خبرنگاران آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی

به گزارش چاپار بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این این استان آغاز شده است.

خبرنگاران آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی

خدیجه معصومی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با دعوت از عموم مردم استان برای شرکت در این جشنواره در ایام نوروز و این روزهای خانه نشینی اطهار داشت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 12 عنوان کتاب، خانواده ها، دانش آموزان، دانشجویان و گروه های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت دعوت می کند.

وی ادامه داد: دهمین دوره این جشنواره علی رغم تعطیلی کتابخانه های عمومی، نخستین گام های خود را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش دبستانی، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: خانواده ها و علاقه مندان گروه های مختلف سنی می توانند در این ایام با حضور در این جشنواره ضمن پرکردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ببرند.

مدیرکتابخانه های عمومی ادامه داد: کتابخانه های عمومی استان نیز به محض بازگشایی آماده پذیرایی به صورت حضوری برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در این جشنواره خواهند بود.

وی اعلام کرد: 12 کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شده که بر این اساس در رده کودک (4 تا 12 سال) کتاب های گنبد خورشید نوشته معصومه مهری از انتشارات بنیاد امام رضا(ع)، زندگی حضرت معصومه(س) نوشته سیدمحمد مهاجرانی از انتشارات کتابک و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب 10 قصه از امام هادی(ع) برای بچه ها نوشته جعفر ابراهیمی از انتشارات قدیانی برای این رده سنی معرفی شده است.

وی اضافه کرد: در رده سنی نوجوان (13 تا 17 سال) نیز آثاری با عناوین ستاره من؛ 40 قصه از زندگی امام رضا (ع) نوشته ناصر نادری از انتشارات به نشر، نشانه ها ؛ قصه هایی از زندگی امام رضا (ع) نوشته ابراهیم حسن بیگی از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب مژده گل؛ داستان هایی از زندگی امام هادی (ع) نوشته محمود پوروهاب از انتشارات کتاب جمکران به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.

معصومی ادامه داد: همچنین در رده سنی جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) 6 کتاب امام رضا (ع)؛ (تاریخ و سیره) نوشته محمد باقر پورامینی از انتشارات معارف، امام رضا (ع) و ایران نوشته سیدحسین حر از انتشارات معارف، برمدار آفتاب؛ ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی نوشته محمدحسین پورامینی از انتشارات معارف، شاهچراغ (ع) نوشته جلیل عرفان منش از دفتر پژوهش های فرهنگی و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب های خورشید رهنمای؛ پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی(ع) نوشته ابوالفضل هادی منش از انتشارات بهار دل ها و حکمت های نقوی؛ ترجمه و توضیح 40 حدیث از امام هادی(ع) نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.

وی گفت: این جشنواره در سه بخش فردی، گروهی، خانوادگی و در 2 بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می شود که علاقه مندان می توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در 2 شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

وی مهلت شرکت در این جشنواره را تا 9 خرداد 1399 اعلام کرد و اضافه کرد: برای شرکت در بخش الکترونیک نیز علاقه مندان به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانیwww.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضویwww.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع)، به ویژه حضرت امام رضا(ع) همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت، برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3049

به "خبرنگاران آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید