قیمت میوه در شب یلدا کاهش پیدا می نماید

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره شرایط بازار میوه و تره در آستانه شب یلدا گفت: شرایط میوه در بازار خوب است و به گفته همکاران در میدان مرکزی میوه و تره بار، همه نوع میوه در بازار به صورت فراوان وجود دارد.

قیمت میوه در شب یلدا کاهش پیدا می نماید

اسدالله کارگر درباره قیمت ها شرح داد: قیمت ها به صورت مستمر رصد و آنالیز می گردد و یکشنبه هر هفته اقدام کشف قیمت می کنیم که آخرین نرخنامه مربوط 24 تا 30 آذرماه بوده و روز 30 آذرماه نیز این کار را انجام خواهیم داد.

وی توضیح داد: ممکن است تغییر قیمت ها مثبت یا منفی باشد و باید توجه داشت شرایط بازار نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت است اما پیش بینی می کنیم که در بازار شب یلدا قیمت بعضی اقلام مورد احتیاج مردم، کاهش یابد.

وی تاکید نمود: گرچه قرار است سال جاری به مناسبت دورهمی نداشته باشیم اما بعضی از همکاران ما تصمیم گرفته اند با توجه به مسائل موجود از میزان سود قانونی خود بکاهند تا بدین صورت همه اقشار جامعه بتوانند میوه های مورد احتیاج این شب را به راحتی تهیه نمایند.

کارگر اظهار کرد: تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا و مسائل مالی، میزان فروش همکاران ما سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

وی شرح داد: سال جاری سبک خرید مردم تغییر نموده به طوری که بر اساس احتیاج روزانه خرید خود را انجام می دهند و به عبارت بهتر در تعداد دفعات بیشتر و با حجم کمتر این در حالی است که در سال های گذشته مشتریان اقدام به خرید چند کیلو از هر قلم جنس می کردند اما سال جاری چنین موردی بسیار کمتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: در اصل میزان خرید از سوی مشتریان، مدیریت می گردد. باعث افتخار است که خانواده ها مدیریت مصرف را اعمال نموده و به روز خرید خود را انجام می دهند و اکنون میزان اسراف بسیار کاهش یافته است.

وی درباره قیمت میوه گفت: سال جاری قیمت میوه در مقایسه با سال گذشته بدون تغییر نبوده است و این مساله به صورت زنجیره ای از کشاورز به عنوان مبداء تا مصرف نماینده، هزینه هایی تحمیل می گردد مانند سبد، کود، کارگر ، کرایه حمل و ... بالا رفته و سبب شده تا در نهایت بر قیمت انواع میوه و تره بار افزوده گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11988

به "قیمت میوه در شب یلدا کاهش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت میوه در شب یلدا کاهش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید