خبرنگاران آجورلو: برای چالش های عظیم فوتبال به میدان آمدم

به گزارش چاپار بلاگ، تهران- خبرنگاران- نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: برای چالش های عظیم فوتبال ایران آمدم و امیدوارم این آمدنم همراه با تعامل دولت و مجلس باشد.

خبرنگاران آجورلو: برای چالش های عظیم فوتبال به میدان آمدم

به گزارش خبرنگاران، مصطفی آجورلو دوشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی مناظره انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: برای چالش های عظیم فوتبال ایران آمدم و امیدوارم این آمدنم همراه با تعامل دولت و مجلس باشد.

وی اضافه نمود: شعار من، فوتبال مستقل و قدرتمند است. بنده در بخش خصوصی پایه ریزی های خوبی داشتم که در حال حاضر تعیین است. ظرفیت فوتبال ایران بسیار خوب و ثروتمند است و نباید از بدهی ها بترسیم. من دو طرح جامه و خلاصه دارم که آن ها را بیان می کنم.

آجورلو در خصوص مسایل مالی فوتبال ایران، بیان کرد: فوتبال امروز در دنیا آماتور نیست و ما باید به مدار فوتبال حرفه ای دنیا وارد شویم. اقتصاد اصلی ترین موضوع در فوتبال است . آیا درآمد سالانه هزار میلیارد رویاست؟ نه. ما نباید از بدهی بترسیم چرا که می توانیم با ظرفیت هایی که داریم آن ها را پرداخت کنیم.

وی اضافه نمود: در باشگاه پاس با اینکه دولتی بود توانستم اسپانسرهای خوبی هم داشته باشم. در تراکتور 45 میلیارد در سال اول و سال بعد هم 100 میلیارد درآمدزایی داشتیم. باید فوتبال را در چرخه اقتصاد تعریف کنیم. ما روی گنجی نشسته ایم که منابع بسیار زیادی دارد.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال توضیح داد: ما هم در محتوا نقطه نظر داریم هم در تبلیغات اما مهم تر این است که نباید فکر کنیم پول فقط در خود فوتبال است. پول پیش طرفدار و مردم است و ما می توانیم از آن استفاده کنیم. فوتبال برای امروز ما بسترهایی دارد که لازم نیست حتما آن ها را کشف کنیم. اروپا از این امکانات استفاده می نماید و ما نیز باید از آن بهره ببریم. امروز زمان دعوا نیست و همه باید با یاری یکدیگر به فوتبال یاری کنیم.

وی در خصوص برنامه های خود در خصوص تیم ملی فوتبال ایران، توضیح داد: باید در این خصوص ستاد ویژه تشکیل دهیم. برای حمایت از تیم ملی باید زمینه صعود به جام دنیای را فراهم کنیم. ما باید همیشه باید در جام دنیای حضور داشته باشیم زیرا جام دنیای زمینه بسیاری از پیروزیت ها را فراهم می نماید.

آجورلو اضافه نمود: باید پیشرفت تیم ملی در جام دنیای را ترسیم کنیم و احتیاج داریم که برای این کار آرامش داشته باشیم. چگونه باید به این راه برسیم؟ اعضای باید هدف ما که صعود به جام دنیای است را در نظر بگیرند. طبیعتا اگر بخواهیم امروزمان را نگاه کنیم خوب نیست. ما باید زیرساخت را درست کنیم تا در آینده نیز پیروز باشیم. در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز تکرار قهرمانی و پیروزیت های مختلف را در نظر داریم و به دنبال آن هستیم.

وی اضافه نمود: در فوتبال زنان نیز باید به استقلال زنان به عنوان یک موضوع نگاه کنیم. فوتبال می تواند از زنان تاثیر بگیرد. باید کار را به آنها بسپاریم. باید از آن ها عذرخواهی کنیم که در خصوصشان کوتاهی کردیم. ناجوانمردانه است که به مردان توجه کنیم اما به زنان نه.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم کرسی های خوبی در آسیا بدست بیاوریم. بازیکنان مطرح که سرمایه های ملی ما هستند اگر در حوزه ای تربیت می شدند که می توانستند به کرسی های مختلف برسند اتفاقات خوبی می افتاد.. تعامل و گفت و گو را باید پیگیری کنیم. ما نمی توانیم فوتبالمان را در سطح اول بدانیم اما با کشورهای تراز اول در فوتبال دنیا مراوده نداشته باشیم. خودباوری باید اتفاق بیافتد و باید برای این کار افراد متخصص را تربیت کنیم. باید از آدم های حرفه ای یاری بگیریم.

آجورلو گفت: در فوتبال باید سیاست را خارج کنیم و از فرایندهای فوتبالی استفاده کنیم. من می توانم پول های مانده را برگردانم. باید برای تامین فوتبال حرفه ای به دیپلماسی روی بیاوریم. کشور ما امروز می تواند از منافع مالی و لابی ها بهره ببرد.

مدیرعامل سابق پاس، بیان کرد :ورزش کشور در آموزش و پرورش پی ریزی می گردد و مسابقات گذشته باید دوباره احیا گردد. فوتبال پایه نیز در آنجا شکل می گیرد. در شهرداری ها نیز توسعه و تحول شکل خواهد گرفت. ما باید این دو رکن مهم را به یاری فوتبال حرفه ای بیاوریم. وقتی فوتبال حرفه ای را ترسیم می کنیم، این موضوع مبتنی به فوتبال پایه است. در سفری که به ترکیه داشتم به ملاقات فاتح تریم سرمربی اسبق تیم ملی ترکیه رفتیم و او در این خصوص گفت که مهم تر از نتایج، افق باشگاه ها، یعنی فوتبال پایه است.

وی ادامه داد: فوتبال پایه باید منظم و با تقسیم کار شکل بگیرد. ما در پاس بازیکنان پایه را در تیم عظیمسالان داشتیم و در تراکتور هم به این شکل بود. بخش اعظم فوتبال در پایه ریزی آن است که این موضوع به فوتبال پایه مربوط می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13664

به "خبرنگاران آجورلو: برای چالش های عظیم فوتبال به میدان آمدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آجورلو: برای چالش های عظیم فوتبال به میدان آمدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید