گرن توریسمو در المپیک سال جاری حضور خواهد داشت

به گزارش چاپار بلاگ، بازی های ویدیویی در این دهه اخیر به پدیده ای تبدیل شده اند که نادیده دریافت آن ها دیگر امکان پذیر نیست و نمی توان نقش آن ها را در جوامع کنونی نادیده گرفت. این اتفاق تا جایی پیش رفته که قرار است شاهد حضور این بازی ها در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک باشیم؛ اتفاقی که قرار است برای بازی معروف گرن توریسمو هم رخ دهد. اثری که توسط استودیو پولیفونی دیجیتال ساخته شده است.

گرن توریسمو در المپیک سال جاری حضور خواهد داشت

کمیته بین المللی المپیک (IOC) به صورت رسمی اعلام نموده است که میخواهد پیش از برگزاری المپیک توکیو، رویداد ورزشی مجازی جدیدی با نام مجموعه مسابقات مجازی المپیک (Olympic Virtual Series) برگزار کند. البته، این به معنای آن نیست که بازی های ویدیویی معروفی مثل لیگ آو لجندز که در ای اسپورت حضور دارند، در المپیک شرکت داده خواهند شد، بلکه اتفاقی که قرار است بیفتد این است که کمیته بین المللی المپیک با 5 فدراسیون بین المللی ورزشی قرارداد همکاری امضا نموده تا میزبان این مسابقات مجازی باشد.

نکته جالب که ممکن است برای بسیاری از گیمرها هیجان انگیز باشد، این است که بازی معروف و پرطرفدار اتومبیل رانی گرن توریسمو (Gran Turismo) در این مجموعه مسابقات حضور خواهد داشت. این مسابقات قرار است از تاریخ 23 اردیبهشت (13 مه) تا 2 تیر (23 ژوئن) برگزار گردد. در زیر می توانید لیست 5 فدراسیون ورزشی و همین طور 5 بازی ویدیویی انتخاب شده ای که قرار است در این رویداد نقش داشته باشند، مشاهده کنید.

  • رشته اتومبیل رانی - فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA) - بازی Gran Turismo
  • رشته دوچرخه سواری - اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) - بازی Zwift
  • رشته بیسبال - کنفدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال (WBSC)- بازی eBaseball Powerful Pro Baseball 2020
  • رشته قایق رانی بادبانی - فدراسیون جهانی قایقرانی بادبانی - بازی Virtual Regatta
  • رشته قایق رانی روئینگ - - فدراسیون جهانی قایقرانی روئینگ - بازی این رشته هنوز اعلام نشده است.

هنوز نکات زیادی را از مجموعه مسابقات مجازی المپیک و نحوه برگزاری آن نمی دانیم. مشخص نیست که قرار است چه افرادی در این مسابقات شرکت داده شوند یا اینکه نحوه ثبت نام و کوشش برای حضور در آن چگونه خواهد بود یا حتی نمی دانیم که جایزه مشخص شده برای این مسابقات چه خواهد بود؟ برای مثال، آیا به برنده مسابقات بازی گرن توریسمو مدال طلا داده خواهد شد؟ علاوه بر این ها، تاریخ برگزاری مسابقات هر کدام از این رشته ها هم مشخص نشده است. این ها بخشی از جزئیاتی است که باید منتظر بمانیم تا کمیته بین المللی المپیک در آینده نزدیک درباره آن ها صحبت کند.

مشخص است که محبوب ترین بازی میان آثار بالا که برای هواداران بازی های ویدیویی کاملا شناخته شده است، بازیGran Turismo است. این اولین باری است که یک بازی ویدیویی شبیه ساز اتومبیل رانی در المپیک حضور خواهد داشت. اما نکته جالب تری هم درباره این رشته به خصوص وجود دارد. هر چهار رشته دوچرخه سواری، بیسبال، قایق رانی بادبانی و قایق رانی روئینگ به صورت رسمی در المپیک های تابستانی حضور دارند و با این مسابقات قدیمی بیگانه نیستند اما قضیه برای اتومبیل رانی کمی متفاوت است. به غیر از المپیک سال 1900 که این رشته آن هم به صورت محدودی در المپیک حضور داشت، اتومبیل رانی سال های زیادی است که در میان رشته های ورزشی المپیک حضور ندارد. اکنون، قرار است در اولین دوره مسابقات مجازی المپیک، یک بازی ویدیویی با نام با موضوع اتومبیل رانی در این رویداد عظیم ورزشی حضور داشته باشد و برای اولین بار نام خود را برای حضور اتومبیل رانی در المپیک ثبت کند.

آیا در دوره های آینده شاهد حضور رشته های ورزشی دیگری هم در این مسابقات مجازی خواهیم بود؟ فدراسیون های مثل فوتبال، بسکتبال، تنیس و تکواندو از گزینه هایی هستند که می توانند در این مسابقات شرکت نمایند. کمیته بین المللی المپیک هم اعلام نموده که این فدراسیون ها از علاقه و تعهد خود برای شرکت در دوره های آینده این مسابقات خبر داده اند.

منبع: The Verge - Gt Planet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15807

به "گرن توریسمو در المپیک سال جاری حضور خواهد داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "گرن توریسمو در المپیک سال جاری حضور خواهد داشت" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرن توریسمو در المپیک سال جاری حضور خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید