تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید دولت انگلیس از نرم افزار آنلاین کنترل عکس پاسپورتی استفاده می نماید که نتایج آن تبعیض آمیز است. این در حالی است که بیش از یک سال قبل، نسخه آپدیت شده این سیستم عرضه شده است.

تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس

سازمانHM Passport انگلیس تأیید کرد نسخه ارتقا یافته سیستم شناسایی صورت هنوز به کار گرفته نشده است. سیستم شناسایی صورت بخشی از سرویس درخواست پاسپورت آنلاین است که به شهروندان انگلیسی اجازه می دهد پاسپورت هایشان را تجدید یا جایگزین نمایند و بهای آن را بپردازند.

زمانیکه این فناوری تشخیص دهد عکس آپلود شده برای پاسپورت با مقررات همخوانی ندارد، برای افراد پیغام هشدار ارسال می گردد. اما آنالیز ها نشان می دهد بعضی اشتباهات این بخش با تبعیض نژادی همراه بوده است.

برای شهروندان رنگین پوست با توجه به اندازه دهان، پیغامی با محتوای به نظر می رسد دهان شما باز است ارسال شده است. برای بعضی دیگر پیغام به نظر می رسد چشمان شما بسته است یا به دلیل رنگ پوست نمی توانیم طرح سر شما را با دقت تعیین کنیم.

قبل از آنکه این فناوری در سال 2016 میلادی عرضه گردد، در آنالیز رنگ پوست های بسیار تیره یا روشن دچار مشکل بود، اما مقامات معتقد بودند عملکرد آن به اندازه کافی کارآمد است.

این سازمان تأخیر در عرضه نرم افزار را تأیید نموده است. به نظر می رسد عرضه نسخه آپدیت شده نرم افزار به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14252

به "تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض نژادی در نرم افزار شناسایی صورت انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید