خبرنگاران 820 هزار نفر در استان بوشهر پایش کرونا شدند

به گزارش چاپار بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا به امروز 820 هزار نفر از مردم این استان در قالب طرح غربالگری کرونا پایش شده اند.

خبرنگاران 820 هزار نفر در استان بوشهر پایش کرونا شدند

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه دراین ارتباط افزود: این افراد به وسیله تماس با شماره 4030 اطلاعات خود را ثبت نموده و کادر بهداشت و درمان استان نیز از احوال خانواده آنان اطلاع پیدا نموده و به آنها راهنمایی های لازم ارائه شده است.

وی افزود: اگر کسی احساس کسالت کرد باید با شماره تلفن 4030 تماس بگیرد و علائم خود را شرح دهد تا به او گفته گردد کدام علائم مهمتر است و باید چه کارهایی انجام دهد.

کشمیری یادآور شد: مراکز بهداشتی سراسر استان بوشهر آماده آموزش و پذیرش و در صورت احتیاج درمان و یا راهنمایی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها هستند.

دبیر ستاد کرونا استان بوشهر تأکید کرد: مردم و کسانی که مشکوک هستند احتیاجی نیست مستقیم به بیمارستان مراجعه نمایند و فرد زمانی باید به بیمارستان برود که پزشک تجویز نموده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای بعضی بیماران که آزمایش کرونای آنها مثبت شده، توصیه می گردد تا دوران نقاهت را در خانه بگذرانند خانواده این بیماران باید برای پرستاری از آنان دقت نمایند که این بیمار در اتاقی جداگانه و پنجره دار باشد تا هوا جابه جا گردد، ظرف غذا و سرویس بهداشتی آن جدا باشد، بیمار از ماسک معمولی استفاده کند و کسانی که به اتاق او می فرایند نکات بهداشتی را رعایت نمایند و دست های خود را بشویند.

کشمیری گفت: اگر بیمارانی که احتیاج به جداسازی دارند، اما خانه آنها کوچک است و یا شرایط مناسب گذراندن طول درمانی را ندارند باید به نقاهتگاه های دولتی برده شوند.

وی یادآور شد: این نقاهگاه ها را فرمانداری های هر شهرستان آماده و تجهیز نموده و در اختیار شبکه های بهداشت قرار داده اند تا چنین بیمارانی 2 هفته دوران نقاهت خود را در آن بگذرانند.

کشمیری تاکید نمود: کلید درمان بیماری کرونا در بیمارستان ها نیست بلکه تنها باید به سمت قطع زنجیره انتقال بیماری حرکت کرد و ثابت شده تنها راه مقابله با این ویروس فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اقدامات انجام شده در خصوص تعطیلی بموقع بازار با همکاری بازاریان، پارک ها، خانه های مبله، بوم گردی ها، میهمانسراها، رویدادهای فرهنگی، نمایشگاه ها، نماز آدینه و همه مواردی که باعث تجمع می گردد امروز در استان هیچ بحث غالبی در درمان نداریم و تمام کوشش ها به سمت قطع زنجیره انتقال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3696

به "خبرنگاران 820 هزار نفر در استان بوشهر پایش کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 820 هزار نفر در استان بوشهر پایش کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید