خبرنگاران ورود ایرباس 319 به فرودگاه شهدای یاسوج میسر شد

به گزارش چاپار بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- مدیر فرودگاه یاسوج گفت: مقارن با شروع دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام خمینی (ره) ورود نخستین ایرباس 319 به فرودگاه شهدای یاسوج برای رفاه حال مردم استان میسر شد.

خبرنگاران ورود ایرباس 319 به فرودگاه شهدای یاسوج میسر شد

عنایت انصاری فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با پیگیری های اجرا شده به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سفر هفته اخیر به تهران، فرودگاه یاسوج روز سه شنبه هفته جاری شاهد فرود ایرباس 319 شرکت هواپیمایی معراج خواهد بود.

وی اضافه نمود: ظرفیت تعداد مسافر این هواپیما 160 نفر است در حالی که پیش از آن هواپیماهای رفت و برگشت در این فرودگاه تا 60 نفر ظرفیت داشتند.

مدیر فرودگاه یاسوج توضیح داد: هواپیمای ایرباس 319 جزو هواپیماهای پهن پیکر و با توان بالاست که با اضافه نموده شدن پروازهای آن تعداد پروازها در هفته در یاسوج به 5 مورد می رسد.

انصاری فرد ابراز داشت: 2 روز در هفته برنامه پروازی خالی است که با رایزنی با شرکت های ایران ایر، ماهان و کارون این 2 روز نیز برنامه پرواز خواهد داشت.

وی بیان نمود: روزانه حدود 300 نفر از این استان برای رفتن به تهران به فرودگاه شیراز مراجعه می نمایند که این امر با توجه به وجود فرودگاه یاسوج با مدرن ترین تجهیزات ناخوشایند است.

مدیر فرودگاه یاسوج تاکید نمود: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند.

انصاری فرد عنوان نمود: در جهت استاندارد سازی فرودگاه گچساران و افزایش پروازهای آن نیز گام های خوبی برداشته شده است که به زودی به مردم استان اطلاع رسانی خواهد داشت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار گرفته است در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می نماید.

در سال 93 فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن 2600 متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف 30 ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و 300 هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از 26 به 46 و طول باند نیز از 2600 متر به 3200 متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته گردد.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال 73 رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد.

فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال 1392 تنها یک پرواز هفتگی داشت.

طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

بر اساس توافق نامه 2 وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، 8 فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت 400هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 723هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای 22 فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13109

به "خبرنگاران ورود ایرباس 319 به فرودگاه شهدای یاسوج میسر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود ایرباس 319 به فرودگاه شهدای یاسوج میسر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید