داور دربی باید شجاع باشد، تماشاگران فقط تیم خودشان را تشویق کنند

به گزارش چاپار بلاگ، صمد مرفاوی در مصاحبه با خبرنگاران درخصوص دربی نودهم گفت: دیدار سرخ آبی ها همیشه حساس بوده. چه بالای جدول باشند و چه پائین جدول. این دیدار بیشتر از لحاظ روحی روانی حساس است و شاید از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما هر تیمی که با روحیه خوب وارد زمین شود به طور حتم برنده این دیدار خواهد بود.

داور دربی باید شجاع باشد، تماشاگران فقط تیم خودشان را تشویق کنند

وی افزود: بازی قبل دو تیم هم در نتیجه این بازی بی تأثیر نیست اگرچه هر دو تیم قبل از دربی احتیاط را در دستور کار خود قرار می دهند تا بازیکنانشان کارت نگرفته و یا به راحتی بازی را واگذار نکنند.

مرفاوی در مورد استقلال گفت: این تیم نفرات زیادی را از دست داده است. بازیکنان جوان به خدمت گرفته که برخی تجربه دربی ندارند. اما بازیکنان با تجربه می توانند کمک موثری به جوانان داشته باشند. در مورد پرسپولیس باید بگویم که قرمزپوشان تهرانی شاکله فصل گذشته خود را حفظ کرده وشرایط خوبی دارند اگرچه هردو تیم سرمربیان خود را عوض کرده و دو مربی به استقلال و پرسپولیس آمدند که تجربه دربی را ندارند اما در مجموع فکر می کنم شرایط پرسپولیس تاحدودی بهتر باشد.

سرمربی پیشین استقلال در ادامه گفت: در این دیدار هر تیمی که تمرکز لازم را داشته باشد، پیروز تر خواهد بود و من امیدوارم که بازیکنان استقلال با تمرکز لازم، پای به این دیدار حساس بگذارند.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه را چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: پیش بینی این دیدار همیشه سخت است و نمی تواند از قبل نتیجه را تعیین کرد اما شرایط روحی و روانی تأثیرات زیادی در نتیجه پایانی این دیدار دارد.

مرفاوی در پاسخ به این پرسش که بازی کردن در دربی سخت تر است یا مربیگری؟ گفت: زمانی که بازی می کردم فقط به ساق هایم نگاه می کردم تا بتوانم گل زنی کنم. اما وقتی سرمربی شدم باید به ساق های بازیکنانم نگاه می کردم که دچار اشتباه نشوند. اعتقاد دارم سرمربی گری در دربی به مراتب سخت تر از بازی کردن در این دیدار است.

مرفاوی در مورد بدترین و بهترین خاطره خود، گفت: بدترین آن در زمان سرمربی گری ام بود که بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردم اما بهترین خاطره ام زمانی بود که در دربی یک بر هیچ عقب افتادیم، بازی را با نتیجه دو بر یک با پیروزی به پایان رسانده و قهرمان جام حذفی شدیم.

مرفاوی در مورد نقش تماشاگران هم شرح داد: آنها تأثیر فراوانی در این زمینه دارند. اگر تنها تیمشان را حمایت کنند بازیکنان آرامش بیشتری خواهند داشت اما اگر قرار باشد علیه یکدیگر شعار داده و بازیکنان حریف را مورد توهین قرار دهند، تأثیر منفی بر روی هر دو تیم خواهد داشت. بنابراین طرفداران دو تیم فقط به فکر این باشند که تیمشان را تشویق کنند که بتوانند در پایان بازی، جشن پیروزی بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 377

به "داور دربی باید شجاع باشد، تماشاگران فقط تیم خودشان را تشویق کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور دربی باید شجاع باشد، تماشاگران فقط تیم خودشان را تشویق کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید