یک کمپ پاییزی به سبک حرفه ای ها

به گزارش چاپار بلاگ، ممکن است هوا کمی خنک باشد، اما اجازه ندهید خنکی هوا باعث گردد حس و حال یک کمپ پاییزی در شما از بین برود. نگران سردی هوا نباشید، کافیست یک لباس کمپینگ مناسب انتخاب کنید و از جنگل های رنگارنگ پاییزی لذت ببرید.

یک کمپ پاییزی به سبک حرفه ای ها

کمپینگ در فصل پاییز این امکان را به شما می دهد که هم در دل دنیایی از رنگ های بی نظیر ماجراجویی کنید و هم از یک شب پرستاره پاییزی لذت ببرید، پس این فرصت را از دست ندهید و به سبک حرفه ای ها برای آن آماده شوید.

محل و زمان مناسب برای کمپ پاییزی

سعی کنید برای کمپ خود، جنگلی را انتخاب کنید که در عین امن بودن به شما امکان یک ماجراجویی پاییزی رنگارنگ را هم بدهد. جایی که امکان چادر زدن در آن وجود داشته باشد و در عین بکر بودن از را ه های دسترسی خوبی هم برخوردار باشد. یکی از مزایای کمپینگ در فصل پاییز این است که همه پارک های جنگلی و مکان های عمومی نسبت به تابستان خلوت تر هستند و شما می توانید در یک فضای آرام از طبیعت لذت ببرید.­

زمان کمپینگ را به درستی تعیین کنید، با آغاز باران های بی وقفه پاییزی احتمالا فرصت گشت و گذار در جنگل از دست می رود، پس پیش از آغاز این باران ها به فکر یک کمپ پاییزی دلچسب باشید.

پیش از حرکت آب و هوا را برای چند روز آینده چک کنید تا مطمئن شوید با جاده پر از مه و غیرقابل عبور یا روزهای بارانی پیاپی روبرو نمی شوید. روی هوای گرم این روزها حساب نکنید، تغییر ناگهانی ویژگی خاص هوای پاییزی است.

لایه لایه های پاییزی آماده کمپ

ترکیبی از لباس های مناسب برای لایه لایه پوشیدن، برای کمپ پاییزی مناسب است. لباس هایی را انتخاب کنید که هم قابلیت تنفس داشته و هم ضدآب باشند. پشم و الیاف مصنوعی می تواند شما را گرم و خشک نگه دارد. لباس های نخی برای این فصل انتخاب های خوبی نیستند، پارچه های نخی رطوبت را به خود جذب نموده و خیس می مانند.

اگر می خواهید برای چند روز در جنگل بمانید و کوله پشتی گردی یا همان بک پکینگ (backpacking) کنید حواستان باشد که برداشتن لباس های بیشتر به معنای کوله سنگین تر است.

بعضی از تکه های ضروری لباس کمپینگ:

  • لباس زیر و تی شرت
  • سویشرت یا ژاکت پشمی یا الیاف مصنوعی برای گرمای بیشتر
  • بادگیر ضدآب
  • کلاه کپ زمستانی
  • یک جفت دستکش اضافه
  • کاپشن
  • بوت های محکم و ضد آب؛ جی اوکس (GEOX) و تیمبرلند (Timberland) انتخاب های مناسبی برای کمپینگ دارند
  • چند جوراب خشک اضافه
  • شلوار شمعی یا الیاف مصنوعی ضدآب

مواظب پوستتان باشید

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب مختص تابستان نیست، برای کمپ پاییزی هم باید مواظب آفتاب سوختگی باشید. حتما از کرم ضدآفتاب بهره ببرید و آن را همراه خودتان داشته باشد، بعلاوه یک کلاه نقاب دار یا همان کلاه کپ می تواند از تابش مستقیم اشعه های خورشید به پوست جلوگیری کند.

وقتی به طبیعت گردی می روید، باید آمادگی روبروه با انواع حشرات را هم داشته باشید، در این مواقع یک پماد ضد گزیدگی حشرات می تواند بهترین یاری برایتان باشد.

همواره آماده باران های پاییزی باشید

هوای مرطوب پاییزی و باران های گاه و بی گاه نباید آرامش کمپ جنگلی شما را به هم بزند. پس از قبل برای این هوا آماده باشید.

یک کوله پشتی ضد آب یا با روکش ضد آب انتخاب کنید. علاوه بر آن چند کیسه پلاستیکی اضافی همراهتان داشته باشید تا در صورت احتیاج وسایل ضروری مانند شارژر و دیگر لازم برقی را در آن ها قرار دهید.

برای آنکه گرم بمانید:

لایه لایه لباس بپوشید: لایه اول لباس هایتان باید یک لباس آستین بلند گرم باشد، روی آن یک لایه گرم تر مثل ژاکت را اضافه کنید و برای آخرین لایه از یک لباس دارای قابلیت تنفس، سبک و ضد آب بهره ببرید. کاپشن ها و لباس های زمستانی جی اوکس این ویژگی را دارند.

کلاه گرم بپوشید: 30 درصد گرمای بدن معمولا از سر خارج می گردد، پس پوشاندن سر به معنای جلوگیری از خروج گرمای بدن است که در هوای سرد راه چاره خوبی می تواند باشد.

از کربوهیدرات ها و چربی ها بیشتر بهره ببرید: در کمپ پاییزی خود رژیم را کنار بگذارید و از میزان بیشتری کربوهیدرات و مواد چرب بهره ببرید. دانه های خوراکی هم سبک هستند و هم انرژی زا.

پیش از خوابیدن پاپوش یا جوراب پشمی بپوشید: یک پاپوش گرم یا جوراب پشمی می تواند پاهایتان را گرم نگه داشته و یک خواب راحت را برایتان تضمین کند.

در آخر اگر همه وسایل ضروری را همراهتان داشته باشید، لباس کمپینگ مناسب بپوشید و منطقه ای را که به آن می روید به خوبی از پیش شناسایی کنید، یک کمپ پاییزی می تواند بهترین تجربه سفر شما در تمام سال باشد.

سری به خبرنگاران بزندی و از بین انواع نیم بوت و کفش ورزشی، لباس های حرفه ای و کیف و کوله برای خودتان یک ست کامل طبیعت گردی را انتخاب کنید.

منبع: دیجی استایل
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 773

به "یک کمپ پاییزی به سبک حرفه ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کمپ پاییزی به سبک حرفه ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید