جمهوریخواهان به دنبال سخت تر کردن قوانین رای گیری در ایالات آمریکا

به گزارش چاپار بلاگ، قانونگذاران جمهوریخواه ایالات آمریکا با استناد به اتهامات بی اساس دونالد ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات، به دنبال وضع محدودیت های جدید برای رای گیری هستند.

جمهوریخواهان به دنبال سخت تر کردن قوانین رای گیری در ایالات آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، اگر چه این ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دادگاه و در لغو کردن پیروزی جو بایدن دموکرات شکست خوردند، قانونگذاران جمهوریخواه، مقامات این حزب و همپیمانان ترامپ در برخی از ایالاتی که شاهد سخت ترین نزاع ها بودند، شروع به بحث درخصوص وضع قوانین انتخاباتی جدید کرده اند؛ قوانینی که به گفته حامیان حقوق رای دهندگان ممکن است در آینده سبب سرکوب آرای انتخابات شوند.

جمهوریخواهان پنسیلوانیا مساله پایان دادن به قوانین رای گیری غیابی که یک سال قبل مورد حمایت قرار داده بودند را در نظر دارند. جمهوریخواهان مجلس سنای جورجیا می گویند می خواهند سیستم انتخاباتی ایالت را با محدودیتهای جدید ترمیم کنند. جمهوریخواهان ویسکانسین نیز خواهان آن هستند که فرآیندهای رای گیری زودهنگام را تغییر دهند. و همچنین قوانینی جدید در تگزاس مطرح شده اند.

کریستن کلارک، رئیس گروه موسوم به کمیته وکلای حامی حقوق مدنی تحت قانون گفت: به نظر می رسد این زمینه سازی برای احتمالا تلاشی وسیع تر و هماهنگ تر برای سرکوب رای دهندگان در سال جدید باشد. این تلاشی آشکار برای تضعیف پیشرفت حاصل شده در سال 2020 برای آسانتر ساختن رای دادن در ضمنً همه گیری بیماری برای مردم و ایجاد مانع برای این پیشرفت است.

استیو گست، سخنگوی کمیته ملی حزب جمهوریخواه در پاسخ اظهار کرد، ادعاها درخصوص اینکه طرح های پیشنهادی حزب جمهوریخواه منجر به سرکوب رای دهندگان می شوند کاملا بی اساس هستند. گست بیان داشت: باید به شکلی مناسب از قوانین انتخاباتی پیروی کرد تا آمریکایی ها بتوانند به نتایج اعتماد داشته باشند. کمیته ملی حزب جمهوریخواه هرگز مبارزه برای اطمینان حاصل کردن از انتخابات آزاد و عادلانه را متوقف نخواهد کرد.

این در حالی است که به لطف قوانین جدید که باعث آسانتر ساختن رای گیری در طی بدترین بحران مربوط به سلامت عمومی در طی یک قرن شد، رکورد رای دادن با حضور 158 میلیون نفر در انتخابات نوامبر ثبت شد. طرح های پیشنهادی جمهوریخواهان ایالات برای برچیدن این قوانین مورد حمایت برخی از سر سخت ترین همپیمانان ترامپ در کنگره قرار گرفته اند.

رند پل، سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی اخیرا به یک نشست استماع بدون ارائه اسناد و مدارک وقوع تقلب گفت: این انتخابات از بسیاری جهات دزدیده شده و تنها راه برای اینکه ترمیم شود تقویت قوانین (ایالات) در آینده است. همچنین سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی نیز در تاریخ 9 نوامبر گفت که نیاز است نظارت بر رای گیری پستی تشدید شود. او به فاکس نیوز گفت: اگر ما کاری در قبال رای گیری پستی نکنیم قابلیت انتخاب یک جمهوریخواه در این کشور را از دست می دهیم.

طرح های پیشنهادی جدید موجب گسترش محدودیتهای سابقا اعمال شده با رهبری حزب جمهوریخواه می شوند.

در 23 ایالت، جمهوریخواهان هم اکنون هم مجلس ایالتی و هم فرمانداری را در کنترل دارند که در مقایسه شرایط در 15 ایالت برای دموکراتها این گونه است و این به حزب جمهوریخواه نفوذ قدرتمندی بر وضع قوانین در زمانی که ادعاهای بی وقفه ترامپ درباره تقلب انتخاباتی باعث قانع شدن تعداد زیادی از رای دهندگان جمهوریخواه نسبت ناکافی بودن تدابیر محافظتی موجود شده، می دهد. نظرسنجی ها نشان می دهند که اکثریت رای دهندگان حزب جمهوریخواه معتقد به این ادعاها هستند. و همچنین تعداد فزاینده ای از رسانه های راستگرا هم این ادعاها را تقویت کرده اند.

در ایالت محل رقابت ویسکانسین که با وجود پیروز شدن ترامپ در سال 2016 در آن امسال بایدن در آن پیروز شد، مدیر اجرایی شاخه حزب جمهوریخواه در این ایالت، مارک جفرسون به رویترز گفت این شاخه در جهت سخت تر ساختن قوانین مربوط به رای گیری زودهنگام تلاش خواهد کرد.

در جورجیا که به صورت سنتی تحت نفوذ جمهوریخواهان بوده اما بایدن در انتخابات امسال با اختلاف کمی در آن پیروز شد، جمهوریخواهان مجلس سنای آن در هشتم دسامبر گفتند به دنبال حذف قابلیت رای دادن پستی بدون بهانه که اجازه به ارسال آرای پستی از سوی رای دهندگان بدون هیچ دلیلی می دهد و همچنین کارت شناسایی عکس دار برای درخواست برگه رای پستی هستند.

هم اکنون هر رای دهنده واجد شرایطی می تواند بدون بیان یک دلیل همچون بیماری یا سفر، از طریق پستی رای دهد و هیچ الزامی برای کارت شناسایی عکس دار برای دریافت برگه رای دادن غیابی وجود ندارد.

همچنین در تگزاس نیز نزاعی بر سر دسترسی به رای دادن در حال شکل گیری است و در پنسیلوانیا هم بر سر رای گیری پستی بحث وجود دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 12111

به "جمهوریخواهان به دنبال سخت تر کردن قوانین رای گیری در ایالات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان به دنبال سخت تر کردن قوانین رای گیری در ایالات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید