وسایل ضروری در سفرهای پاییزی و زمستانیایمن سفر کنید

به گزارش چاپار بلاگ، سفر در چهار فصل سال لذت های خاص خودش را دارد؛ عده ای تابستان را به دلیل تعطیلی مدارس و ثبات شرایط آب و هوایی مناسب ترین زمان مسافرت می دانند. گروهی دیگر ترجیح می دهند در فصل بهار سفر نمایند و افرادی هم هستند که پاییز و زمستان را به دلیل ارزان تر بودن قیمت ها انتخاب می نمایند اما سفر در این دو فصل سال به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه می خوانید.

وسایل ضروری در سفرهای پاییزی و زمستانیایمن سفر کنید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام بهار 99 با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

آب و هوای بارانی و سرد می تواند برای مسافران خطرناک باشد؛ چنانچه بر اساس تحقیقات، طوفان های پاییزی و زمستانی باعث نزدیک به نیم میلیون تصادف و بیش از 2000 مرگ و میر در سال می گردد؛ بنابراین مسافران برای مقابله با بروز مسائل، باید قوانین ایمنی سفر را بدانند.

مقصد سفر را متناسب با فصل انتخاب کنید

در هوای گرم تابستان سفر به یک منطقه خوش آب و هوا لذت خاصی دارد؛ همین حس و حال در فصل پاییز و زمستان هم وجود دارد، به شرط آن که منطقه ای را برای سفر انتخاب کنیم که از شرایط جوی مناسبی برخودار باشد. انتخاب بعضی از مناطق گردشگری برای سفر در هوای سرد چندان مناسب نیست مثل مناطق شمال کشور؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر با توجه به گزارش هواشناسی، مقصد سفر را انتخاب کرده و به شهری بروید که متناسب با فصل، فضای دل چسبی را برایتان رقم بزند.

وسیله نقلیه مناسب انتخاب کنید

برای رفتن به سفر می توانید از چهار وسیله نقلیه هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده نمایید اما دقت کنید که با توجه به شرایط آب و هوایی کدام گزینه مناسب تر است.

انتخاب هواپیما در شرایط نامساعد جوی، کار درستی نیست زیرا هم احتمال کنسل شدن و یا تأخیر در پرواز وجود دارد و هم خطرناک است.

اگر هواپیما را انتخاب کردید، به این نکات توجه کنید:

-از شرکت های پروازی معتبر بهره ببرید.

-شرایط آب و هوایی شهر مقصد را حتماً چک کنید و بر اساس آن بلیت رزرو کنید.

-سعی کنید پروازهای صبح را انتخاب کنید چرا که قدرت دید و کنترل هواپیما در ساعات روز بهتر است و در صورت تأخیر و لغو پرواز فرصت کافی برای اتخاذ یک تصمیم درست و یا عوض کردن پرواز را خواهید داشت.

برای انتخاب بین سه گزینه باقی مانده بهتر است به مقصد موردنظر دقت کنید؛ اگر سفر به مقصد با قطار امکان پذیر است، بهتر است از قطار بهره ببرید زیرا از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و از خطر طوفان و باران و برف در امان خواهید بود اما اگر امکان سفر با قطار وجود ندارد از وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس بهره ببرید.

برای سفر با خودرو نکات زیر را رعایت کنید:

- زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

- لاستیک، باتری، سیستم تهویه هوا (بخاری) و ترمز را چک کنید.

- لاستیک ها را زیاد باد نکنید زیرا باد زیاد احتمال ترکیدگی را بالا می برد.

- شیشه شور و برف پاک کن را حتماً آنالیز کنید.

- از پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کنید.

- نور چراغ ها را تنظیم کرده و لامپ های سوخته را حتماً تعویض کنید.

- در رادیاتور ضد یخ بریزید تا از یخ زدن مایع خنک کننده داخل موتور جلوگیری کنید.

آهسته برانید

یکی از دلایل عمده تصادفات رانندگی در پاییز و زمستان، سرعت بالای خودرو است. در هوای بارانی و برفی به دلیل خیس یا لغزنده بودن جاده ها و ضعیف شدن قدرت دید، احتمال تصادف بالا می رود بنابراین سرعت پایین می تواند تا حد زیادی این احتمال را کاهش دهد؛ در چنین شرایطی معمولاً سرعت رانندگی باید کمتر حد مجاز باشد.

خود را گرم نگه دارید

داشتن لباس گرم از جمله کاپشن، شلوار گرم کن، دستکش و کلاه از ملزومات سفر در هوای سرد است اما در این بین احتمالات را هم در نظر بگیرید؛ ممکن است به دلیل خراب شدن ماشین یا برف و کولاک شدن جاده مجبور باشید مدت زیادی را در جاده بمانید بنابراین بهتر است با خود پتو، فلاکس آب گرم و میان وعده های مناسب همراه داشته باشید.

استراحت فراموش نگردد

سفر در زمستان بسیار خسته کننده تر از مسافرت های تابستانی است زیرا در فصل سرما به دلیل سرد شدن بدن، احساس خواب آلودگی بیشتر می گردد بنابراین برای جلوگیری از خطر تصادف به صورت مکرر توقف کرده و کشش های ورزشی انجام دهید تا سطح هوشیاری تان زیاد گردد.

حتماً پاور بانک یا کابل شارژ همراه داشته باشید

هوای سرد باعث می گردد ظرفیت باتری گوشی به میزان قابل توجهی کاهش یابد بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن شارژ گوشی می توانید آن را در جای گرم قرار دهید. حتماً پاور بانک و یا کابل شارژ همراه خود داشته باشید تا در صورت خالی شدن باتری آن را شارژ نمایید.

اگر در جاده برفی گرفتار شدید

اگر به دلیل برف و کولاک و یا بروز حادثه در جاده گرفتار شدید و احتیاج به یاری داشتید می توانید با شماره 141 تماس گرفته و با اعلام گزارش از شرایط خود، از یاری نیروهای امدادی بهره مند شوید.

همچنین رانندگان در صورت ایجاد مشکل فنی برای خودرو می توانند بدون پیش شماره، با شماره 096440 امداد خودروی ایران و 096550 امداد خودروی سایپا تماس بگیرند. صاحبان خودروهای خارجی هم نیز می توانند در صورت بروز مشکل با تماس به یکی از این شماره ها از خدمات حمل و نقل برخوردار شوند اما از آنجایی که خودروهای خارجی از استاندارهای خاصی برخوردارند، اجازه تعمیر این خودروها توسط نیروهای امدادی فوق وجود ندارد.

منبع: مقالات تبیان
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1651

به "وسایل ضروری در سفرهای پاییزی و زمستانیایمن سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل ضروری در سفرهای پاییزی و زمستانیایمن سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید