مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

به گزارش چاپار بلاگ، با عرضه رسمی آیفون 12 پرو به بازار، فرصت این پیش آمده که این محصول را با گوشی های قدرتمند کنونی مقایسه کنیم. در رابطه با قدرت سخت افزاری این گوشی و عملکرد آن در نگه داری شارژ پیش تر اطلاعاتی داشتیم اما از بابت کیفیت دوربین آن خبری منتشر نشده بود. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 بپردازیم که یکی از بهترین گوشی ها در بخش عکاسی به حساب می آیند.

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

اپل در مراسم رونمایی از آیفون های سری 12 از توانایی بالای این محصولات در امر عکاسی و فیلم برداری اطلاع داد. به لطف چیپست A14 و سنسور LiDAR، اکنون پردازش تصاویر بسیار بهتر از گذشته انجام خواهد شد. اما آیا آیفون 12 پرو با این قابلیت های خوب خود می تواند گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 را از میان بردارد؟

در این مطلب، دوربین های اصلی، فوق عریض و تله فوتوی گوشی ها آنالیز می گردد. البته پیکسل 5 به دوربین تله فوتو مجهز نشده و به همین خاطر در این بخش فقط نمایندگان اپل و سامسونگ رو در روی هم قرار می گیرند. همچنین عملکرد این سه محصول در عکاسی در نور شب هم آنالیز خواهد شد تا ببینیم ادعاهای اپل مبنی بر افزایش توانایی محصولات جدیدش در عکاسی در محیط های کم نور درست بوده یا خیر.

قبل از مقایسه تصاویر ثبت شده توسط دوربین این سه گوشی اما بهتر است نگاهی داشته باشیم به معینات فنی آن ها روی کاغذ تا ببینیم شرایط آن ها از لحاظ اعداد و ارقام چگونه است.

گوشیپیکسل 5گلکسی نوت 20 اولتراآیفون 12 پرو
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی، لنز 28 میلی متری، گگرددگی دیافراگم f/1.7، لرزشگیر اپتیکال تصویر108 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی متری، گگرددگی دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر12 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی متری 7P، گگرددگی دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال تصویر
دوربین فوق عریض16 مگاپیکسلی، گگرددگی دیافراگم f/2.212 مگاپیکسلی، لنز 13 میلی متری، گگرددگی دیافراگم f/2.212 مگاپیکسلی، لنز 13 میلی متری، گگرددگی دیافراگم f/2.4
دوربین تله فوتوندارد12 مگاپیکسلی، گگرددگی دیافراگم f/3.0، قابلیت عظیم نمایی 5 برابری، لرزشگیر اپتیکال تصویر12 مگاپیکسلی، گگرددگی دیافراگم f/2.0، قابلیت عظیم نمایی 2 برابری، لرزشگیر اپتیکال تصویر
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.0، لنز 24 میلی متری10 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، لنز 26 میلی متری12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، لنز 23 میلی متری
سنسورهای دیگرنداردسنسور لیزری فوکوس اتوماتیکسنسور LiDAR

همان طور که مشاهده می کنید، معینات فنی دوربین های این سه گوشی تفاوت هایی با یکدیگر دارد اما جز سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی نوت 20 اولترا که به عنوان دوربین اصلی فعالیت می نماید، باقی تفاوت های بین آن ها کاملا نامحسوس است. همچنین تفاوت دیگر بین لنز اصلی این سه محصول، اندازه آن هاست. جایی که پیکسل از لنز 28 میلی متری بهره می برد در حالی که رقبا به لنز 26 میلی متری مجهز شده اند. بدین ترتیب نباید انتظار داشته باشیم تصاویر ثبت شده توسط نماینده گوگل به اندازه دو گوشی دیگر عریض باشد.

دوم، گگرددگی دریچه دیافراگم بین این سه است که آن ها را از هم متمایز می نماید. آیفون 12 پرو دیافراگم بازتری (f/1.6) به نسبت پیکسل 5 و گلکسی نوت 20 اولترا دارد و همین مسأله هم از لحاظ تئوری باید باعث گردد عملکرد دوربین این گوشی در عکاسی در محیط های کم نور عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در رده دوم و سوم از این حیث هم پیکسل 5 با گگرددگی دیافراگم f/1.7 و در نهایت گلکسی نوت 20 اولترا با گگرددگی دیافراگم f/1.8 قرار می گیرند.

در بخش سوم می رسیم به دوربین تله فوتو، جایی که اپل مانند سال گذشته بسیار ضعیف ظاهر شده و دوربین آن که برای عکاسی پرتره هم استفاده می گردد، تنها قادر به عظیم نمایی اپتیکال 2 برابری است. اما در طرف مقابل گلکسی نوت 20 اولترا را در اختیار داریم که می تواند 5 برابر عظیم نمایی داشته باشد اما خب نمی توان از آن برای عکاسی پرتره استفاده کرد. پیکسل 5 هم که اصلا به این سنسور مجهز نشده.

در نهایت سنسور LiDAR که در این مقایسه، بیشتر در محیط های کم نور به یاری آیفون 12 پرو آمد تا بتواند سریع تر روی هر سوژه فوکوس کند. اما به صورت کلی تأثیری روی کیفیت تصاویر ثبت شده ندارد. باقی تفاوت ها بین این سه محصول را عملکرد شرکت ها در بخش پردازش تصویر، الگوریتم های نرم افزاری و مواردی از این دست رقم می زنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در تمامی تصاویر زیر، تصویر مربوط به پیکسل 5 در سمت راست، آیفون 12 پرو در وسط و گلکسی نوت 20 اولترا در سمت چپ قرار گرفته اند.

  • مقایسه آیفون 12 پرو مکس با گلکسی نوت 20 اولترا

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5

صحنه شماره 1

در همین تصویر اول، به وضوح تفاوت بین سه گوشی آیفون 12 پرو، گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 معین است. آیفون توانسته به لطف دیافراگم بازتر، تصویر روشن تری ثبت کند. به همین خاطر در نگاه اول شاید این طور به نظر برسد که عملکرد این گوشی بهتر بوده که در واقع این طور هم هست. نور بیشتر باعث شده تصاویر به شکل زیباتری ثبت شده و رنگ بندی هم به شکل درستی انجام بگیرد.

صحنه شماره 2

تصویر روشن تر و رنگ های گرم تر در آیفون 12 پرو بار دیگر در این صحنه هم دیده می شوند. به خوبی می توان تفاوت بین تصویر ثبت شده توسط نماینده اپل و دو گوشی دیگر را در این صحنه مشاهده کرد. در واقع آیفون تصویر را به گونه ای ثبت نموده که گویا آفتاب به شدت در ساحل می تابد در حالی که اصلا اینچنین نیست.

در واقع باید بگوییم آیفون به نسبت آنچه که در واقعیت می بینیم، تصویر بهتری را ثبت می نماید. تصویر واقعی اما دقیقا بین آنچه که آیفون 12 پرو و گلکسی نوت 20 اولترا ثبت نموده اند قرار گرفته است. عملکرد گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 تا حد زیادی شبیه به هم بوده و می توان گفت تصویر این دو گوشی کمی بیشتر به واقعیت نزدیک بوده. با این حال عملکرد هر سه گوشی در ثبت جزئیات بسیار عالی بوده.

صحنه شماره 3

به نظر می رسد این گرم بودن رنگ و ثبت تصویر روشن تر، باعث شده در هر تصویری که آیفون 12 پرو ثبت می نماید، تمایل به زرد نشان دادن رنگ ها کاملا دیده گردد و در این تصویر هم چیزی جز این را شاهد نیستیم. در واقع اگر به رنگ پوست سوژه دقت کنید، می بینید که کاملا از حالت طبیعی خود خارج شده. این در حالی است که جزئیات به بهترین شکل در آن به نمایش درآمده.

در این تصویر، کهکشانی سامسونگ بهترین تعادل را ایجاد کرد و تصویر ثبت شده توسط دوربین 108 مگاپیکسلی آن بسیار نزدیک به واقعیت، با کنتراست بالا و با طراوت است. نماینده گوگل اما نتوانست آنطور که انتظار می رفت عمل کند و کمی صورت سوژه را تیره ثبت کرد. در واقع این طور است که گلکسی نوت 20 اولترا در رده اول، آیفون 12 پرو در رده دوم و پیکسل در رده سوم قرار می گیرند.

صحنه شماره 4

این تصویر بهترین نمونه برای آنالیز عملکرد گستره دینامیکی این محصولات است که در نهایت با پیروزی آیفون 12 پرو به خاتمه رسید. اگر به ابرها نگاه کنید، به خوبی متوجه ثبت ریزترین جزئیات خواهید شد. رنگ ها با طراوت و زیبا و به طور کلی همه چیز به شکل فوق العاده خوبی در کنار هم قرار گرفته اند. البته این بدان معنا نیست که تصویر ثبت شده توسط دو گوشی دیگر جزئیات خوبی ندارد. در واقع هیچ یک از آن ها نتوانستند به خوبی آیفون عمل نمایند. در این تصویر، عملکرد پیکسل کمی بیشتر شبیه به آیفون 12 پرو بود.

  • تقاضا برای آیفون 12 پرو بیشتر از انتظار اپل بوده است

صحنه شماره 5

در این تصویر همچنان مانند قبل، آیفون 12 پرو تصویر روشن تری را ثبت کرد اما هنوز هم سایه زرد رنگ به خوبی روی تصویر حس می گردد. به این حال میزان نمایش جزئیات بسیار عالی بوده. تصویر ثبت شده توسط پیکسل هم شباهت زیادی با آیفون دارد اما گلکسی نوت 20 اولترا از رنگ آسمان گرفته تا رنگ چمن، رنگ بندی متفاوتی را اعمال نموده. شاید بتوان تصویر پیکسل 5 را متعادل ترین بین این دو انتخاب کرد.

صحنه شماره 6

در این صحنه، آیفون 12 پرو تصویر فوق العاده زیبایی ثبت کرد. رنگ ها سرزنده و زیبا به نظر می رسند و جزئیات هم به خوبی به نمایش درآمده اند. اما برخلاف تمام آیفون های قبلی، این گوشی خلق تصویری زیبا را به نسبت خلق تصویری واقعی در اولویت قرار می دهد. همان طور که مشاهده می کنید، پیکسل 5 و نوت 20 اولترا تصویر واقعی تری ثبت نموده اند اما اگر بخواهیم راجع به زیبایی تصویر صحبت کنیم، قطعا فاصله محسوسی با آیفون 12 پرو دارند.

صحنه شماره 7؛ پرتره

تصاویر پرتره در آیفون ها از آیفون 7 پلاس شروع شد و تا به این لحظه هم در گوشی های اپل حضور دارد. امروزه اما حتی ارزان قیمت ترین گوشی ها هم توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارند. با این حال از لحاظ کیفیت و نمایش جزئیات، بدیهی است در برابر پرچم دارها حرفی برای گفتن ندارند.

برای ثبت تصاویر پرتره، آیفون از لنز تله فوتو با قابلیت عظیم نمایی 2 برابری استفاده می نماید که به نسبت دوربین اصلی، تصویر بهتری را ثبت می نماید. چون معمولا دوربین اصلی به خاطر لنز عریضی که دارد، در ثبت جزئیات صورت عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد. تصاویر بالا با عظیم نمایی 2 برابری در حالت پرتره به ثبت رسیده اند و چون در آیفون این حالت عکاسی لنزی اختصاصی دارد، بدیهی است تصویر ثبت شده توسط آن هم جزئیات بیشتری از رقبا را به ثبت می رساند.

اما آیا در مجموع، تصویر آیفون برنده است؟ متأسفانه همچنان در این تصویر، گرم بودن بیش از حد رنگ ها را شاهد هستیم. اگرچه سطح نمایش جزئیات کم نظیر است اما نبود تعادل در رنگ بندی باعث شده نتوانیم آیفون را برنده مطلق در این بخش بدانیم. در واقع این نماینده قدرتمند سامسونگ است که توانست در مجموع بهترین تصویر را ثبت کند. پیکسل هم تصویر بیش از حد شارپی را ثبت نموده که شاید مطابق سلیقه بسیاری از کاربران نباشد.

صحنه شماره 8؛ پرتره در شب

در نور شب، پیکسل توانست تصویر بهتری را به نسبت سایر رقبا ثبت کند. نه تنها میزان روشنایی، بلکه سطح نمایش جزئیات هم در تصویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی بی نظیر است. در دو گوشی دیگر هم تصویر پرتره در عظیم نمایی 2 برابری ثبت شده اما به نظر می رسد عملکرد گلکسی نوت 20 از آیفون 12 پرو بهتر بوده. شاید بهتر بود اپل برای ثبت تصاویر پرتره، از دوربین اصلی هم استفاده می کرد تا بتواند در نور کم عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

  • 8 گوشی اندرویدی که می توانند بهترین جایگزین آیفون 12 باشند

صحنه شماره 9؛ زوم

عظیم نمایی 2 برابری

عظیم نمایی 5 برابری

عظیم نمایی 10 برابری

اگر بخواهید روی تصویری عظیم نمایی کنید، گلکسی نوت 20 اولترا بهترین محصول برای این منظور است. امکان عظیم نمایی 5 برابری پریسکوپی در این گوشی فراهم است و کاربر حتی می تواند تا 50 برابر به صورت دیجیتال هم عظیم نمایی کند. بنابراین بهتر است برای ثبت تصاویر از راه دور، تنها روی این محصول حساب کنید.

پیکسل 5 اما از دوربین تله فوتو بهره نمی برد. اما با این حال می تواند تا 7 برابر عظیم نمایی دیجیتال داشته باشد. در آیفون 12 پرو، این میزان در نهایت به 10 برابر می رسد که هیچ کدام از آن ها برای رقابت با نوت 20 کافی نیست. این چیزی است که می توانید در تصاویر ثبت شده هم به خوبی مشاهده کنید. جزئیات در تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 20 اولترا بسیار شارپ و نزدیک به واقعیت هستند. به خصوص در عظیم نمایی بیشتر از 5 برابر.

صحنه شماره 10؛ عکاسی در شب

برای عکاسی در نور شب با دوربین اصلی، به نظر می رسد آیفون 12 باید با بهترین گوشی در این زمینه یعنی پیکسل 5 رقابت کند. نوت 20 اولترا شاید گوشی توانمندی در این زمینه باشد، اما نمی توان این گوشی را با دو رقیب دیگر در این زمینه مقایسه کرد. در تصویر ثبت شده توسط آیفون، میزان نوردهی به نسبت کهکشانی سامسونگ بیشتر است اما در مقایسه با پیکسل 5، می بینیم نماینده گوگل عملکرد بهتری داشته و تعادل نور سفید هم در آن بهتر به نمایش گذاشته شده.

صحنه شماره 11

در این تصویر اما نوردهی آیفون بهتر از رقبا بوده و این موضوع به خوبی هم معین است. عملکرد دو گوشی دیگر هم به صورت کلی بسیار خوب بوده اما تا زمانی که نخواهیم آن ها را با آیفون 12 پرو مقایسه کنیم.

صحنه شماره 12

در این تصویر، باز هم رنگ های گرمی که در تصاویر بالاتر شاهد آن بودیم در تصویر ثبت شده توسط آیفون 12 پرو دیده می شوند. پیکسل 5 توانست تصویری سردتر اما نزدیک به واقعیت ثبت کند. بنابراین در این بخش بهتر از آیفون 12 پرو خواهد بود. اما گلکسی نوت 20 اولترا را شاید باید برنده دانست. چرا که همه چیز در آن با تعادل بسیار خوبی ثبت شده.

صحنه شماره 13؛ دوربین فوق عریض

وقتی دوربین را به فوق عریض سوییچ کنیم، آیفون 12 همچنان می تواند از حالت شب بهره مند باشد. بنابراین بدیهی است بتواند عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. هر سه تصویر در حالت اتوماتیک به ثبت رسیده اند و جالب است می بینیم عملکرد نوت کاملا از شرایط ایدئال به دور است. آیفون و پیکسل بار دیگر باید با یکدیگر رقابت نمایند اما عجیب است در حالی که عملکرد هردو عالی بوده اما باز هم تفاوت محسوسی بین آن ها دیده می گردد. تصویر پیکسل روشن تر، واقعی تر و سردتر و تصویر آیفون 12 نیز گرم تر، زیباتر و گرم تر است.

صحنه شماره 14

در این تصویر، بار دیگر به دوربین اصلی بر می گردیم. اما باز هم نوت نتوانست با رقبای قدرتمند خود برابری کند و به همین خاطر در رتبه آخر قرار می گیرد. تفاوت بین پیکسل 5 و آیفون 12 پرو دقیقا همان چیزی است که در تصویر بالا شاهد آن بودیم. یعنی تصویر روشن تر، واقعی تر و سردتر در پیکسل و تصویر گرم تر، زیباتر و گرم تر در آیفون 12.

صحنه شماره 15؛ دوربین فوق عریض

همان تصاویر بالا در حالت فوق عریض، به خوبی نشان می دهد تجهیز دوربین فوق عریض به حالت شب چقدر می تواند در ثبت تصاویری رویایی و زیبا مؤثر باشد. شاید پیکسل نتوانسته باشد منظره وسیعی را تحت پوشش خود قرار دهد اما از لحاظ نمایش جزئیات و رنگ بندی بهترین است. گلکسی نوت 20 اولترا هم با فاصله به نسبت این دو در رده آخر قرار می گیرد.

  • تست مقاومت آیفون 12 و آیفون 12 پرو در برابر سقوط از ارتفاع و خط و خش

صحنه شماره 16؛ دوربین سلفی

وقتی به دوربین سلفی می رسیم، می بینیم آیفون توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. گستره دینامیکی در پس زمینه تصویر به بهترین شکل ممکن دیده می گردد. اما باز هم اگر به صورت سوژه نگاه کنید، متوجه می شوید که رنگ پوست کمی از حالت طبیعی خود خارج شده.

گلکسی نوت 20 اما دقیقا برعکس آیفون عمل کرد. یعنی گستره دینامیکی نه چندان خوب، اما جزئیات بسیار خوب روی صورت. حتی نمایش سایه روی بعضی نقاط صورت هم به بهترین شکل ممکن توسط کهکشانی سامسونگ اجرا شده. تصویر ثبت شده توسط پیکسل اما اگرچه صورت را به واقعی ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته اما به نظر می رسد رنگ ها کمی سردتر از سایر تصاویر هستند. جزئیات ثبت شده توسط دوربین سلفی این گوشی هم به نسبت رقبا کمتر است.

تصاویر بالا اما در حالت عریض به ثبت رسیده. خوشبختانه دوربین سلفی هر سه گوشی از این حالت پشتیبانی می نماید و به همین خاطر می توانیم مقایسه بهتری از دوربین سلفی آن ها داشته باشیم. اما خب به نظر می رسد باز هم همه چیز مثل حالت عادی است. یعنی باز هم رنگ پوست در تصویر ثبت شده توسط آیفون به دور از واقعیت است، گلکسی نوت 20 اولترا نتوانسته HDR را به خوبی اعمال کند اما نوردهی بسیار خوبی داشته که در سلفی اهمیت بالایی دارد، پیکسل 5 هم با وجود نمایش پوست صورت به واقعی ترین شکل ممکن، نتوانست در مجموع در رنگ بندی عملکرد خوبی داشته باشد و تصویر سردی را به ثبت رساند.

صحنه شماره 17

در نهایت می رسیم به عملکرد دوربین سلفی سه گوشی در نور شب. جایی که گوشی ها در واقع باید از نور صفحه به عنوان فلش استفاده نمایند. اما اگر بخواهیم در رابطه با عملکرد آن ها نظر بدهیم باید بگوییم آیفون 12 در نمایش صورت سوژه کاملا ناامید نماینده ظاهر شد. اگر به رنگ پوست دقت کنید می بینید که بسیار به رنگ نارنجی نزدیک است. مسئله ای که انتظار می رود اپل در سال آینده بتواند آن را حل نماید چون معمولا در این بخش ضعیف ظاهر می گردد.

البته تصویر ثبت شده توسط آیفون جزئیات بیشتری به نسبت رقبا دارد اما رنگ پوست اصلا آنطور که باید نشان داده نمی گردد. حتی در نور روز هم همین مشکل در تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی این گوشی دیده می شده. تصویر مربوط به پیکسل 5 و گلکسی نوت 20 اولترا اما کمی تار و با جزئیات پایین هستند که نمی توان آن ها را با عملکرد نماینده اپل مقایسه کرد. اما در مجموع رضایت بخش هستند.

نتیجه

اما می رسیم به نتیجه این آنالیز؛ کدام یک از این سه محصول توانستند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند؟ اگر بخواهیم بین این سه گوشی یکی را برای اهداف عکاسی انتخاب کنیم، فکر می کنید انتخاب کدام خواهد بود؟ آیا آیفون 12 پرو توانسته با پردازنده جدید و بهبودی های زیادی که به نسبت قبل داشته، رقبای قدرتمندی چون گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5 را از میان بردارد؟

این طور که به نظر می رسد، به لطف گگرددگی دیافراگم بیشتر در آیفون 12 پرو، این محصول می تواند در هر محیطی، چه کم نور و چه با نور کافی، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. در حالی که تصاویر ثبت شده توسط رقبا اندکی تیره تر و سردتر بوده. اما مسئله ای که در این بین وجود دارد، تصاویر به دور از واقعیتی هستند که نماینده اپل ثبت می نماید.

آیفون ها همواره در ثبت تصاویری نزدیک به واقعیت عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دادند. اما آیفون 12 پرو بیشتر روی زیبا نشان دادن تصویر تمرکز می نماید. بنابراین در حالی که جزئیات به شکل فوق العاده ای به نمایش در می آیند، تصویر از حالت واقعی خود خارج می گردد. اما این انحراف به زیباترین شکل ممکن رخ می دهد. چرا که تصاویر حتی از شکل واقعی صحنه ها هم زیباتر هستند.

اما در نور شب، پیکسل 5 می تواند انتخاب بسیار بهتری باشد. اگرچه در این زمینه شانه به شانه آیفون پیش می رود اما در نهایت بهتر از آن ظاهر می گردد. هرچند این در صورتی است که به تصاویر واقعی تر اهمیت بدهید. البته در بعضی موارد آیفون 12 پرو ممکن است بهتر ظاهر گردد چون به نظر می رسد پیکسل دیگر تنها محصول بی رقیب در این زمینه نیست. اما در مجموع، گوگل است که در تاریکی شب درخشش بیشتری دارد.

اما در نهایت می رسیم به کهکشانی سامسونگ یعنی گلکسی نوت 20 اولترا. محصولی که به نظر می رسد در تمامی بخش ها عملکرد پایدار و بسیار خوبی دارد. این گوشی در بخش سلفی در مجموع عملکرد بهتری داشت، حتی در بعضی موارد توانست بین تصاویر گرم، متمایل به زرد و بیش از حد روشن آیفون و سرد و تیره و متمایل به آبی پیکسل، تعادل فوق العاده ای ایجاد کند. در زمینه عظیم نمایی هم بین این دو گوشی بهترین عملکرد را دارد.

از دید شخصی، اگر بخواهید تصویری داشته باشید که در همه شرایط کیفیت مشابه و بالایی داشته و برای اشتراک گذاری زیبا و با جزئیات بالا باشد، آیفون 12 پرو انتخاب بهتری از سایر گوشی ها است. چون قطعا در بسیاری زمینه ها شما را شگفت زده می نماید. پیکسل 5 اما گزینه ارزان قیمت این دو محصول به حساب می آید؛ برای آن دسته از کاربرانی که نمی توانند هزینه خرید پرچم دار را پرداخت نمایند اما به دنبال محصولی با بالاترین کیفیت دوربین هستند. گلکسی نوت 20 اولترا هم دقیقا بین این دو قرار می گیرد.

البته برای قضاوت بهتر، باید عملکرد سه گوشی در فیلم برداری هم آنالیز گردد اما معمولا عکاسی استفاده بیشتری در بین کاربران دارد. با این حال سعی می کنیم در مطالب بعدی، مقایسه ای از کیفیت فیلم برداری دوربین آیفون 12 پرو هم داشته باشیم. اما با توجه به این مقایسه، فکر می کنید کدام یک از این سه گوشی می توانند در زمینه عکاسی به بهترین شکل ممکن احتیاج شما را برآورده نمایند؟

  • سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو می تواند قد افراد را اندازه گیری کند

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10587

به "مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دوربین آیفون 12 پرو با گلکسی نوت 20 اولترا و پیکسل 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید