تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به عرضه محصولات در بازار شدند

به گزارش چاپار بلاگ، براساس ابلاغیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ از این پس تمامی تولیدکنندگان لوازم خانگی جهت فروش محصولات خود ملزم به عرضه محصولات خود به بازار شدند.

تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به عرضه محصولات در بازار شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان، حسب تصمیمات کارگروه تنظیم بازار و در راستای ساماندهی و مدیریت بازار لوازم خانگی در سطح عرضه، همچنین شفاف سازی قیمت ها و جلوگیری از سوء استفاده بعضی افراد فرصت طلب، فراوری نمایندگان و تامین نمایندگان لوازم خانگی ملزم خواهند بود تا محصولات خود را در سطح بازار عرضه نمایند.

در این اطلاعیه سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور واحدهای بازرسی و نظارت اصناف و بازرسان اتحادیه مکلفند ضمن رصد و پایش مستمر بازار این محصولات، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره فراوری تا مصرف نظارت نموده و هرگونه تخلف را در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند. همچنین این سازمان ضمن هماهنگی کامل با سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهند داد.

با توجه به تمهیدات فراهم شده انتظار می رود تا زمینه برای عرضه مستمر، به هنگام و مکفی کالاهای فراوریی در سطح بازار فراهم گردد.

بر این اساس؛ هرگونه اقدام نظیر الزام شبکه عرضه به خرید سبدی کالا و یا ایجاد انحصار در تامین کالا از سوی فراورینمایندگان لوازم خانگی فاقد وجاهت و به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضای بازار تلقی شده و مورد پیگرد قانونی قرارخواهد گرفت.

در راستای ثبات قیمت ها و آرامش بازار و جلوگیری از تغییرات غیر منطقی قیمت با متصدیان واحد های صنفی که خارج از ضوابط معین شده مبادرت به افزایش قیمت نمایند، در چارچوب قانون برخورد خواهد شد لذا بازرسان این سازمان، سازمان صمت استانها و اتحادیه ها مکلفند، ضمن رصد و پایش مستمر بازار نسبت به شناسایی و معرفی بنگاه های مالی متخلف اقدام نمایند تا زمینه برای آرامش بیش از پیش بازار این محصولات فراهم گردد.

ستاد خبری این سازمان با شماره 124 در سراسر کشور آمادگی دارد، تا ضمن دریافت گزارش ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نماید.

به منظور توسعه نظارت های مردمی و ایجاد فضای نا امن برای متخلفان از هموطنان درخواست می گردد؛ ضمن انجام خرید قانونمند از واحدهای صنفی معتبر و نمایندگی های مجاز و دریافت فاکتور خرید در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی مراتب را به وسیله سامانه ارتباطی این سازمان منعکس نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6821

به "تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به عرضه محصولات در بازار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به عرضه محصولات در بازار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید