گشایش نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت از آذربایجان شرقی

به گزارش چاپار بلاگ، نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت استان آذربایجان شرقی در امسال با هدف پاسداشت و ایجاد فرصت بازدید هنردوستان از این آثار فاخر در تبریز گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت از آذربایجان شرقی

خبرنگاران تبریز - کلامی معاون هماهنگی امور مالی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان منتخب نشان ملی مرغوبیت، بر اهمیت رسیدگی به مسائل و مسائل موجود در حوزه فعالیت هنرمندان صنایع دستی تاکید نمود و گفت:در راستای بهبود شرایط مالی حوزه صنایع دستی استان در تلاشیم تا با فراهم سازی فرصت های مناسب، موجب رونق مالی این حوزه پویا باشیم، از اقداماتی که در این راستا اجرا شده، می توان به آنالیز پرونده های کارگاه های صنایع دستی در تبصره 18 استانی اشاره نمود که در پی آن 11 طرح به تصویب رسید.

از دیگر اقداماتی که در دستورکار استانداری قرار گرفته، تشکیل کارگروه مالی هنرمندان صنایع دستی است که در این کارگروه به آنالیز موانع و مسائل اقتصاد هنر، آنالیز فرصت های تسهیلاتی و سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت:آذربایجان شرقی تا به امروز پیروز به کسب 182 مورد نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده بود که طی امسال 20 اثر فاخر دیگر پیروز به کسب این نشان در رشته های ورنی بافی، حکاکی روی فلز، ملیله کاری، سفال و ممقان دوزی شده است.

نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبین استان با هدف پاسداشت و ایجاد فرصت بازدید هنردوستان از این آثار فاخر افتتاح شد، این اداره کل در نظر دارد تا موزه دائمی آثار دارای نشان ملی مرغوبیت استان را نیز در این خانه تاریخی ایجاد کند تا گردشگران و همشریان محترم بتوانند در این موزه از آثار تولیدی استان بازدید نمایند.

این نمایشگاه در محل دبیرخانه دائمی شهر جهانی فرش دستبافت واقع در تبریز - خیابان تربیت - کوچه کرباسی - خانه تاریخی صلح جو افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه از هنرمندان و داوران این دوره تجلیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23235

به "گشایش نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت از آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت از آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید