دو گروه برنامه که برای موبایل شما خطرناکند ، حذف شان کنید

به گزارش چاپار بلاگ، یک کارشناس امنیتی هشدار می دهد که دو نوع برنامه را حتما از گوشی هایتان حذف کنید.

دو گروه برنامه که برای موبایل شما خطرناکند ، حذف شان کنید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سان، یک کارشناس امنیت دو نوع برنامه را که باید از گوشی هوشمند خود حذف کنید، فاش کرده است. حذف آن ها می تواند شما را از یک فاجعه امنیتی نجات دهد و حتی به حفظ سلامت باتری موبایلتان کمک کند.

جیمز، مک کویگان، کارشناس امنیتی در KnowBe4 گفت: برنامه هایی که باید از گوشی شما حذف شوند، برنامه های استفاده نشده یا قدیمی هستند که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید. آن ها حاوی اطلاعاتی درباره شما هستند و فضای موبایلتان را اشغال کرده اند.

او ادامه داد: برنامه ها را فقط از منابع معتبر مانند فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور اپل نصب کنید. مگر اینکه کاملا به برنامه اعتماد داشته باشید. نصب برنامه از منابع نامعتبر یعنی باز کردن در پشتی برای کدهای آسیب رسان یا برنامه هایی که قصد سرقت اطلاعات شما را دارند.

مک کویگان همچنین بر اهمیت عدم اعطای مجوزهای زیاد به برنامه ها تاکید کرد. برنامه های کلاهبرداری اغلب از شما درخواست می کنند که به مجوزهای غیرضروری مانند دوربین، میکروفون و موقعیت مکانی گوشی شما دسترسی پیدا کنند. اگر یک برنامه درخواست دسترسی به میکروفون را می دهد و دلیل آن مشخص نیست، می تواند نشانه خطر باشد.

این کارشناس می گوید: کارکرد برنامه و آنچه برای عملکردش به آن نیاز دارد، در نظر بگیرید. برنامه های شبکه اجتماعی دوست دارند به همه مخاطبین شما دسترسی داشته باشند تا به شما در یافتن دوستان دیگر کمک کنند. شما می توانید دوستان خود را بدون ارائه تمام مخاطبین خود به برنامه، از لیست مخاطبین خود جستجو کنید و از خود و دوستانتان محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:

  • قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی | سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!

همچنین توصیه می شود که بررسی برنامه ها و نظرات راجع به آن ها را جدی بگیرید. قبل از نصب برنامه روی موبایل، با آن آشنا شوید. اگر اصلا در مورد آن نشنیده اید و هیچ کس دیگری آن را بررسی نکرده، می تواند علامت خطر برای یک کلاهبرداری باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 35349

به "دو گروه برنامه که برای موبایل شما خطرناکند ، حذف شان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گروه برنامه که برای موبایل شما خطرناکند ، حذف شان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید