فناوری های نو شاهکار رافائل را کشف کردند

به گزارش چاپار بلاگ، فناوری نو تشخیص چهره نشان داده است یک نقاشی که قبلا به هنرمندی ناشناس نسبت داده شده بود، به احتمال زیاد شاهکار رافائل است.

فناوری های نو شاهکار رافائل را کشف کردند

به گزارش دنیای اقتصاد، تیمی از دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه برادفورد از این فناوری برای آنالیز این نقاشی استفاده کردند که به نام de Brécy Tondo شناخته می گردد. آن ها دریافتند چهره ها شبیه چهره های محراب رافائل هستند و این بدان معناست که این نقاشی ها به احتمال زیاد به وسیله همان هنرمند خلق شده اند. این تیم تحقیقاتی تابلوی دی برسی توندو را که در مجموعه ای متعلق به یک تاجر واقع شده است، با محراب مدونا سیستین مقایسه کردند.

شباهت بین مدونا ها (بانوی من، لقب حضرت مریم (س)) در دو نقاشی 97درصد بود، در حالی که مقایسه کودک در هر دو اثر 86درصد شباهت ایجاد کرد. با توجه به اینکه شباهت بالای 75درصد در دو اثر باعث می گردد آن ها یکسان در نظر گرفته شوند، این آثار نیز می توانند متعلق به یک هنرمند باشند.

بعلاوه تجزیه و تحلیل رنگدانه های به کار رفته در توندو، نشان می دهد ویژگی های این نقاشی مطابق دوره رنسانس است و بنابراین بسیار بعید است که تابلو در سال های بعد کپی شده باشد.

سیستم تشخیص چهره هوش مصنوعی به وسیله حسن اوگیل، استاد محاسبات بصری در دانشگاه برادفورد، ساخته شده است. پروفسور اوگیل می گوید: نگاه کردن به چهره ها با چشم انسان شباهت های آشکار را نشان می دهد، اما رایانه می تواند بسیار عمیق تر از ما و تا سطح پیکسل را ببیند. براساس تحقیقات قبلی، من و همکارانم به این نتیجه رسیده ایم که برای هر دو نقاشی از مدل های یکسانی استفاده شده است و بدون شک به وسیله یک هنرمند ساخته شده اند. این اتفاق نشان دهنده ارزش فزاینده شواهد علمی و فناوری های تازه در انتساب یک نقاشی است و نوید های زیادی برای آنالیز آثار هنری در آینده می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 32434

به "فناوری های نو شاهکار رافائل را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های نو شاهکار رافائل را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید