جراحی روباتیک بدون یاری پزشک امکانپذیر شد

به گزارش چاپار بلاگ، آزمایش های اخیر نشان می دهد که جراحان روباتیک به تنهایی می توانند در اتاق عمل مستقر شده و عمل جراحی را بدون یاری دریافت از پزشک انجام دهند.

جراحی روباتیک بدون یاری پزشک امکانپذیر شد

مشارکت روبات ها در عملیات پزشکی و جراحی موضوع تازه ای نیست؛ اما اخیرا یک آزمایش جدید نشان داده است که روبات ها می توانند بدون حضور جراح انسانی(پزشک) کارهای پزشکی را به نحو احسن انجام دهند.

اخیرا جراح روباتیک (STAR) به یاری یک بازوی روباتیک کار بخیه زدن یک خوک را در اتاق عمل به نحو احسن انجام داده است. این سیستم به یاری هوش مصنوعی و فناوری تصویربرداری سه بعدی کار ویزیت خوک بیمار را انجام داده و بدون یاری دریافت از هیچ نیروی انسانی و پزشک کار بخیه زدن را انجام داده است. پس از انجام کار بعضی از جراحان کار این روبات را آنالیز نموده و اعلام کردند که بخیه زدن این روبات چه بسا بهتر از جراحان ماهر اجرا شده است.

پیتر کیم محقق ارشد این پروژه معتقد است: اگر روبات ها می توانند جراحی و بخیه زدن یک حیوان را به نحو احسن انجام دهند، قطعا می توانند آن را بر بیماران انسانی نیز انجام دهند.

به گفته این محقق اغلب جراحان انسانی در حین انجام کار لرزش دست دارند همین امر نیز کار بخیه زدن و جراحی را برای آن ها کمی سخت و پیچیده می نماید؛ اما جراحان روباتیک به دلیل وجود هوش مصنوعی هیچ لرزش و نقصی در عملکرد خود نداشته و در اغلب موارد کار جراحی و بخیه زن را با موفقیت انجام می دهند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 100

به "جراحی روباتیک بدون یاری پزشک امکانپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی روباتیک بدون یاری پزشک امکانپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید