روس اتم افشاگری کرد

به گزارش چاپار بلاگ، ایرنا نوشت: شرکت روس اتم روسیه برای نخستین بار اسناد طبقه بندی شده ای را منتشر نموده است که تایید می نماید متخصصان بزرگ آلمانی که برای هیتلر کار می کردند پس از شکست آلمان نازی به شوروی رفته و در ساخت نخستین بمب اتم به این کشور یاری نموده اند.

روس اتم افشاگری کرد

این اطلاعات را که از طبقه بندی خارج شده است می توان در قسمت تاریخچه پایگاه خبری سایت روس اتم مشاهده کرد.

این برای نخستین بار است که روسیه اسنادی را مبنی بر نقش داشتن متخصصان آلمانی در ساخت نخستین بمب اتمی شوروی منتشر می نماید.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با اولیور استون کارگردان سرشناس آمریکایی گفته بود که کشورش در زمان مسابقه هسته ای مسکو و واشتنگتن برای ساخت بمب اتمی در دهه 50 قرن بیستم، اطلاعات فراوانی از دانشمندان هسته ای آمریکا دریافت نموده بود.

وی اضافه کرد: زمانی که آمریکا به بم اتمی دست یافت و اتحاد جماهیر شوروی با جدیت در جهت ساخت بمب هسته ای حرکت می کرد، تیم بزرگی از دانشمندان هسته ای از جمله دانشمندان هسته ای خارجی و در راس آنها دانشمندان آلمانی، برای توسعه برنامه هسته ای شوروی کوشش می کردند.

پوتین در ادامه خاطره جولیوس و اتل روزنبرگ زوج آمریکایی را یادآوری کرد که سال 1953 به اتهام دادن اسرار بمب هسته ای آمریکا به شوروی اعدام شدند.

وی اضافه کرد: این زوج اطلاعات بمب هسته ای آمریکا را از دانشمندان سازنده بمب اتمی آمریکا به دست آورده بودند.

رییس جمهور روسیه اعلام کرد که این دانشمندان خطر سلاحی که ساخته بودند، به خوبی درک کردند و به نظر می رسد از سیاستمداران آمریکایی مطلع تر و فهمیده تر بودند چرا که از روی عمد این اطلاعات را در اختیار شوروی قرار دادند تا توازن هسته ای در دنیا برقرار گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 974

به "روس اتم افشاگری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس اتم افشاگری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید