برترین تبلت های سامسونگ در سال 2021

به گزارش چاپار بلاگ، محبوبیت تبلت های اندرویدی در چند سال گذشته کاهش یافته و بسیاری از شرکت ها فراوری آن را رها نموده اند. اما این قضیه به طرز جالبی برای شرکت سامسونگ صدق نمی نماید. این شرکت کره ای به طور مرتب هر سال گزینه های تبلت جدیدی را با سخت افزار های قدرتمند روانه بازار می نماید و اتفاقا کاربران و هواداران سامسونگ، از آن استقبال خوبی می نمایند. این تبلت های سامسونگ علاوه بر سخت افزار قدرتمند، از لحاظ نرم افزاری نیز بسیار غنی هستند و کاربران از کار با آن ها تجربه کاربری خوبی خواهند داشت. غول کره ای فناوری با طراحی و فراوری تبلت های اندرویدی توانست بار دیگر موفقیتی درخشان در کارنامه کاری خود در عرضه گجت های هوشمند به ثبت رساند. تبلت های سامسونگ در مدل های مختلف با سخت افزارهای قوی و کیفیت نمایشگر فوق العاده، در سطوح قیمتی مختلف در اختیار کاربران قرار دارند. این رایانه های کوچک با توجه به وزن کمی که دارند قابلیت حمل آسانی را در اختیار کاربران قرار می دهند. از این رو توانستند جایگزینی مناسب برای لپ تاپ های سنگین که حمل آن ها سخت است، باشند. در این مقاله قصد داریم تا به آنالیز برترین تبلت های سامسونگ در سال 2021 بپردازیم و آن ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هنگام خرید تبلت، با توجه به احتیاج کاریتان برترین گزینه موجود را انتخاب کنید. پس اگر قصد خرید تبلت دارید یا هوادار تبلت های سامسونگ هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برترین تبلت های سامسونگ در سال 2021

برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند بد نیست بگوییم که سامسونگ تبلت های خود را در سری A و S و گلکسی بوک ها روانه بازار نموده است. سری S، همانطور که از نامش پیداست، مربوط به تبلت های پرچم دار این غول کره ای می گردد. جدیدترین و فزونین سری تبلت پرچم دار سامسونگ، گلکسی تب S7 است که شهریور ماه سال 1399 وارد بازار شدند. این سری پرچم دار از دو تبلت گلکسی تب S7 و نسخه پیشرفته تر یعنی گلکسی تب S7 پلاس تشکیل می شوند که توانسته اند رضایت بسیاری از کاربران سامسونگ را با ویژگی های بی نظیر خود جلب نمایند. از ابتدایی ترین تبلت های این سری تا جدیدترین آن (سری گلکسی تب S7) که روانه بازار شده، شاهد ارتقای قابلیت ها، کیفیت نمایشگر، بدنه و البته طراحی های منحصر به فرد این سری از تبلت های سامسونگ هستیم.

در سری A، که مربوط به تبلت های میان رده می شوند تنوع بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید متناسب با قیمت مد نظر و احتیاج سخت افزاری و نرم افزاریتان، گزینه های مختلفی را برای انتخاب در دسترس داشته باشید. این سری از تبلت های سامسونگ در سال 2015 وارد بازار شدند که اولین مدل های این سری مجهز به نمایشگر 8 اینچی و رزولوشن 1024 در 768 پیکسلی بودند. آنچه طبیعتا منطقی به نظر می رسد آن است که این تبلت ها قابلیت و ویژگی های تبلت های سری S سامسونگ را ندارند اما با توجه به قیمت مناسبشان، می توانند از پس کار های عادی شما به خوبی بربیایند.

تبلت های سری گلکسی بوک سامسونگ، جزو دسته تبلت های هیبریدی به حساب می آیند. تبلت هیبریدی تبلتی است که به لپ تاپ هم تبدیل می گردد. این تبلت ها نیز در سال های اخیر هواداران خاص خود را پیدا نموده و سامسونگ نیز مدل هایی از این نوع تبلت ها را در اختیار آن ها قرار داده است. بهره گیری از قلم S-Pen در این تبلت ها، به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحتی از قابلیت های کاربردی این تبلت ها استفاده نمایند و از کار با آن لذت ببرند.

اکنون بپردازیم به موضوع اصلی این مطلب که قرار است فزونین تبلت های سال 2021 سامسونگ را مورد آنالیز قرار دهیم. فزونین تبلت های سامسونگ همگی در مقایسه با آیپدها و سایر شرکت های محبوب، قابلیت های زیادی برای متمایز بودنشان دارند. در این مطلب دسته بندی های مختلفی برای تبلت های سامسونگ ارائه شده که بد نیست در ابتدا مروری به آن ها بیاندازیم و سپس هر کدام را در بخشی جداگانه مورد آنالیز و ارزیابی قرار می دهیم.

  • فزونین تبلت سامسونگ در مجموع: گلکسی تب S7
  • پیشرفته ترین تبلت سامسونگ: گلکسی تب S7 پلاس
  • فزونین تبلت سامسونگ از نظر عمرباتری و مناسب برای استریم کردن: گلکسی تب S7 فن ادیشن
  • فزونین تبلت سامسونگ مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان: گلکسی تب S6 لایت
  • فزونین کروم بوک 2 در 1 سامسونگ: گلکسی کروم بوک
  • مالی ترین تبلت سامسونگ: گلکسی تب A7 لایت

در این قسمت به آنالیز موارد فوق به صورت جداگانه می پردازیم.

فزونین تبلت سامسونگ در مجموع: گلکسی تب S7

شما برای انتخاب تبلت های پرچم دار و باکیفیت سامسونگ، گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید. اما بالاتر از هر تبلتی که به شما ارائه می گردد، گلکسی تب S7 به عنوان فزونین تبلت سال 2021 سامسونگ به شما پشنهاد می گردد. این تبلت تابستان گذشته به وسیله غول کره ای دنیای فناوری به بازار گجت های هوشمند معرفی گردید و تا به امروز نیز فزونین تبلت سامسونگ به جای مانده است. بعلاوه این تبلت اغلب با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اولیه خود به کاربران عرضه می گردد.

مسلما مهم ترین جنبه هر تبلتی نمایشگر آن است و از این نظر تب S7، حرف های زیادی برای زدن دارد. در این تبلت شما از یک پنل 11 اینچی ال سی دی با وضوح 2560 در 1600 و نرخ رفرش ریت 120 هرتز بهره می برید. بنابراین می توان گفت این تبلت هنگام بازی کردن و تماشای فیلم برای شما خاطره های بیادماندنی خواهد ساخت. قلب تپنده تبلت گلکسی تب S7، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865+ است که 8 گیگابایت رم آن را همراهی می نماید و از پس تمامی عملیات های پردازشی بدون کوچک ترین مسئله ای بر می آید. وزن این تبلت حدود 498 گرم است که وزن زیادی به شمار می رود اما برای یک تبلت با این مقدار بزرگ شاید آن قدرها هم زیاد نباشد.

سامسونگ همراه با عرضه این تبلت، یک قلم S-Pen را نیز به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. با این نسخه از قلم نمادین، تاخیری صرفاً 9 میلی ثانیه ای را برای طراحی و نوشتن واقعی تجربه خواهید کرد. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را در جایگاه مخصوص پشت تبلت که از آهنربا بهره می برد قرار دهید. عملکرد قلم در این تبلت فوق العاده است و به خاطر اینکه صفحه بزرگی روبروی شما قرار گرفته است، کار کردن با آن روی این صفحه احساس فوق العاده خوبی به شما می دهد.

در قسمت باتری نیز، یک باتری با ظرفیت 8000 میلی آمپر ساعتی، وظیفه تامین انرژی این تبلت را برعهده دارد که ظرفیت خوبی محسوب می گردد. در کل می توانید با یک بار شارژ کردن باتری این گجت هوشمند حدود یک روز را در استفاده معمولی از آن کار بکشید اما اگر کارتان به گونه ای باشد که احتیاج به روشن ماندن زیاد صفحه نمایش داشته باشید، به طور مثال انجام کارهای طراحی و گرافیکی، در طول روز احتیاج به شارژ دوباره پیدا می کنید. در بخش دوربین گلکسی تب S7، ما شاهد بهره گیری از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی در این تبلت هستیم که همراه با دوربین با سلفی 8 مگاپیکسلی سیستم دوربین این تبلت را تشکیل می دهند.

این ویژگی های مذکور، گلکسی تب S7 سامسونگ را به عنوان یکی از فزونین تبلت های اندرویدی سال 2021 معرفی می نماید. اما با این حال بعضی کاربران، نمایشگر 11 اینچ برای یک تبلت را کوچک می دانند که در این صورت گلکسی تب S7 پلاس یا فن ادیشن می تواند گزینه بهتری برای آن ها باشد. گلکسی تب S7 اگرچه صفحه نمایش ال سی دی به جای امولد دارد، اما همین صفحه نمایش بسیار باکیفیت است و می تواند تجربه تماشای فیلم و سریال را بسیار لذت بخش تر از قبل کند.

نکات مثبت گلکسی تب S7

  • نمایشگر 120 هرتزی
  • حاشیه های باریک و بدنه فلزی باکیفیت
  • عملکرد پردازشی فوق العاده
  • شارژر 45 وات با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
  • قلم S-Pen

نکات منفی گلکسی تب S7

  • امولد نبودن نمایشگر
  • قیمت بالا

پیشرفته ترین تبلت سامسونگ: گلکسی تب S7 پلاس

اگر شما قصد دارید تا مبلغ بیشتری را برای خرید تبلت پرداخت کنید، پیشنهاد ما به شما بدون شک پیشرفته ترین تبلت حال حاضر سامسونگ یعنی گلکسی تب S7 پلاس است. این تبلت قدرتمند به طور کلی مشخصات مشابه ای با نسخه پایه سری S7 دارد، اما چند ارتقاء خوشایند را به همراه دارد که اولین مورد نمایشگر زیباتر آن است. این تبلت سامسونگ با مقدار 12.4 اینچی از یک نمایشگر امولد به جای ال سی دی بهره می برد که کیفیت فوق العاده ای دارد. این به معنی است که در این نمایشگر رنگ های تیره به شکل عمیق تری به نمایش در می آیند و تجربه کاربری بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهند. این پنل با رزولوشن 1752 در 2800 و تراکم پیکسلی 266 یکی از فزونین و درخشان ترین نمایشگرهای به کار رفته در تبلت های اندرویدی به شمار می آید. بعلاوه نسبت بدنه به تصویر آن 16:10 است.

نرخ رفرش ریت تصویر نیز در این مدل نیز همان 120 هرتز خواهد بود و به علت استفاده از نمایشگر امولد، حسگر اثر انگشت در این مدل به زیر صفحه نمایش منتقل شده است. سایز بزرگ تر نمایشگر در تب S7 پلاس، طبیعتا انرژی بیشتری را مصرف می نماید و سامسونگ نیز به همین علت از یک باتری با ظرفیت 10090 میلی آمپر ساعتی در این تبلت استفاده نموده تا کاربران دغدغه ای برای کار کردن با این تبلت نداشته باشند. طبق گفته غول کره ای، باتری این تبلت شارژدهی تا 14 ساعت هنگام تماشا فیلم را به کاربران ارائه می دهد. باتری قدرتمند تب S7 پلاس از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می نماید، اما سامسونگ درون جعبه شارژر 15 واتی قرار داده است. این شارژر می تواند 18 درصد باتری را در مدت 30 دقیقه شارژ کند. به طور کلی می توان گفت برای شارژ شدن کامل تبلت به سه ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

قلب تپنده این تبلت مانند نسخه پایه تب S7، پردازنده اسنپدراگون 865+ و 8 گیگابایت حافظه رم خواهد بود که به همراه قلم S-Pen در اختیار کاربران قرار می گیرد. هر دو تبلت S7 و S7 پلاس از رابط دسکتاپ DeX سامسونگ پشتیبانی می نمایند که شما می توانید با استفاده از کیبورد و موس تبلت خود را به لپ تاپ نموده و از آن استفاده کنید. این قابلیت با توجه به نمایشگر بزرگ تر S7 پلاس می تواند مجذوب کنندهیت های بیشتری را در این تبلت برای شما به ارمغان بیاورد. هنگامی که از رابط دسکتاپ DeX بهره می برید، همه اپلیکیشن ها در یک پنجره جداگانه اجرا می شوند بنابراین همچون ویندوز در گوشه بالا سمت راست می توانید با انتخاب هر کدام از برنامه ها، به انجام کار خود بپردازید.

مشخصات دوربین این تبلت نیز همچون نسخه پایه گلکسی تب S7 است یعنی لنز اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی سیستم دوربین این تبلت را تشکیل می دهند. اگر گلکسی تب S7 را با S7 پلاس مقایسه کنید، کار سختی برای انتخاب از بین آن ها خواهید داشت. زیرا هر دو تبلت در نوع خود فزونین هستند و می توانند گزینه خرید مناسبی برای شما باشند.

نکات مثبت گلکسی تب S7 پلاس

  • نمایشگر امولد 120 هرتزی
  • نمایشگر بزرگ 12.4 اینچی
  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865+
  • باتری با ظرفیت بالا و پشتیبانی از شارژ سریع
  • به همراه داشتن قلم S-Pen به طور رایگان

نکات منفی گلکسی تب S7 پلاس

  • نمایشگر بزرگ ممکن است برای بعضی کاربران آزاردهنده باشد.
  • قیمت بسیار گران

فزونین تبلت سامسونگ از نظر عمرباتری و مناسب برای استریم کردن: گلکسی تب S7 فن ادیشن

بیشتر دستگاه های نسخه فن ادیشن سامسونگ، قابلیت های مدل های پرچم دار را با قیمت کمتری در اختیار کاربران قرار می دهند که به عنوان نمونه می توان به گلکسی S20 فن ادیشن اشاره نمود. اما نسخه فن ادیشن سری گلکسی تب S7 خیلی این استراتژی سامسونگ را مد نظر قرار نداده است. در عوض سامسونگ با ارائه S7 و S7 پلاس ویژگی های قدرتمندی را اما با قیمتی بالا در اختیار کاربران خود گذاشته است. نسخه فن ادیشن تبلت S7 طبیعتا ارزان تر از دو مدل مذکور است و سامسونگ برای قیمت مناسب این تبلت مجبور شده تا قید بسیاری از ویژگی های این تبلت را بزند.

گلکسی تب S7 فن ادیشن قابلیت های زیادی را برای یک تبلت میان رده در اختیار شما قرار می دهد که با کاهش قیمت آن نسبت به سایر مدل های S7 امری منطقی به نظر می رسد. یکی از مهم ترین تفاوت های نسخه فن ادیشن با دو نسخه دیگر این سری از تبلت های سامسونگ در بخش نمایشگر آن است. پنل استفاده شده در این تبلت TFT است که با ابعاد 12.4 اینچی، در حدود 85 درصد از قسمت جلویی بدنه تبلت را اشغال نموده است. رزولوشن تصویر در این صفحه نمایش 1600 در 2560 با تراکم پیکسلی 243 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 16:10 است.

این تبلت با قلم S-Pen عرضه می گردد و از حالت DeX برای بهره وری بیشتر پشتیبانی می نماید، اما چیپست اسنپدراگون 750G عملکرد آن را در مقایسه با اسنپدراگون S7 865 پلاس محدود می نماید. این تراشه 8 نانومتری به یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای با ساختار دو کلاستره مجهز شده است. شایان ذکر است که اگر نسخه 5G آن را تهیه کنید، سرعت پردازنده آن به وسیله 4 گیگابایت حافظه رم محدود خواهد شد. اگر توانایی پرداخت هزینه گلکسی تب S7 پلاس داشته باشید که قطعا انتخاب بهتری نسبت به این تبلت است. اما اگر این مدل را انتخاب کنید، نسبت به دیگر محصولات قدیمی تر و ارزان تر در این فهرست مانند تب S5e و S6 لایت و بعلاوه تبلت های سری A سامسونگ فزونی خواهد داشت.

در واقع این طور می توان گفت که نبرد اصلی در این سری از تبلت ها بین تب S7 و S7 فن ادیشن است و چند علت برای انتخاب نسخه فن ادیشن در اینجا وجود دارد. بهره گیری از نمایشگر بزرگ تر، باتری با ظرفیت بیشتر و اندروید 11 نصب شده به صورت پیش فرض که در مقایسه با S7 یک سال پشتیبانی بیشتری به شما می دهد، می تواند از دلایلی باشد که نظر شما را به سمت این تبلت میان رده جلب کند. در بخش دوربین نیز برخلاف مدل های دیگر این سری ما شاهد حضور تنها یک لنز دوربین در قاب پشتی این تبلت هستیم که یک سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 با قابلیت های فوکوس اتوماتیک، عکاسی در حالت شب و عکاسی پرتره در اختیار کاربران قرار می گیرد. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در نمایشگر این گوشی قرار گرفته است که در کل می توان گفت که سیستم دوربین این تبلت کیفیت خوبی را به کاربران ارائه می دهد.

اگر می توانید بدون نمایشگر 120 هرتز کار کنید، (بسیاری از مردم متوجه غیبت آن نمی شوند مگر اینکه قبلاً به این ویژگی عادت نموده باشند) صفحه نمایش این تبلت بسیار روشن و رنگارنگ به نظر می رسد و شارژدهی 13 ساعته را با باتری 10090 میلی آمپر ساعتی خود به همراه خواهد داشت. همچون نسخه های دیگر، این تبلت نیز با شارژر 15 واتی درون جعبه به کاربران عرضه می گردد.

نکات مثبت گلکسی تب S7 فن ادیشن

  • باتری با ظرفیت 10090 میلی آمپر ساعتی و شارژدهی 13 ساعته
  • نمایشگر بزرگ 12.4 اینچی
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدل های سری گلکسی تب S7
  • همراه داشتن قلم S-Pen و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت یک ترابایت
  • پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G)

نکات منفی گلکسی تب S7 فن ادیشن

  • فاقد نمایشگر امولد، با رفرش ریت 60 هرتزی
  • پردازنده اسنپدراگون 750 با سرعت پردازش محدود
  • عرضه یک نسخه با پیکربندی 4/64 گیگابایتی
  • دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی

فزونین تبلت سامسونگ مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان: گلکسی تب S6 لایت

حال که به بحث تبلت های ارزان رسیده ایم، باید به تبلت گلکسی تب S6 لایت نیز اشاره کنیم. این تبلت مدل 2020 کمی قدیمی تر از سری S7 است اما جدا از آن، قابلیت های خوبی دارد که آن را برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مناسب نموده است. علاوه بر قیمت مناسب، سامسونگ از یک پنل 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000 در 1200 و نسبت بدنه به تصویر 5:3 استفاده نموده که هر برنامه یا بازی ای که اجرا می کنید، با کیفیت مطلوبی به شما ارائه می دهد. از نکات قابل توجه این تبلت می توانیم به بهره گیری از قلم S-Pen اشاره کنیم که یک ابزار کاربردی برای یادداشت برداری، کشیدن و طراحی به شمار میرود. برای مقایسه باید بگوییم که تبلت های ارزان قیمت سری A معمولاً با قلم S-Pen عرضه نمی شوند و رزولوشن نمایشگر آن ها نیز به HD محدود است. برخلاف تب S6 اما، در این مدل خبری از محفظه ای که بتوانید قلم را در آن جای بدهید نیست و در عوض باید آن را به صورت مغناطیسی در قاب پشتی قرار دهید.

بعلاوه این تبلت مالی از بلندگو های استریوی باکیفیتی بهره می برد که تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی را برای شما تبدیل به یک خاطره بیاد ماندنی خواهد نمود. نکته جالب در خصوص اسپیکر های گلکسی تب S6 لایت این است که کیفیت صدای دالبی اتموس به صورت پیش فرض غیرفعال شده و در صورتی که آن را فعال کنید، شفافیت صدای بیشتری را به شما ارائه خواهد داد. قلب تپنده این تبلت سامسونگ، پردازنده اگزینوس 9611 ساخت خود سامسونگ است که همراه با 4 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد.

در بخش دوربین گلکسی تب S6 لایت، یک لنز 8 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی در قاب پشتی دیده می گردد که طبیعتا انتظار زیادی از آن نمی توان داشت. بعلاوه یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در قاب جلویی قرار گرفته است که برای برقراری تماس های ویدیویی بسیار مناسب است. این تبلت انژری مصرفی خود را از باتری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعتی می گیرد که با استفاده عادی می تواند تا یک روز برای شما شارژدهی به همراه داشته باشد.

یکی از نکات منفی این تبلت نداشتن حسگر اثر انگشت است که ممکن است کمی برای کاربران آزار دهنده باشد. اما قطعا سایر ویژگی های این تبلت برای دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند یک تبلت ارزان و نسبتا جمع و جور برای کار خود داشته باشند، بسیار مناسب است و می تواند خرید خوبی برای این دسته از کاربران باشد.

نکات مثبت گلکسی تب S6 لایت

  • بدنه آلومینیومی که ظاهر و احساس خوبی به کاربران می دهد.
  • نمایشگر ال سی دی باکیفیت مطلوب
  • اسپیکر های استریو و بسیار قدرتمند
  • به همراه داشتن قلم S-Pen در جعبه تبلت
  • جک 3.5 میلی متری هدفون

نکات منفی گلکسی تب S6 لایت

  • عملکرد پردازشی ناامیدنماینده
  • نبود حسگر اثر انگشت

فزونین کروم بوک 2 در 1 سامسونگ: گلکسی کروم بوک

به طور کلی برای خرید تبلت های سامسونگ عموم کاربران دو گزینه را مد نظر قرار می دهند: یکی سری S، تبلت های پرچم دار و سری A که همان تبلت های مالی به شمار می آیند. اما به غیر از این دو گزینه، مورد سومی نیز وجود دارد. در واقع شما باید از زیست بوم اندروید صرف نظر کنید و یکی از فزونین کروم بوک ها را خریداری کنید که هم به عنوان لپ تاپ و تبلت کارایی مضاعفی برای شما دارند. سامسونگ در تبلت های خود با رابط کاربری دسکتاپ (DeX) تجربه ای عالی از لپ تاپ را ارائه می نماید، اما سیستم عامل کروم به طور کلی تجربه ای مناسب تر از رابط کاربری One UI به شمار می آید.

گلکسی کروم بوک سامسونگ با صفحه نمایش لمسی امولد 13.3 اینچی 3840 در 2160 (4K) یکی از فزونین نمایشگرهای تبلت های 2 در 1 سامسونگ به شمار میرود. جایگاه اختصاصی قلم S-Pen در این کروم بوک بر مجذوب کنندهیت های آن می افزاید. نسخه قرمز گلکسی کروم بوک، مجذوب کننده ترین مدل آن محسوب می گردد، اما برای افرادی که مجذوب این رنگ نشده اند سامسونگ نسخه دیگری با رنگ خاکستری در نظر دارد. نمایشگر این گجت سامسونگ، از قابلیتی به نام Ambient EQ بهره می برد که بسته به شرایط محیط، به صورت اتوماتیک روشنایی و دمای رنگ ها را تنظیم می نماید. بعلاوه باید به قابلیت چرخش 360 درجه نمایشگر این کروم بوک نیز اشاره کنیم که آزادی عمل خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

کروم بوک سامسونگ از پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5 10210U به عنوان قلب تپنده بهره می برد و 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند که مشخصات خوبی برای کروم بوک به شمار می آید و طبیعتا قیمت آن کمی بالاتر از تبلت های میان رده خواهد بود.

چیپست این کروم بوک که از خانواده سری U اینتل بوده، بیشتر مناسب لپ تاپ های میان رده است و مصرف انرژی کمی هم دارد. این کروم بوک به لطف تصاویر 4K و پردازنده قدرتمند لپ تاپ که احتیاج به انرژی بیشتری دارد، احتمالاً باتری آن به مقدار گلکسی تب S7 برای استریم کردن دوام نخواهد آورد. طبق ادعای سامسونگ، این کروم بوک تنها با یک بار شارژ کامل تا 8 ساعت برای شما کار خواهد نمود.

این کروم بوک که جزو پروژه آتنا (Project Athena) اینتل به شمار میرود، عملکرد مطمئنی را برای سال های آینده به شما ارائه می دهد. برخلاف تبلت های مبتنی بر اندروید، که حدبیشتر چند سال به شما پشتیبانی می دهند، با کروم بوک هفت سال دیگر به روزرسانی دریافت خواهید کرد. بنابراین باید این گجت ها مدت زیادی برای شما دوام بیاورد. از دیگر قابلیت های این کروم بوک می توان به سیستم دوربین دوگانه و 2 پورت USB-C اشاره نمود.

نکات مثبت گلکسی کروم بوک سامسونگ

  • نمایشگر امولد 4K
  • رنگ مجذوب کننده قرمز بدنه آن
  • جایگاه اختصاصی قلم S-Pen
  • گواهی پروژه آتنا (Project Athena)
  • باریک و سبک وزن بودن
  • تا ماه ژوئن 2028 به روزرسانی دریافت می نماید.

نکات منفی گلکسی کروم بوک سامسونگ

  • قیمت بالا به عنوان یک کروم بوک
  • عمر باتری نه چندان راضی نماینده
  • داغ شدن قسمت های پایینی کروم بوک

مالی ترین تبلت سامسونگ: گلکسی تب A7 لایت

درست مانند گوشی های هوشمند سامسونگ، تبلت های سری S از نظر مشخصات و قابلیت های فنی از تبلت های سری A بهتر هستند. اما اگر در پی تبلت اندرویدی ارزان قیمتی هستید که قرار نیست از آن کار زیادی بکشید، تبلت گلکسی A7 لایت غول کره ای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. گلکسی تب A7 لایت فزونین گزینه برای رقابت با تبلت های آمازون یا لنوو است که در رده تبلت های مالی قرار می گیرند. این تبلت ارزان از نمایشگر 8.7 اینچی با رزولوشن 1340 در 800 پیکسل بهره می برد که نسبت به قیمت آن، از کیفیت خوبی برخوردار است. گلکسی تب A7 لایت مقدار بسیار جمع و جوری دارد و با وزن 367 گرمی خود، کاربران به راحتی می توانند آن را جابه نمایند.

باید خاطرنشان کنیم که مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری میانه و حضور بعضی قابلیت های کاربردی، تب A7 لایت را به گزینه ای مناسب در میان تبلت های میان رده تبدیل نموده است. پردازنده مدیاتک هلیو P22T این تبلت، از یک پردازنده هشت هسته ای با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز و بعلاوه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 تشکیل شده است. نمایشگر TFT این تبلت از رزولوشن فول اچ دی پشتیبانی نمی نماید و مانند بیشتر تبلت های مالی، حاشیه های زیادی در این تبلت دیده می گردد که این مشخصات ابدا برای چنین تبلتی بد تلقی نمی گردد.

سامسونگ تبلت ارزان خود را به یک دوربین 8 مگاپیکسل در قسمت پشت تبلت و به عنوان دوربین اصلی مجهز نموده، در حالی که در قسمت جلو تبلت نیز یک دوربین 2 مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی تبلت به کار گرفته شده است. از دیگر ویژگی های گلکسی تب A7 لایت می توان به باتری با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعتی، بلندگوهای استریو دوگانه، شارژ سریع 15 واتی، فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تا 1 ترابایت، اندروید 11، 4 گیگابایت حافظه رم و درگاه USB Type-C 2.0 اشاره نمود.

این تبلت بعلاوه از بدنه آلومینیومی سبک ساخته شده که در دست گرفتن آن بسیار راحت است. تب A7 لایت از حسگر اثر انگشت پشتیبانی نمی نماید اما قابلیت تشخیص چهره را دارد. در نهایت می توان گفت که این تبلت مالی برای کاربرانی که قصد انجام کارهای روزمره خود یا اجرا بعضی برنامه های نه چندان سنگین را در نمایشگر با کیفیت معمولی و قیمت مناسب را دارند، یک خرید خوب و به صرفه محسوب می گردد.

نکات مثبت گلکسی A7 لایت

  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا و وزن سبک
  • باتری با ظرفیت بالا (5100 میلی آمپر ساعتی)
  • بلندگو های استریو

نکات منفی گلکسی A7 لایت

  • عملکرد پردازشی ناامیدنماینده
  • نمایشگر با رزولوشن اچ دی
  • فاقد قلم S-Pen

سخن پایانی

مجموعه تبلت های اندرویدی سامسونگ این روزها کاربران زیادی دارند و تنوع بالای این گجت های هوشمند به کاربران این امکان را می دهند تا با در نظر گرفتن احتیاج خود و بعلاوه بودجه آن، یکی از این تبلت ها را برای خرید خود انتخاب نمایند. با نگاهی به فهرست گزینه های مذکور، پشنهاد ما به شما سری S7 به عنوان فزونین سری تبلت ها خواهد بود. اما به هر حال قیمت این سری از تبلت ها طوری نیست که طیف زیادی از کاربران توان خرید آن را داشته باشند.

جدا از قیمت اما، گلکسی تب S7 مجموعه ای عالی از مشخصات با قدرت پردازشی بی نظیر را به شما ارائه می دهد. رزولوشن 2560 در 1600، نمایشگر 120 هرتزی، قلم S-Pen با کیفیت بالا و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 مواردی است در یک تبلت با طراحی بسیار زیبا و با قیمتی منصفانه در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر سلیقه و بودجه خاصی را مد نظر دارید، قطعا گزینه های دیگری نیز برای شما وجود دارد. اما به طور کلی، اگر از هواداران سامسونگ هستید، سری تبلت های S7 می تواند بر اساس احتیاج شما، تجربه یک خرید لذت بخش را برایتان به ارمغان بیاورد.

در این مقاله ما به آنالیز فزونین تبلت های سال 2021 سامسونگ در دسته بندی های مختلف پرداختیم و سعی کردیم در شرح مربوط به هر تبلت نکات مثبت و منفی هر کدام را بیان کنیم تا شما بتوانید از اطلاعات موجود در این مطلب برای خرید یک تبلت متناسب با احتیاجتان استفاده کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

اگر از کاربران تبلت های سامسونگ هستید، لطفا نظر خود را درمورد تبلت های این غول فناوری کره ای در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Androidcenteral

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22278

به "برترین تبلت های سامسونگ در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تبلت های سامسونگ در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید