حقوق مالکیت معنوی 5 اثر خوشنویسی با مضامین محمد(ص) وقف شد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، صبح پنج شنبه و در نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی و رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد، علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان که از خوشنویسان و مدرسان انجمن خوشنویسان ایران محسوب می گردد؛ در برابر اقدام هتک حرمت به پیامبر اسلام توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو، پنج اثر خوشنویسی خود با مضامین محمد(ص) را وقف کرد.

حقوق مالکیت معنوی 5 اثر خوشنویسی با مضامین محمد(ص) وقف شد

وی در این نشست با بیان این که در توصیه های پیامبر اکرم (ص) به صدقه جاریه تاکید فراوان شده است، گفت: صدقه جاریه مصادیق بسیاری دارد که یکی از آنها وقف آثار مادی و معنوی است.

رحیمی اضافه نمود: فرصت دائمی استفاده همگان از آثار وقف برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) بوده و ضروری است در این زمینه ورود خیران و دین مداران بیشتر گردد.

وی در مورد وقف آثار هنری خود نیز گفت: زمینه های هنری و خطاطی برای ترویج فرهنگ اسلامی به صورت عمومی واگذار می گردد و عموم مردم می توانند بدون کسب امتیاز و هیچ محدودیتی نسبت به چاپ و تکثیر این آثار برای ترویج فرهنگ نبوی اقدام نمایند که وقف حقوق مالکیت معنوی پنج اثر خوشنویسی با مضامین محمد(ص) نیز به همین دلیل صورت می گیرد.

رحیمی که پیش از این تعدادی از آثار خوشنویسی خود با مضامین امام حسین (ع) را نیز وقف نموده بود، اظهار کرد: با وقف و واگذاری حقوق مالکیت معنوی، دسترسی سریع و راحت جامعه به این آثار فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4925

به "حقوق مالکیت معنوی 5 اثر خوشنویسی با مضامین محمد(ص) وقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق مالکیت معنوی 5 اثر خوشنویسی با مضامین محمد(ص) وقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید