شیائومی بوک ایر 13 رونمایی شد؛ نمایشگر 2.8K با طراحی 360 درجه ای

به گزارش چاپار بلاگ، شیائومی به تازگی از یک لپ تاپ 13 اینچی با نام شیائومی بوک ایر 13 در کشور چین رونمایی نموده که نمایشگری 2.8K و طراحی 360 درجه ای جالبی دارد.

شیائومی بوک ایر 13 رونمایی شد؛ نمایشگر 2.8K با طراحی 360 درجه ای

شیائومی در رویدادی که امروز برگزار گردید، از محصولات متنوعی رونمایی نموده که از جمله این موارد می توان به گوشی های سری ردمی نوت 12 در چهار مدل استاندارد، پرو، پرو پلاس و اکسپلورر ادیشن، تلویزیون تازه ردمی TV، پروژکتور ردمی و بخاری برقی اشاره نمود. علاوه بر این ها، یک محصول جالب دیگر را هم در این رویداد شاهد بودیم تحت عنوان شیائومی بوک ایر 13 که یک لپ تاپ با طراحی 360 درجه ای محسوب می گردد.

طبق اطلاعاتی که شیائومی در رابطه با این محصول منتشر نموده، بوک ایر 13 باریک ترین و سبک ترین لپ تاپی است که شیائومی تا به امروز فراوری نموده است. این لپ تاپ نمایشگری 13.3 اینچی از نوع E4 OLED دارد که سازنده آن سامسونگ است. این نمایشگر از وضوح تصویر 1800 × 2880 پیکسل بهره می برد تا بدین ترتیب کیفیت آن به 2.8K برسد. بیشینه روشنایی این پنل 600K است و رفرش ریت آن هم به 60 هرتز می رسد. در اطراف نمایشگر، حواشی بسیار کمی را شاهد هستیم که این موضوع ظاهر محصول را مجذوب نماینده تر نموده است. پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن و فرمت VESA Display HDR500 را هم می توان از جمله سایر قابلیت های خوب این پنل به حساب آورد.

اما یکی از قابلیت های جالب این لپ تاپ، طراحی 360 درجه ای آن است. به این صورت که کاربران می توانند لپ تاپ را کاملا باز نموده و دو طرف آن را به هم بچسبانند. بعلاوه این امکان هم وجود دارد که بگردد به لطف این قابلیت، از لپ تاپ یادشده در حالت های مختلف استفاده کرد.

شیائومی بوک ایر 13 محصولی است که در ساخت آن از آلیاژ آلومینیوم سری 6 استفاده شده است تا بدین ترتیب از این حیث، محصول یادشده باکیفیت، باریک و بسیار سبک باشد به گونه ای که فقط 1٬2 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن هم به 12 میلی متر یا به عبارتی، 1.2 سانتی متر می رسد. بعلاوه یک دوربین 8 مگاپیکسلی هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

در این محصول از دو میکروفون و بلندگوی استریو استفاده شده که از فناوری دالبی اتموس هم پشتیبانی می نمایند. صفحه کلیدی که برای بوک ایر 13 در نظر گرفته شده از نور پس زمینه هم بهره می برد و تاچ پد آن شیشه ای است. این لپ تاپ از حسگر اثرانگشت هم به عنوان راه چاره امنیتی بهره می برد که با کلید پاور دستگاه ادغام شده است.

به عنوان قلب تپنده، یک پردازنده نسل 12 اینتل از سری Core i7 در شیائومی بوک ایر 13 ایفای نقش می نماید اما مطابق انتظار خبری از گرافیک مجزا نیست و خریداران باید به توان گرافیک مجتمع یعنی Iris Xe بسنده نمایند. در کنار این پردازنده اما از 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه SSD هم استفاده شده که البته این ترکیب در قدرتمندترین و گران ترین مدل دیده می گردد. برای خنک سازی پردازنده هم از یک محفظه بخار بزرگ استفاده شده است.

شیائومی بوک ایر 13 از یک باتری 58.3 وات ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می برد که می توان آن را با استفاده از یک شارژر 65 واتی سریع شارژ کرد. از لحاظ نرم افزاری هم این محصول از تازهترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 11 به صورت پیش فرض بهره می برد. در بخش پورت ها و اتصالات هم شاهد پشتیبانی از وای فای-6E، بلوتوث 5.2، دو پورت تاندربولت 4 و یک جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم.

شیائومی بوک ایر 13 در یک رنگ سفید با قیمت تقریبا 691 دلار برای مدل مجهز به تراشه i5 و 775 دلار برای مدل مجهز به تراشه i7 راهی بازار خواهد شد. این محصول فعلا در بازار چین در دسترس واقع شده است و تعیین نیست آیا وارد بازار جهانی هم می گردد یا خیر.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 30216

به "شیائومی بوک ایر 13 رونمایی شد؛ نمایشگر 2.8K با طراحی 360 درجه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی بوک ایر 13 رونمایی شد؛ نمایشگر 2.8K با طراحی 360 درجه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید