شرایط کوهنوردی در هوای گرم چیست؟

به گزارش چاپار بلاگ، باتوجه به گرم شدن هوا کوهنوردان زیادی برای صعود به کوهستان آماده می شوند که باید با نکات کوهنوردی در هوای تابستان آشنا باشند.

شرایط کوهنوردی در هوای گرم چیست؟

به گزارش خبرنگاران، باتوجه به گرم شدن هوا شاهد افزایش صعود کوهنوردان به کوه های با ارتفاع بالا شده ایم. نکته قابل توجه برای کوهنوردان این است که با توجه به گرمای شدید هوا در هفته جاری و سکون نسبی هوا جهت اجرای برنامه های کوهنوردی کلیه اقدامات لازم جهت جلوگیری از گرمازدگی و عوارض ناشی از آن باید در دستور کار کوهنوردان قرار گیرد.

کوه نوردان باید با انتخاب صحیح برنامه و منطقه کوهنوردی و همچنین با تنظیم زمانبندی صعود و فرود از حوادث احتمالی پیشگیری نمایند. از نکات دیگری که باید به آن توجه گردد باتوجه به گرمی هوا میزان سوخت و ساز بدن بیشتر خواهد شد و بدن تقاضای آب بیشتری نسبت به هوای سرد دارد و باید توجه کرد که کوهنورد مقدار آب کافی همراه خود داشته باشد تا دچار کمبود آب نشوند.

در هوای گرم برای صعود به قله های مرتفع به شدت توصیه می گردد که از ترکیب مواد افزودنی شامل لیمو ترش، عسل و نمک به آب مصرفی افزوده گردد تا از گرمازدگی جلو گیری کند.

از دیگر نکات مهم می توان به استفاده از کلاه عینک و پوشش مناسب،استفاده مستمر از کرم ضد آفتاب(تجدید هر دو ساعت) و تنظیم سرعت صعود و فرود جهت جلوگیری از افزایش ضربان قلب نام برد.

امید است کوهنوردان با رعایت نکات ایمنی صعود مطمعنی را داشته باشند و اتفاقات ناگوار در کوهستان برای آنان حادث نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 425

به "شرایط کوهنوردی در هوای گرم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کوهنوردی در هوای گرم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید