عدن؛ پایتخت ترور

به گزارش چاپار بلاگ، شهر عدن در جنوب یمن که تحت اشغال نواب عربستان و امارات است، طی ده روز اخیر شاهد ترور بیست شخصیت بوده که بیشتر آنها نظامی هستند.

عدن؛ پایتخت ترور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عدن در جنوب یمن، پایتخت موقت دولت مستعفی این کشور نامیده می گردد؛ دولتی که در ریاض مستقر و با متحدان امارات در عدن درگیر است.

طبق گزارش ها، ناامنی در شهرهاو استان های جنوبی یمن که تحت کنترل عربستان و امارات یا متحدان آنان است، بیداد می نماید. نهم آذرماه بود که افراد مسلح ناشناس صلاح حجیری مدیر اداره تحقیقات جنایی در شهر المنصوره عدن را ترور کردند و پس از آن، درباره ترور دیگر افراد نظامی نیز مرتب اخباری منتشر شد.

عبدالفتاح علی البنوس تحلیلگر یمنی و سردبیر روزنامه البیان این کشور در یادداشتی پیرامون همین موضوع نوشت، عدن طی ده روز اخیر شاهد بیست ترور بوده و ریختن خود یمنی ها در گیر و دار نزاع نفوذ و هیمنه میان اشغالگران سعودی و اماراتی ادامه دارد.

در ادامه این یادداشت با عنوان عدن، پایتخت ترورها آمده است: در روزهای گذشته و قبل از آنکه امارات خارج کردن نیروهایش از عدن و استان های جنوبی را اعلام کند، شهر عدن شاهد ترورهای سازماندهی شده از سوی اشغالگر اماراتی بود و هدف این ترورها، سران و شخصیت های وابسته به حزب اصلاح و مخالف با حضور امارات در جنوب یمن بود. اشغالگر اماراتی از شرکت های خارجی ویژه انجام عملیات ترور در این زمینه استفاده می کرد و شبه نظامیان مزدور الحزام الامنی آن را اجرایی می کردند.

البنوس در ادامه نوشت، امروز و با افزایش تعداد ترورها در عدن به نظر می رسد که افراد هدف گرفته شده وابسته به امارات هستند و انگشت ها اتهام به سمت سعودی دراز است. به نظر می آید عربستان در حال تسویه حساب های خود با امارات است و همین موضوع احتمال نزاع های خونین در عدن و استان های جنوبی میان نیروهای اماراتی و سعودی را مطرح می نماید. خصوصا پس از امضای توافق ریاض که هدف ظاهری آن انتها دادن به اختلافات در جنوب یمن بود و این در حالی است که خود امارات و سعودی در پشت پرده این نزاع میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات هستند و وابستگان خود را تجهیز می نمایند.

وی در انتها این گزارش توضیح داد، عدنی که عبد ربه منصور هادی آن را پایتخت موقت خود نامید و وعده آزادی، زندگی کریمانه و آینده بهتر به اهالی آن داد حالا به پایتخت ترورهایی تبدیل شده که انجام دهندگان آن مزدوران سعودی و اماراتی هستند. این موضوع جنوب یمن را به شروع یک جنگ داخلی دیگر مانند جنگ 13 ژانویه 1986 تهدید می نماید و باید با آن مقابله کرد.

دو روز پیش (یکشنبه) افراد مسلح ناشناس به سمت مصطفی منصور از اعضای گادر ساحلی دولت مستعفی یمن در المنصوره یمن تیراندازی و وی را ترور کردند.

افراد مسلح یک روز قبل محمد صالح الردفانی از نیروهای الحزام الامنی وابسته به اماراتی را در منطقه عمائر الجیش المنصور ترور نموده بودند. هفته قبل سالم لهطل رئیس بخش جنایی خور مکسر ترور شده بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1502

به "عدن؛ پایتخت ترور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدن؛ پایتخت ترور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید