صداهای مرموز این شهر از کجا می آید؟

به گزارش چاپار بلاگ، صداهای مرموز شهر وینزر در کانادا

ساکنان شهر وینزر در کانادا از 8 سال پیش تا به حال از صداهای عجیبی حرف می زنند که در شهر شنیده می گردد و زندگی روزانه آن ها را مختل نموده است. سرو صدایی همیشگی از منبعی ناشناخته! صدایی شبیه موتور یک کامیون یا رعد و برقی از راه دور، سال هاست که مردم این شهر را به ستوه آورده و سلامتی و کیفیت زندگی آن را به خطر انداخته است. اینکه این صداها کی آغاز می شوند، چقدر طول می کشند و چه شدتی دارند اصلا قابل پیش بینی نیست و همین ویژگی ها این صداها را غیر قابل تحمل نموده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا راز صداهای مرموز این شهر را برایتان بگوییم.

صداهای مرموز این شهر از کجا می آید؟

مردم تا به حال کوشش های زیادی انجام داده اند تا بفهمند که این صداها از کجا می آید اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند. این شهر 210 هزار نفر جمعیت دارند و مردمش سال هاست که از صداهای عجیب شهر می گویند، صداهایی که گاهی شدید است و گاهی هم آهسته! و با اینکه شاید مدتی از آن ها خبری نباشد اما بعد از چند روز دوباره سروکله شان پیدا می گردد.

این صداها گاهی فقط برای چند ساعت و گاهی هم چند روزی شنیده می شوند. بدتر از همه اینکه اهالی شهر که هر روز این صداها را می شنوند دچار ناراحتی هایی مثل سردرد، بی خوابی، بی قراری، افسردگی و … شده اند. پزشکان می گویند از آنجایی که این صداها فرکانس پایینی دارد آسیب های طولانی مدتی برای گوش ایجاد نمی نماید اما می تواند باعث سوت زدن گوش گردد.

برخی از ساکنان شهر هم آنقدر از این صداها اذیت می شوند که بارو بندیل شان را جمع می نمایند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند! تعدادی از ساکنان شهر برای اینکه دیگر این صداها را نشنوند از خانه و زندگی شان دل می نمایند و از شهر فرار می نمایند. تصور کنید که شهر و همه چیزهایی که دوست دارید را رها کنید تا فقط از شر صداهایی که ساعت ها در سرتان می پیچد و تمامی هم ندارد راحت شوید! یکی از شهروندان این شهر می گوید: چه برای کار به باغ می رویم و چه برای لذت بردن از آفتاب؛ این صداها و زمزمه ها همواره در گوشمان است؛ صدایی شبیه رعد و برق که ساعت ها و بلکه روزها و هفته ها شنیده می گردد.

هر کدام از اهالی شهر این صداها را به یک چیزی تشبیه می نمایند برخی ها می گویند این زمزمه ها شبیه نویزهایی است که از بلندگو شنیده می گردد، عده ای می گویند صدایش شبیه موتور دیزلی کند است. اما چیزی که همه مردم شهر با آن موافق هستند این است که صداها به شدت آزاردهنده اند. شاید بگویید چطور بعد از این همه سال گوش مردم به این صداها عادت ننموده است! به گفته ساکنان این شهر از آنجایی که این صداها گاهی شدید و گاهی آهسته است و گاهی شنیده می گردد و گاهی نمی گردد برای همین غیر ممکن نیست که بتوان به یک همچین صدایی عادت کرد.

یکی از ساکنان شهر که روزهای زیادی را صرف پیدا کردن منبع و ساکت کردن این صدا نموده است می گوید حتی حیوانات هم از این صداها آسیب های زیادی می بینند. حیوانات زیادی در شهر هستند که تحت درمان قرار گرفته اند و حتی تعدادی از گربه ها از ترس این صداها اصلا بیرون نمی روند.

پیدا کردن منبع این صداها مثل این است که آدم به دنبال روح و ارواح بگردد! این صدا ها نه فقط همیشگی نیستند بلکه توسط همه اهالی این شهر و شهرهای نزدیک شنیده نمی گردد. تحقیقات زیادی روی این صدا ها اجرا شده و شخصی به اسم مایک 4 هزار صفحه از مشاهدات روزانه اش درباره مدت، شدت، ویژگی های این صدا و شرایط آب و هوایی در آن موقع را جمع آوری نموده است. مایک می گوید این صداها احتمالا به دلیل تونل های مخفی، بشقاب پرنده ها و یا کارهای سری دولت است. برخی از محققان می گویند این صداها فقط محدود به این شهر نیست و حتی در برخی از شهرهای نزدیک هم شنیده می گردد.

گزارشاتی که از دانشگاه شهر آمده می گوید احتمالا منبع این صداها مربوط به کارخانه هایی است که در جزیره زوگ کار می نمایند. در طول سال ها، فعالان زیادی که کوشش نموده اند راز این صدا را کشف نمایند مدعی شده اند که کارخانه ای که در این جزیره هست نسبت به کارهایی که می نماید جوابگو نیست. تعدادی از ساکنان روستا هم پیشنهاد داده اند که در صورتی که این شرکت، منبع صدا را شناسایی و آن را از بین ببرد هیچ شکایتی علیه آن ترتیب ندهند.

با این که این پیشنهادات دو سال پیش مطرح شده اما از آن موقع تا به حال هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است. این صداها همچنان ساکنان شهر را اذیت می نماید و تقریبا کاری از دست آن ها بر نمی آید جز اینکه شهر را ترک و جای دیگری را برای زندگی انتخاب نمایند.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 118

به "صداهای مرموز این شهر از کجا می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداهای مرموز این شهر از کجا می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید