ظریف: لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفر می نماید

به گزارش چاپار بلاگ، وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با یان هاماچک رئیس مجلس نمایندگان چک گفت: بسیار شاد هستیم که گسترش روابط میان دو کشور در سطوح مختلف، سیاسی، مالی و پارلمانی در جریان است.

ظریف: لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفر می نماید

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف ادامه داد: به همین دلیل و برای تقویت روابط دو کشور آقای لاریجانی در نیمه دوم ژانویه به پراگ سفری خواهند داشت.

ظریف افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلفی چون انرژی، توریسم، صنایع و دیگر زمینه ها همکاری داشته باشند که حضور یک هیات تجاری بزرگ همراه من بیانگر اراده ما در تعمیق روابط مالی میان دو کشور است.

رئیس مجلس چک نیز ضمن خوش آمدگویی به وزیرامور خارجه کشورمان گفت: خوشحالیم که روابط میان دو کشور در راستا صحیح واقع شده است.

وی افزود: سالها شاهد سفر وزیر خارجه ایران به جمهوری چک نبودیم و این برای ما موجب افتخار است که میزبان شما هستیم. البته در گذشته تبادلات دولتی وپارلمانی وجود داشت. امیدوارم هرچه سریعتر سفر آقای لاریجانی به پراگ انجام گردد تا شاهد گسترش همکاری ها میان دو کشور بیش از گذشته باشیم.

وی با اشاره به تمایل شرکت های چک برای همکاری مالی با ایران گفت: شرکت های چک آماده همکاری با بخش خصوصی و دولتی ایران هستند و باید هرچه سریعتر زمینه همکاری های مالی میان دو کشور را فراهم کنیم.

وی در ادامه این ملاقات تاکید نمود: برای تبادلات مردمی و گردشگری ضروری است پرواز مستقیم میان تهران - پراگ آنالیز و برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1850

به "ظریف: لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید