خبرنگاران روسیه از نقض مکرر حقوق بشر در آمریکا ابراز تاسف کرد

به گزارش چاپار بلاگ، مسکو - خبرنگاران - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خواهان تحقیقات دقیق پیرامون قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور شد و گفت: نقض پی درپی حقوق بشر در آمریکا نگران کننده و باعث تاسف است.

خبرنگاران روسیه از نقض مکرر حقوق بشر در آمریکا ابراز تاسف کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به گذشت چند روز از اعتراض ها در آمریکا بخاطر قتل جورج فلوید، خواهان اتخاذ تدابیر واقعی برای بهبود وضع کنونی و بازگشت به اجرای منصفانه تعهدات بین المللی توسط واشنگتن شده است.

در ادامه از آمریکا خواسته شده است قوانین ملی خود را با اصول اساسی سازمان ملل مطابقت دهد و به تحقیق درباره قتل جورج فلوید بپردازد.

چهار روز پس از شروع اعتراض ها به قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا که پای خود را بیش از پنج دقیقه بروی گردن متهم گذاشت، دامنه تظاهرات به بسیاری از شهرهای آمریکای کشیده و بعضی نقاط شاهد درگیری پلیس با معترضان و هرج و مرج تمام عیار است.

شب گذشته یک جوان 19 ساله در شهر دیترویت ایالت میشیگان بر اثر شلیک نیروهای پلیس کشته شد و دهها نفر از مردم معترض در ایالت مینیسوتا بازداشت شدند و فرماندار شهر مینیاپولیس در این شهر حکومت نظامی اعلام نموده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود درباره حادثه قتل جورج فلوید گفت: این حادثه، نخستین مورد در سلسله اعمال غیرقانونی و غیرقابل توجیه سازمان های امنیتی و انتظامی آمریکا است.

این گونه جنایات پر سر و صدا غالبا توسط ماموران پلیس آمریکا رخ می دهد و نمونه آن قتل نوجوانی توسط مامور پلیس این کشور در سال 2016 بود که به رغم این که مقتول هیچ اقدامی برای تعرض به مامور پلیس ننموده بود، به قتل رسید.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان نموده است: بدیهی است که در آمریکا مسائل زیادی در عرصه حقوق بشر انباشته شده است که شامل تبعیض نژادی قومی و مذهبی، خودسری های پلیس، رفتار مغرضانه مقام های دستگاه قضایی و پر شدن زندانها و بکارگیری کنترل نشده سلاح گرم توسط صاحبان این گونه وسایل می گردد.

در بیانیه آمده است: مایه تاسف است که در این شرایط ناگوار واشنگتن سال به سال از افزایش تعهدات بین المللی خود در عرصه انسانی خودداری می نماید و توصیه های سازمان های حقوق بشری را نادیده می گیرد و حضور خود را در سازمان های بین المللی مربوطه کاهش می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6005

به "خبرنگاران روسیه از نقض مکرر حقوق بشر در آمریکا ابراز تاسف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه از نقض مکرر حقوق بشر در آمریکا ابراز تاسف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید