوبی برای تسهیل ازدواج جوانان است، در این دولت راه اندازی کنیم.

او گفت: وزارت ورزش و جوانان به حمایت از ایده های نو و برگزیده پرداخته و انتظار می رود این طرح با توجه به جایگاه خوب علمی یزد در کشور به سرعت رشد کند.

او از برگزاری نمایشگاه یک ماهه اکسپوی جوانان در اسفندماه خبر داد و ادامه داد: این نمایشگاه با حمایت مالی این وزارتخانه برگزار می شود، دستاورد های فناورانه، استارت آپ ها و فرهنگی هنری و اجتماعی جوانان استان یزد را عرضه خواهد کرد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22121

به "34درصد زوج های جوان در صف وام ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34درصد زوج های جوان در صف وام ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید