بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/سمنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از اتمام مرحله نخست بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی اطلاع داد.

بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهوش کمالی با اعلام این خبراظهار کرد: مرحله نخست بازسازی کاروانسرای تاریخی ایوانکی به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی با اسم مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه عملیات بازسازی این کاروانسرا از سال 97 شروع شده و بدون توقف و به صورت مستمر اجرا شده است، اظهار داشت: تا به امروز بیش از 60 میلیارد ریال صرف بازسازی این کاروانسرا شده است.

او با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی به وسیله صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است، اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی در 20 کیلومتری شهرستان گرمسار و در یک کیلومتری شهر ایوانکی در راستا تهران به گرمسار واقع شده است.

کمالی گفت: کاروانسرای ایوانکی یکی از کاروانسراهای زیبای چهار ایوانی دوره صفوی در استان است و دارای سردر زیبایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار اضافه کرد: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ است و دارای دو شاه نشین در ضلع شرقی و غربی است.

وی یادآوری کرد: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی دارای 24 حجره و چهار باربند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 17175

به "بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید