معاون میراث فرهنگی کشور درگذشت استاد قوچانی را تسلیت گفت

به گزارش چاپار بلاگ، معاون میراث فرهنگی کشور با ارسال پیامی درگذشت استاد عبدالله قوچانی محقق، پژوهشگر، نویسنده و از برجسته ترین کتیبه خوانان ایران و دنیا در حوزه تاریخ هنر اسلامی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

معاون میراث فرهنگی کشور درگذشت استاد قوچانی را تسلیت گفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، در متن پیغام تسلیت محمدحسن طالبیان به مناسبت درگذشت استاد عبدالله قوچانی آمده است:

خبر تلخ درگذشت استاد عبدالله قوچانی پژوهشگر پرتلاش حوزه فرهنگ و تاریخ که سال ها خالصانه و بی وقفه در راه شناساندن فرهنگ غنی این سرزمین کهن گام برداشت موجب تأثر و تأسف شد.

مرحوم قوچانی از سال 1356 با ممارست و سخت کوشی و آنالیز موشکافانه در متون نثر و نظم و تحقیق و پژوهش در حوزه کتیبه شناسی، سکه شناسی و نسخه شناسی و خوانش بخشی از نایافته ها در لابلای متون، ارایه تفاسیر نادر و چاپ و انتشار تحقیقاتشان در قالب کتاب ها و ده ها مقاله آثار ارزشمندی را برای فرهنگ دوستان به یادگار گذاشته اند.

اینجانب صمیمانه ضایعه درگذشت این استاد برجسته تاریخ دوران اسلامی را به جامعه علمی فرهنگی کشور، خانواده ایشان، بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان به او تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی خواستارم.

مرحوم عبدالله قوچانی در سال 1327 در بغداد از پدر و مادر ایرانی به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی، متوسطه، دبیرستان و دانشگاه را در همان شهر به سرانجام رساند.

او در سال 1351 به ایران نقل مکان کرد و در سال 1355 به استخدام مرکز باستان شناسی ایران در آمد و در موزه ملی ایران به عنوان کارشناس آنالیز متون عربی مشغول به کار شد. او کارش را تا زمان بازنشستگی در سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد و در حین خدمت، پیروز به اخذ درجه کارشناسی ارشد در تاریخ شد.

زنده یاد عبدالله قوچانی در مدت خدمت خود 13 کتاب و 50 مقاله به زبان فارسی و انگلیسی و آلمانی به چاپ رساند و از موزه های بریتانیا، اشمولین، لوور، برلن، هامبورگ، متروپولیتن، لوس آنجلس و تورنتو بازدید و بر روی اشیای دوره اسلامی آن موزه ها با استفاده از بورس های مطالعاتی، مطالعات بسیاری انجام داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8176

به "معاون میراث فرهنگی کشور درگذشت استاد قوچانی را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون میراث فرهنگی کشور درگذشت استاد قوچانی را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید