شرکت OpenAI حالا یک میلیون کاربر تجاری دارد

به گزارش چاپار بلاگ، اوپن اِی آی (OpenAI) پیروز شده در قسمت کاربران صاحب کسب وکار و مشترکان پولی به یک میلیون کاربر برسد. این کاربران شامل کاربران خدمات ChatGPT Enterprise، تیم (Team) و ادو (Edu) هستند. تعداد این کاربران از 600 هزار نفری که در ماه آوریل سال جاری ثبت شده بود، به طور چشمگیری افزایش یافته. در ماه ژانویه، برد لایت کپ (Brad Lightcap) مدیر ارشد عملیات اوپن اِی آی اظهار داشت که ChatGPT Enterprise به عنوان نخستین محصول اشتراکی متمرکز بر کسب وکار، 150 هزار کاربر از 260 سازمان مختلف داشت.

شرکت OpenAI حالا یک میلیون کاربر تجاری دارد

عرضه خدمات مختلف اوپن اِی آی

اوپن اِی آی ChatGPT Enterprise را در تاریخ 28 اوت سال گذشته عرضه کرد و در پی آن ChatGPT Team را در ژانویه امسال و ChatGPT Edu را در ماه مه منتشر نمود. ChatGPT Enterprise به شرکت ها دسترسی به تازهترین مدل های هوش مصنوعی (که در حال حاضر GPT-4.0 است)، ظرفیت های بزرگتر در تحلیل داده ها، و سفارشی سازی ارائه می دهد. ChatGPT Team نسخه ای از Enterprise است که برای گروه های کوچکتر درون شرکت ها و کسب وکارهای کوچک و میانه طراحی شده است. بعلاوه، ChatGPT Edu برای معلمان و دانشجویان است که بسیاری از قابلیت های مشابه با نسخه های دیگر را دارد.

دستیابی به یک میلیون کاربر در مدت یک سال، به ویژه برای محصولات پولی، یک دستاورد بزرگ است. اما نباید فراموش کرد که نسخه رایگان ChatGPT در ماه اوت امسال 200 میلیون کاربر داشت.

رقابت با شرکت های دیگر

اوپن اِی آی یک روز پس از معرفی محصول Claude Enterprise به وسیله رقیب خود، آنتروپیک (Anthropic)، آمار تازه خود را منتشر کرد. Claude Enterprise یک محصول کسب وکاری بزرگ است که با ارائه پنجره متنی (context window) 500 هزار توکن و امنیت و کنترل درجه یک به شرکت ها، با اوپن اِی آی رقابت می نماید.

رشد کاربران در منطقه ها مختلف

اوپن اِی آی اعلام نموده که بخش بزرگی از این رشد شامل کاربران خارج از ایالات متحده و شرکت های بزرگ بوده است. این شرکت اضافه نمود: بیش از نیمی از کاربران Enterprise، Team و Edu در خارج از ایالات متحده قرار دارند، و آلمان، ژاپن و بریتانیا سه کشور برتر غیرآمریکایی از این لحاط هستند.

این شرکت بعلاوه خاطرنشان کرد که استفاده از API آنها از زمان راه اندازی GPT-4.0 مینی (mini) در ماه ژوئیه دو برابر شده است. این امر می تواند نشان دهنده افزایش علاقه به استفاده از نسخه های کوچکتر مدل های زبانی بزرگ برای وظایف خاص باشد. اوپن اِی آی پیش تر گفته بود که GPT-4.0 مینی به عنوان کوچکترین و مالی ترین مدل در بازار شناخته می گردد.

افزایش بهره وری با محصولات اوپن اِی آی

علاوه بر افزایش کاربران، اوپن اِی آی خاطرنشان کرد که در حال مشاهده چگونگی استفاده کسب وکارها از محصولات اشتراکی خود در کارهایشان است. در تحقیقی از 4700 کاربر کسب وکاری، نتایج نشان داد که ChatGPT Enterprise، تیم و ادو به افزایش 92 درصدی بهره وری یاری نموده اند. 88 درصد از پاسخ دهندگان خاطرنشان کردند که این محصولات به آنها یاری نموده اند تا در زمان صرفه جویی نمایند و 75 درصد گزارش دادند که خلاقیت و نوآوری آنها بهبود یافته است.

مهم ترین کاربردهای این محصولات برای کسب وکارها شامل گردآوری اطلاعات پژوهشی، نوشتن و ویرایش محتوا، و فراوری ایده های تازه بود.

مطالعات مشابهی نیز نشان داده اند که کسب وکارها با استفاده از پلتفرم های هوش مصنوعی فراوریی به افزایش بهره وری و عایدی دست یافته اند. Google Cloud گزارش داده که 74 درصد از شرکت هایی که حداقل از یک برنامه هوش مصنوعی فراوریی استفاده نموده اند، طی یک سال به بازگشت سرمایه رسیده اند، و 45 درصد از آنها بهبود در فرآیندهای IT و بهره وری کارکنان خود را گزارش نموده اند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 شهریور 1403 بروزرسانی: 16 شهریور 1403 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 36768

به "شرکت OpenAI حالا یک میلیون کاربر تجاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت OpenAI حالا یک میلیون کاربر تجاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید