لیبی ، نیروهای حفتر از حمله گسترده به نیروهای دولت وفاق ملی خبر دادند

به گزارش چاپار بلاگ، فرماندهی کل نیروهای تحت امر خلیفه حفتر از مشارکت همه نیروهای زمینی، دریایی و هوایی برای حمله گسترده علیه نیروهای دولت وفاق ملی در نزدیکی طرابلس خبر داد.

لیبی ، نیروهای حفتر از حمله گسترده به نیروهای دولت وفاق ملی خبر دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی کل نیروهای تحت امر خلیفه حفتر امروز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به آماده باش نیروهای زمینی، هوایی و دریایی برای حمله گسترده به نیروهای دولت وفاق ملی در نزدیکی طرابلس، از مردم لیبی خواست تا از مناطق درگیری فاصله بگیرند.

در این بیانیه آمده است که اردوگاه الیرموک در جنوب طرابلس هدف حمله هوایی و زمینی قرار گرفت و علاوه بر آن پایگاه های شبه نظامیان در نزدیکی طرابلس نیز هدف حمله هوایی و توپخانه سنگین قرار گرفت.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر حفتر پیشتر گفته بودند که این نیروها حملات هوایی و دقیقی را علیه پایگاه های نیروهای دولت وفاق ملی در اطراف طرابلس انجام داده اند.

انهدام یک تانک و خودروی زرهی نیروهای حفتر

در همین ارتباط نیروهای دولت وفاق ملی از انهدام یک تانک و خودروی نظامی متعلق به نیروهای حفتر در جنوب طرابلس خبر داد.

عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی دو تصویر از یک تانک و یک خودروی زرهی منهدم شده در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، درگیری بین نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در دو محور الخلاطات و الیرموک در جنوب طرابلس از روز شنبه (دیروز) ازسر گرفته شد.

لیبی این کشور نفت خیز شمال آفریقا، از سال 2011 به دنبال سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور، از هرج و مرج و ناامنی رنج می برد.

تلاش نیروهای حفتر از پنج ماه قبل برای نفوذ بر طرابلس و سیطره بر پایتخت این کشور با وجود حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر از این نیروها، بی نتیجه بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 421

به "لیبی ، نیروهای حفتر از حمله گسترده به نیروهای دولت وفاق ملی خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، نیروهای حفتر از حمله گسترده به نیروهای دولت وفاق ملی خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید