رکورد جوجه ریزی در زنجان شکست

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: جوجه ریزی در این استان نسبت به سال های أخیر 13 درصد افزایش یافته است.

رکورد جوجه ریزی در زنجان شکست

حسنی گفت: راهبر اصلی وزارت جهادکشاورزی افزایش عرضه بوده و نظارت نیز مکمل بر افزایش عرضه و تولید است که در این راستا طرح های مختلفی در حال برگزاری است.

او از افزایش جوجه ریزی در استان خبر داد و گفت: رکورد جوجه ریزی در سال های گذشته شکسته شده و 13 درصد افزایش داشته، به طوری که تا 19 اسفندماه امسال یک میلیون و 440 هزار قطعه رسیده است که این مقدار علاوه بر تأمین نیاز های استان، می تواند بخشی از بازار دیگر استان ها را نیز تامین کند.

این مسئول با اشاره به توزیع اقلام اساسی با قیمت های مصوب در بازار زنجان گفت: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ 43 هزار تومان، شکر 14 هزار تومان، قند 17 هزار تومان، برنج هندی و تایلندی به ترتیب 19 هزار و 12 هزار و 500 تومان، گوشت گرم گوسفندی 129 هزار تا 154 هزار تومان، گوشت قرمز گوساله هر کیلوگرم 140 هزار تومان، گوشت قرمز منجمد 98 تا 130 هزار تومان (بسته به نوع)، سیب زمینی فله ای هر کیلوگرم 8 هزار و 500تومان عرضه می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال مسئله ای در حوزه تامین اقلام ضروری اعم از تخم مرغ، لبنیات، گوشت قرمز در استان وجود ندارد، گفت: اقدامات اجرا شده در توزیع و عرضه مجازی برخی اقلام بی سابقه هم بوده که البته باید توجه داشت بر کارکرد این سامانه ها ایراداتی نیز وارد است.

حسنی می گوید: در حوزه تنظیم بازار بنا داریم تا سطح عرضه را افزایش دهیم و برای تحقق این هدف ایجاد سامانه های مجازی، جمعه بازار و ... با همکاری ارگان ها به ویژه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

اوبا اشاره به اینکه هنوز قیمت گذاری میوه شب عید انجام نشده است، گفت: قطعا این قیمت گذاری با توجه به شرایط بازار و به نفع مصرف کننده خواهد بود.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 24998

به "رکورد جوجه ریزی در زنجان شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جوجه ریزی در زنجان شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید