خبرنگاران زنجانی ها در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین شرکت نمایند

به گزارش چاپار بلاگ، زنجان- خبرنگاران- مدیرکل انتقال خون استان زنجان از عزاداران حسینی خواست در پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین مشارکت فعالانه ای داشته باشند و اهدا کنندگان فقط به روزهای تاسوعا و اربعین اکتفا نکنند.

خبرنگاران زنجانی ها در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین شرکت نمایند

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

دکتر سیامک اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر این اساس 2 پایگاه انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان زنجانی است.

وی افزود: مرکز جامع اهدای خون در چهار راه سعدی و مرکز اهدای خون ابهر در شیفت صبح و عصر آماده دریافت فرآورده های خونی از اهدا نمایندگان است.

اسدی اضافه نمود: با توجه به افزایش مراجعه نمایندگان در روزهای محرم کرونایی اهدا نمایندگان نوبت دهی به وسیله اینترنت نیز انجام می گردد.

وی گفت: در مراکز اهداء خون همه دستورالعمل های مقابله با کرونا رعایت می گردد و شهروندان می توانند با خیال آسوده برای اهداء خون به این مراکز مراجعه نمایند.

این مسؤول ادامه داد: همه مراجعه نمایندگان به لحاظ این بیماری مورد غربالگری قرار می گیرند و تب مراجعه نمایندگان در بدو ورود اندازه گیری می گردد که در صورت نبود موارد خاص، برای انجام معاینات و مشاوره ها مورد پذیرش قرار می گیرند.

اسدی اضافه نمود: شهروندان و اهدا نمایندگان به این مهم توجه داشته باشند که پایگاه انتقال خون استان برای خدمات رسانی بهتر، با رعایت دقیق اصول و نکات بهداشتی کمترین ارتباط بین پرسنل و اهدا نماینده وجود دارد.

وی اعلام نمود: اهدانمایندگان زنجانی در شرایط حساس کنونی یاری حال انتقال خون استان در امر تامین ذخایر خونی باشند تا با همدلی و همبستگی ملی بتوان بر این بیماری غلبه کرد.

به گفته مدیرکل انتقال خون زنجان در استان سالانه 40 هزار واحد خونی فراوری ومصرف می گردد اما سال جاری به دلیل شرایط کرونایی مراجعه مردم برای اهدا خون کاهش یافته است.

لازم به ذکر است، 94 درصد اهدا نمایندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8778

به "خبرنگاران زنجانی ها در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین شرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجانی ها در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین شرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید