تویوتای غول پیکر و شیک!

به گزارش چاپار بلاگ، به تازگی تویوتا از نسل نو سکویا 2023 در قالب استایلی خشن و عضلانی مجهز به یک پیشرانه هیبریدی 437 اسب بخاری، رونمایی کرد. تویوتا سکویا اولین بار در سال 2000 میلادی معرفی گشت و حال نسل سوم از این خودرو رونمایی شده است. برای تویوتا، نسخه تازه نفس سکوئیا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که پس از بازنشستگی لندکروزر در ایالات متحده، سکویا به عنوان مهمترین و اصلی ترین نماینده درشت اندام این برند در آمریکای شمالی محسوب می شود.

تویوتای غول پیکر و شیک!

نمای جلو تویوتا سکویا 2023

نمای جلو تویوتا سکویا 2023

نمای جلو تویوتا سکویا 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

معرفی و مشخصات فنی تویوتا سکویا 2023

تویوتا سکویا تازه بر اساس پلتفرم کاملا مدرن خود و با پیشرانه 3.5 لیتری دو توربویی هیبریدی V6 عرضه می شود که تویوتا آن را با نام i-Force Max معرفی کرده است. این موتور قدرتی معادل 437 اسب بخار (326 کیلووات) و 583 پوند فوت (790 نیوتن متر) گشتاور مشابه پیکاپ توندرا تولید می کند و تنها با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک عرضه میشود. تویوتا هنوز هیچ جزئیاتی درخصوص مصرف سوخت این خودرو ارائه نداده، اما ادعا می کند که مصرف نسخه تازه یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبلی محسوب می شود.

تویوتا سکویا 2023 از همان پلتفرم مدولار و بدنه و شاسی مجزا همانند مدل های Tundra، Land Cruiser و Lexus LX 600 استفاده می کند و خریداران می توانند سیستم چهار چرخ متحرک را برای این مدل انتخاب نمایند، البته از قلم نیاندازید که در تریم TRD Pro، سکویا فقط با سامانه 4WD عرضه می شود.

بلندقامت تازه تویوتا می تواند باری تا وزن 9000 پوند (4082 کیلوگرم) را یدک بکشد که نزدیک به 22 درصد بیشتر از نسل قبلی است؛ ضمن آنکه برای دید بهتر راننده به هنگام بکسل کردن، آینه های بلند تاشو مخصوص نیز در نظر گرفته شده به علاوه آن، یک نمایشگر دید پانورامیک، و دوربین 360 (دید پرنده) از خودرو و محیط اطراف آن نمایی کامل را در اختیار راننده قرار می دهد.

نمای عقب تویوتا سکویا 2023

نمای جانبی تویوتا سکویا 2023

نمای عقب تویوتا سکویا 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

طراحی بدنه تویوتا سکویا 2023

ترکیب کلی و شخصیت پردازی تویوتا سکویا 2023 بر اساس خلق یک اس یو وی خشن، قوی، عضلانی و جان سخت شکل گرفته است. استایل چهره شباهت زیادی به آخرین نسخه پیکاپ توندرا دارد ، یک جلوپنجره شش ضلعی عریض در کنار چراغ های Y شکل و سپری که از طریق مجموعه ای از خطوط و سطوح خشک و خشن شکل گرفته، به تویوتا سکوئیا 2023، کاراکتری جان سخت و عبوس بخشیده که البته در تریم های مختلف، جزییات طراحی گریل فرق دارد به عنوان مثال در پکیج TRD Pro، جلوپنجره دارای شش ضلعی های پهن و مشکی است، اما تریم Capstone دارای دهانه های کوچکتر با کاور کرومی است.

گلگیرهای عضلانی و برآمده در کنار رینگ و تایرهای سایز بزرگ، پروفایل بدنه بلند و مرتفع و فرم جعبه ای شکل کلی بدنه، تاکید مضاعفی بر باطن قدرتمند این اس یووی دارند. اما در داخل کابین تمامی نسخه های سکوییا دارای سه ردیف جایگاه بوده که بسته به تریم، ردیف دوم به صورت یکپارچه نیمکتی یا جایگاه های جداگانه (کاپیتان) هستند. همچنین، ردیف سوم جایگاه ها می تواند تا 6.0 اینچ به جلو و عقب تغییر زاویه داده و دارای یک فضای مناسب در قسمت پشت است که لوازم یک سفر جمع و جور را راحت تر بتوان در آن محل چیدمان کرد.

نمای داخلی تویوتا سکویا 2023

نمای داخلی تویوتا سکویا 2023

نمای داخلی تویوتا سکویا 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

سکویا در پنج سطح تریم SR5 ،Limited ،Platinum ،TRD Pro و Capstone عرضه می شود که همه آنها با پکیج Toyota Safety Sense 2.5، جایگاه های گرم شونده، مونروف، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی و دوربین دید پانوراما ارائه می شوند. به عنوان مثال تریم استاندارد SR5 دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی است، اما در SR5 Premium مقدار صفحه نمایش به 14.0 اینچ افزایش می یابد. همچنین، این تیپ دارای جایگاه های ردیف سوم تاشو برقی، درب عقب باز نماینده برقی، هندزفری و خروجی های برق 120 ولتی در کابین و قسمت بار نیز هست.

بد نیست بدانید که هر دو مدل SR5 با پکیج TRD Sport قابل سفارش بوده که دارای سیستم تعلیق و فنربندی قابل تنظیم ارتقاء یافته است و به جای رینگ های استاندارد 18 اینچی، از مدل 20 اینچی به رنگ مشکی مات استفاده می شود. در نسخه سفارشی تولید محدود SR5 Premium، گرمکن و تهویه جایگاه های جلو، فرمان گرم شونده و آفتابگیر برای ردیف های دوم و سوم اضافه می شود.

نسخه پلاتینیوم نیز با جایگاه های اصطلاحا کاپیتانی ردیف دوم، دارای گرم کن و تهویه بوده و سیستم صوتی با 14 بلندگو، مونروف پانوراما، نمایشگر هدآپ، شارژ بی سیم Qi ، سنسور باران و چراغ های جلو و عقب از نور LED است.

خرید و فروش و قیمت انواع تویوتا

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 27639

به "تویوتای غول پیکر و شیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتای غول پیکر و شیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید