شهر بدروم کجاست؟ با جاذبه های این شهر آشنا شوید.

به گزارش چاپار بلاگ، شهر بدروم در ترکیه | Bodrum

حقیقتش را بخواهید، این دیگر گفتن ندارد که ترکیه یکی از بهترین منطقه ها در دسترس برای سفرهای تابستانی و تفریحی است. هر شهری هم که در این کشور فکرش را بکنید، مقصد مناسبی برای سفر است. یکی از این شهرها، شهر بدروم درترکیه است. این شهر در استان موغله ترکیه قرار گرفته است و با دریای اژه همسایه است. یکی از مزیت هایی که این همسایگی برای شهر بدروم به وجود آورده این است که این شهر کاملا ساحلی است و در نتیجه، گردشگران و مسافران بسیاری برای تفریح به این شهر سر می زنند. از آن جایی که اصلا بعید نیست که شما به زودی به این شهر سفر کنید پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر بدروم در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

شهر بدروم کجاست؟ با جاذبه های این شهر آشنا شوید.

آشنایی و معرفی کلی شهر بدروم در ترکیه

از لحاظ جغرافیایی شهر بدروم در ترکیه یکی از شهرهای جنوبی و ساحلی در این کشور محسوب می گردد که در استان موغله و در همسایگی دریای اژه قرار گرفته است. این شهر ساحلی کوچک دارای مساحت 686 کیلومتری است و کاملا حال و هوای آن توریستی می باشد. بدروم یکی از بهترین چشم انداز ها کلی را در ترکیه دارد! منظورمان از این تعبیر این است که شهر بدروم در ترکیه دیدی بسیار زیبا و استثنائی به سمت دریای آبی اژه دارد. درباره معنای شهر بدروم یا بودروم باید بگوییم که به این خاطر که این شهر در پایین ترین نقطه ترکیه قرار گرفته است به این شهر، بدروم که در زبان ترکی به معنای پایین است؛ می گویند. البته یکی دیگر از نام های بدروم، هالیکارناسوس است که کاملا نامی یونانی است.

سلیقه ساکنین سابق و فعلی بدروم و طبیعت این شهر با یکدیگر دست به دست یکدیگر داده اند تا این شهر یکی از زیباترین منطقه ها ترکی لقب بگیرد. با این که این آمارگیری قدیمی است اما بر اساس آخرین سرشماری که در سال 2013 میلادی اجرا شده و اعلام شد، این شهر آخرین بار دارای جمعیتی بالغ بر 35 هزار و 795 نفر بوده است. درباره مقدار ورود مسافران به این شهر باید بگوییم که بر اساس آمار منتشر شده از این شهر، سالانه بیش از 1 میلیون توریست وارد شهر بدروم در ترکیه می گردد. در شهر بدروم مردم به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و واحد رایج پولیشان هم لیر ترکیه است. شهر بدروم در ترکیه یکی از شهرهای زیبای ترکی است و خانه هایش معمولا دارای دیوارهایی سفید رنگ و ناودان های آبی رنگ هستند.

ولی جدا از تعاریف پر آب و تاب، بدروم یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در ترکیه است و همه امکانات را برای تبدیل شدن به بهترین مقصد تفریحی و ساحلی در ترکیه را دارد. از امکانات تفریحی مختلف و متنوع گرفته تا جاذبه های تاریخ و طبیعی همه در این شهر به دور هم گرد آمده اند. بدروم از لحاظ آب و هوای از آن شهرهایی است که به خاطر دارا بودن موقعیت جزیره ای خود، دارای آب و هوای کاملا مدیترانه ای است.

با توجه به این الگوی آب و هوایی این شهر در فصل گرم یعنی تابستان کاملا گرم و در فصل سرد سال یعنی در فصل زمستان سرد و معتدل است. با این حال اگر برایتان این سوال پیش آمده است که بهترین سفر برای رفتن به این شهر چه زمانی است باید بگوییم که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر، فصل بهار(مخصوصا اواخر بهار) و تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر ترکیه ای است. بهترین علتش هم این است که؛ دیگر شهر برای حضور مسافرانش آماده شده است و منتظر است تا یک تابستان عالی را برای کسانی که شهر بدروم در ترکیه را برای سفر انتخاب نموده اند، بسازد.

درباره سفر به بدروم باید این نکته را بدانید که با این که این شهر دارای فرودگاه بین المللی در خود است اما با این حال از تهران به مقصد این شهر پرواز مستقیمی وجود ندارد و برای رفتن به این شهر باید حتما از تهران به مقصد استانبول بروید و سپس از آن جا با استفاده از راه های زمینی و یا پرواز داخلی به سمت این شهر پرواز کنید. از همین رو پیشنهاد می کنیم که برای رفتن به این شهر از تور بدروم خبرنگاران استفاده کنید تا همه امور سفرتان از رفت و آمد گرفته تا خدمات و امکانات سفرتان به بهترین نحو ممکن برایتان پیش برود.

مختصری از تاریخچه شهر بدروم در ترکیه

بدروم از لحاظ تاریخی هم شهر مهمی در دروه های تاریخی بوده است. البته این شهر در طول دوره های تاریخی مختلف، مورد هجوم مهاجمینی قرار می گرفت که از دریای اژه به این منطقه حمله می نموده اند. البته طولی هم نکشید که این شهر تبدیل به یکی از شهرهای مهم تمدن کاریا شد. شهر بدروم در طول تاریخ تحا زمامداری حاکمینی از حکومت های مقدونیه ای ها، رومی ها، پرس ها، بیزانسی ها و عثمانی ها بوده است. در واقع بدروم را سلطان معروف عثمانی ها به نام سلطان سلیمان قانونی این جزیره را در سال 1552 میلادی به سرزمین های تحت فرمان عثمانیان الحاق نمود. جالب است درباره بدروم این نکته را بدانید که اولین دریا سالار زن در دنیا به نام آرتمیسیا و بزرگ ترین تارخ نگار و مورخ تاریخی یعنی هرودوت در بدروم می زیسته اند.

بهترین راه برای سفر به شهر بدروم در ترکیه چیست؟

یکی از بهترین راه ها که همه کارهای سفر را برای شما آسان نماید، سفر با تور بدروم است. آژانس های هواپیمایی بسیاری این تور را ارائه می دهند، اما قطعا بهترین آن ها آژانس هواپیمایی خبرنگاران است. تور بدروم خبرنگاران که 6 شب و 7 روزه است. پرواز شما با هواپیماهای آنادولی جت به مقصد ازمیر انجام می پذیرد. تمامی هتل هایی که در این تور برای شما در نظر گرفته شده است، 3 تا 5 ستاره و با تمامی امکانات است. در این تور شما شامل خدماتی همچون: ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، دو گشت شهری متفاوت که شامل گشت نیم روزی در شهر بدورم ترکیه و گشت خرید است و همچنین راهنمای فارسی زبان می شوید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اصل پاسپورت خود را که دارای اعتبار حداقل 6 ماه و 10 روزه باشد را به کارشناسان مربوطه در خبرنگاران تحویل نمایید. ضمناً در زمان خرید تور بدروم خبرنگاران حتما به این نکته توجه فرمایید که اگر کودکی به همراه خود در سفر دارید که سن آن زیر 2 سال است، باید 400 هزار تومان بپردازید. ما در خبرنگاران سفر خوبی را برای شما آرزومندیم.

جاذبه های توریستی و تاریخی شهر بدروم در ترکیه

  • آرامگاه هالیکارناسوس | Halicarnassus

اولین جاذبه ای که می خواهیم در بدروم به شما معرفی نماییم، آرامگاه هالیکارناسوس است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا هم معرفی می گردد. تاریخچه ساخت این جاذبه که مقبره ماسولوس(Mausolus) هم می گویند، به سال های 350 تا 353 میلاد باز می گردد. این آرامگاه برای پادشاه منطقه و فرماندار هخامنشیان که به آن خشترپاون یا ساتراپ (به زبان یونانی) در کاریا ساخته شد. ماسولوس به مدت 24 سال بر این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر دارا بودن خصیصه ای همچون کشورگشایی، منطقه ها زیادی را به هالیکارانوس سابق و بدروم فعلی اضافه نمود. ماسولوس با این که اهل این جزیره بود اما اصرار داشت که همچون یک یونانی حرف بزند و مثل یک پادشاه یونانی فرمانروایی کند. از آن جایی که این پادشاه جاه طلب و کشورگشا در سال 353 میلادی از دنیا رفت، همسرش به رسم یادبود برای او مقبره ای ساخت که حداقل در آن زمان در دنیا نمونه نداشت!

به قدری مقبره ماسول زیبا است که آن را به عنوان یکی از جاذبه های هفتگانه دنیا باستان می شناسند. آرتمیس برای ساخت این آرامگاه هزینه بسیار زیادی کرد و ماهرترین معماران و طراحان را برای ساخت این مقبره به دور هم گرد آورد. سبک ساخت این مقبره ترکیبی است از معماری یونانی، لیکیایی و مصری که آن را بسیار زیبا و خاص نموده است. این آرامگاه بر بالای تپه ای که کاملا به شهر دید دارد، ساخته شده است. با این که این مقبره برای قرن های زیادی پا برجا بود اما در جریان یک زلزله در قرن 13 میلادی، ستون هایش شکست و دچار آسیب شد. بسیاری از قسمت های این بنای تاریخی از طریق صلیبیون نابود شد.

  • دروازه میندوس | Myndos Gate

یکی از دیگر جاذبه های ترایخی و دیدنی در شهر بدروم در ترکیه به قطع دروازه میندوس است. این دروازه به دست ماسولوس یا ماسول و همسرش آرتمیس برای بالا بردن استحکامات نظامی شهر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح ساخته شد. برای دیدن این دروازه باید به غرب بدروم بروید. در حال حاضر از این جاذبه تاریخی تنها یک عدد دیوار 7 کیلومتری به جای مانده است.

  • قلعه بدروم | Bodrum Castle

از دیگر جاذبه های دیدنی بدروم، قلعه معروف این شهر است. عمر این قلعه به قرن 15 میلادی باز می گردد. در واقع شوالیه های صلیبی به فرماندهی شوالیه ای به نام هاسپیتالر این قلعه را منظور بالا بردن استحکامات شهر بدروم ساختند و حتی در آن از تزئینات و آجرهای استفاده شده در ساخت آرامگاه ماسولوس استفاده نموده اند. البته این شوالیه و گروهش این قلعه را وقف قدیسی به نام سنت پیتر نمودند و در واقع یکی از انگیزه هایشان برای ساخت این قلعه، همین بود. این قلعه که در واقع در حال حاضر تبدیل به موزه شده است، یک موزه زیر آب هم در خود دارد. مساحت این قلعه در حدود 30 هزار متر مربع است و سر جمع دارای 5 برج مختلف در خود است. نام این برج ها؛ برج مار، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی است. موزه ای که امروزه در این قلعه وجود دارد در سال 1962 میلادی از طریق دولت ترکیه برای نمایش بعضی از کشتی های غرق شده در دریای اژه ساخته شد. همچنین می توانید در این قلعه از اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات بانوان ترک و 2 کشتی که متعلق به سال 935 میلادی هستند و در حال حاضر بازسازی شده اند را مشاهده نمایید. در سفر به شهر بدروم در ترکیه بازدید از این شهر را از دست ندهید.

  • بازار تورگوتریس | TURGUTREIS

یکی از بهترین بازارهای روز شهر بدروم که خرید و گشت و گزار در آن برای توریستان این شهر بسیار جالب و سرگرم کننده است، بازار تورگوتریس است. بازار محلی توگوتریس در پایین ترین نقطه جاده ای به همین نام که در ساحل واقع شده است، قرار گرفته است. در این بازار محصولات مختلف و متفاوتی به فروش می رسد. از سبزی جات تازه و خشک شده گرفته تا انواع لبنیات مختلف و محصولات تهیه شده از آنان را تهیه نمایید. البته در این بازار می توانید محصولاتی همچون انواع کفش و لباس، کیف، پارچه و دیگر وسایل را برای خرید پیدا کنید. یکی از ویژگی هایی که این منطقه دارد این است که همه فعالیت های تجاری در این بازار، بدون مالیات هستند که تاثیر به سزایی در قیمت نهایی کالاهای مورد داد و ستد در این بازار دارد.

  • کارخانه کشتی سازی عثمانی | Ottoman shipyard

یکی از جاذبه های دیدنی در شهر بدروم در ترکیه بدون شک، کارخانه کشتی سازی عثمانی است. در واقع این مکان یک کارخانه کشتی سازی بازسازی شده است که از دوره عثمانیان به جای مانده است. اهمیت این کارخانه به قدری بوده است که حتی در قرن های 18 و 19 میلادی برای محافظت از آن و همچنین با خبر شدن از حمله دزدهای دریایی به آن، دارای یک برج مراقبت بوده است. البته امروزه در آن دیگر نمایشگاه های هنری برگزاری می گردد. یکی از دیدنی های مکان سنگ قبرهایی است که قدیمی هستند و دارای حروف لاتینی هستند که به جای حروف عثمانی به کار برده می شده اند.

از دیگر جاذبه های موجود در بدروم که باید حتما از آن ها بازدید کرد می توانیم از: مسجد تورکویوسو، دهکده ترکی، حمام ترکی، مسجد تپه چیک، تئاتر باستانی و دیگر دیدنی های این شهر بازدید نمایید.

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم!

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 28831

به "شهر بدروم کجاست؟ با جاذبه های این شهر آشنا شوید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بدروم کجاست؟ با جاذبه های این شهر آشنا شوید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید